Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: boomerang op zaterdag 19 mei 2012, 15:23:41
Citaat van: bananacreek op zaterdag 19 mei 2012, 14:22:30
Hier loop ik altijd snel voorbij: de suikerafdeling...geen suiker in mijn huis..........dus een ieder die ooit even bij me langs zou komen:

BRENG UW EIGEN SUIKER MEE............EN OOK EVENTUEEL OOK EEN KOPJE..........NOG STEEDS GEEN KOPJES GEