Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


Pjottr

Als jij je wagens moet verkopen, dan vraag ik me af of je dat wel trekt. Vlgs mij zijn ze je lust en je leven
In ieder geval heb je jouw vriendin nog (neem ik aan) Ze schittert wel erg lang door afwezigheid hier (foto en zo)
Als je van AOW alleen moet leven hier (en het hangt af van de hoogte van de AOW) kan het nijpend worden nu alles zo hard terugzakt en hier duurder wordt
Gras eten zegt mijn vrouw altijd als we ruzie hebben " I don't care of your money I can eat grass. Dat is als ze heel erg boos is.
Ik wacht dan gewoon stilletjes af tot ze honger krijgt en dan komt het allemaal gewoon weer goed
Niet dat we veel ruzie hebben hoor maar af en toe een filipijnse onenigheid gepaard gaande met Tampo. Ik heb hier nog geen medicijn voor gevonden.
Voor de rest gaat het al bijna 15 jaar best goed tussen ons ben nu off topic
Dus Creek rammel je straks echt van de honger en is het karabou grass ook op dan heb ik nog wel wat over.Ik bedoel waar 2 eten kunnen er ook 3 eten zeg ik altijd.
Gr
P
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat van: Pjottr op donderdag 28 juni 2012, 14:39:15
Als jij je wagens moet verkopen, dan vraag ik me af of je dat wel trekt. Vlgs mij zijn ze je lust en je leven
In ieder geval heb je jouw vriendin nog (neem ik aan) Ze schittert wel erg lang door afwezigheid hier (foto en zo)
Als je van AOW alleen moet leven hier (en het hangt af van de hoogte van de AOW) kan het nijpend worden nu alles zo hard terugzakt en hier duurder wordt
Gras eten zegt mijn vrouw altijd als we ruzie hebben " I don't care of your money I can eat grass. Dat is als ze heel erg boos is.
Ik wacht dan gewoon stilletjes af tot ze honger krijgt en dan komt het allemaal gewoon weer goed
Niet dat we veel ruzie hebben hoor maar af en toe een filipijnse onenigheid gepaard gaande met Tampo. Ik heb hier nog geen medicijn voor gevonden.
Voor de rest gaat het al bijna 15 jaar best goed tussen ons ben nu off topic
Dus Creek rammel je straks echt van de honger en is het karabou grass ook op dan heb ik nog wel wat over.Ik bedoel waar 2 eten kunnen er ook 3 eten zeg ik altijd.
Gr
P

Ok, voor de tweede keer....serie van zeer korte brown-outs en een kapotte battery van de UPS.... :negatief: :negatief:

Allereerst hartelijk dank voor het aanbod om uw grass met me te delen......... :happy: :happy: :thumb: :atyourservice: :hoedjeaf:

Ja, inderdaad gedurende TAMPO buien kan het zo gaan:

"We don't need your money Asshole, we were born poor and we are willing to die poor".....

Op uw verzoek



Gelijk versturen voordat er weer zo'n mini brownout komt en dat duurt ongeveer een seconde..... :negatief: :negatief:

Marinero

Citaat van: bananacreek op donderdag 28 juni 2012, 15:29:10
Citaat van: Pjottr op donderdag 28 juni 2012, 14:39:15
Als jij je wagens moet verkopen, dan vraag ik me af of je dat wel trekt. Vlgs mij zijn ze je lust en je leven
In ieder geval heb je jouw vriendin nog (neem ik aan) Ze schittert wel erg lang door afwezigheid hier (foto en zo)
Als je van AOW alleen moet leven hier (en het hangt af van de hoogte van de AOW) kan het nijpend worden nu alles zo hard terugzakt en hier duurder wordt
Gras eten zegt mijn vrouw altijd als we ruzie hebben " I don't care of your money I can eat grass. Dat is als ze heel erg boos is.
Ik wacht dan gewoon stilletjes af tot ze honger krijgt en dan komt het allemaal gewoon weer goed
Niet dat we veel ruzie hebben hoor maar af en toe een filipijnse onenigheid gepaard gaande met Tampo. Ik heb hier nog geen medicijn voor gevonden.
Voor de rest gaat het al bijna 15 jaar best goed tussen ons ben nu off topic
Dus Creek rammel je straks echt van de honger en is het karabou grass ook op dan heb ik nog wel wat over.Ik bedoel waar 2 eten kunnen er ook 3 eten zeg ik altijd.
Gr
P

Ok, voor de tweede keer....serie van zeer korte brown-outs en een kapotte battery van de UPS.... :negatief: :negatief:

Allereerst hartelijk dank voor het aanbod om uw grass met me te delen......... :happy: :happy: :thumb: :atyourservice: :hoedjeaf:

Ja, inderdaad gedurende TAMPO buien kan het zo gaan:

"We don't need your money Asshole, we were born poor and we are willing to die poor".....

Op uw verzoek



Gelijk versturen voordat er weer zo'n mini brownout komt en dat duurt ongeveer een seconde..... :negatief: :negatief:

UPS? Waarom niet gewoon een laptop? Het is hier in Mactan ook om de twee dagen raak met brown outs. Ik zie het al helemaal voor me, dat ergens een generator staat te draaien, half in elkaar getaped en wat tie wraps hier en daar. Met een onverschillige engineer erbij die wat op een stoeltje zit te slapen/sms-en.  :biggrinn:

Die foto was in de ferry terminal van Cebu zeker?

bananacreek

Citaat van: Marinero op donderdag 28 juni 2012, 15:36:44
Citaat van: bananacreek op donderdag 28 juni 2012, 15:29:10
Citaat van: Pjottr op donderdag 28 juni 2012, 14:39:15
Als jij je wagens moet verkopen, dan vraag ik me af of je dat wel trekt. Vlgs mij zijn ze je lust en je leven
In ieder geval heb je jouw vriendin nog (neem ik aan) Ze schittert wel erg lang door afwezigheid hier (foto en zo)
Als je van AOW alleen moet leven hier (en het hangt af van de hoogte van de AOW) kan het nijpend worden nu alles zo hard terugzakt en hier duurder wordt
Gras eten zegt mijn vrouw altijd als we ruzie hebben " I don't care of your money I can eat grass. Dat is als ze heel erg boos is.
Ik wacht dan gewoon stilletjes af tot ze honger krijgt en dan komt het allemaal gewoon weer goed
Niet dat we veel ruzie hebben hoor maar af en toe een filipijnse onenigheid gepaard gaande met Tampo. Ik heb hier nog geen medicijn voor gevonden.
Voor de rest gaat het al bijna 15 jaar best goed tussen ons ben nu off topic
Dus Creek rammel je straks echt van de honger en is het karabou grass ook op dan heb ik nog wel wat over.Ik bedoel waar 2 eten kunnen er ook 3 eten zeg ik altijd.
Gr
P

Ok, voor de tweede keer....serie van zeer korte brown-outs en een kapotte battery van de UPS.... :negatief: :negatief:

Allereerst hartelijk dank voor het aanbod om uw grass met me te delen......... :happy: :happy: :thumb: :atyourservice: :hoedjeaf:

Ja, inderdaad gedurende TAMPO buien kan het zo gaan:

"We don't need your money Asshole, we were born poor and we are willing to die poor".....

Op uw verzoek



Gelijk versturen voordat er weer zo'n mini brownout komt en dat duurt ongeveer een seconde..... :negatief: :negatief:

UPS? Waarom niet gewoon een laptop? Het is hier in Mactan ook om de twee dagen raak met brown outs. Ik zie het al helemaal voor me, dat ergens een generator staat te draaien, half in elkaar getaped en wat tie wraps hier en daar. Met een onverschillige engineer erbij die wat op een stoeltje zit te slapen/sms-en.  :biggrinn:

Die foto was in de ferry terminal van Cebu zeker?

Ja, juist, dat is de "departure-hall" van Pier 1 in Cebu city

Nee, er staan hier 5 computers in de bunker maar het notebook is alleen voor de muziek, probleem is met die Chinese dry-cell batteries die altijd maar een jaar of zoiets meegaan en dan heb je nog geluk.

Maar morgen ga ik daar iets aan doen en haal ik de UPS van de raam-computer naar de server.......... :thumb:

Waarom daar nu pas aan denken?


bananacreek



Hier in Dumaguete lopen er wel een paar honderd rond in de binnenstad en de meeste zijn de (vergeten.....zoals degenen die op de bootjes zitten in Cebu port)





Fail_over

In Venetiƫ zitter er op iedere brug wel 2 bedelaars. Dat zijn studenten die naast hun beurs er zo nog een paar honderd euro per dag bij "verdienen".
In de  :smiley-philippines: heb ik nog nooit 1 peso gegeven, ik liet dat altijd over aan mijn asawa. Soms in de provincy werd er wel eens wat gegeven als Lorrie die mevrouw kende.

Op m'n eerste trip in Makati zag ik eens een kano die een grote zak met kleingeld gaf aan een bedelaar met 1 been die op de stoeprand zat. Hij gaf de zak aan de bedelaar die hem liet vallen en alle coin's rolde over straat.  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op donderdag 28 juni 2012, 13:50:24
Deze verkopen......................... :negatief: :negatief:

..... :floet: :floet: :floet: :daag:

Dan maar deze importeren en camouflage spuiten?.......... :weetikniet: :weetikniet:



Hier iets meer daarover:

http://www.citrobe.org/messAMkl.htm



Gaat je een been kosten Creek,is een klassieker,die dingen gaan niet weg voor onder de 8000 euro in excellente staat. :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 29 juni 2012, 00:18:36
Citaat van: bananacreek op donderdag 28 juni 2012, 13:50:24
Deze verkopen......................... :negatief: :negatief:

..... :floet: :floet: :floet: :daag:

Dan maar deze importeren en camouflage spuiten?.......... :weetikniet: :weetikniet:



Hier iets meer daarover:

http://www.citrobe.org/messAMkl.htm



Gaat je een been kosten Creek,is een klassieker,die dingen gaan niet weg voor onder de 8000 euro in excellente staat. :jajaja: :jajaja:

OK, GELUKKIG IS DE EURO WEER IETS BETER............ :happy: :happy:
MAAR VOOR HOELANG?..... :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

#6449
Citaat van: bananacreek op donderdag 28 juni 2012, 16:36:11


Hier in Dumaguete lopen er wel een paar honderd rond in de binnenstad en de meeste zijn de (vergeten.....zoals degenen die op de bootjes zitten in Cebu port)






DAT ZIJN DE "BADYAO's".........EN ALS JE TEGEN EEN FILIPIJN ZEGT "JE ZIET ER UIT ALS EEN "BADYAO", DAN KAN DAT WEL EENS VERKEERD VALLEN.............. :moord: :moord: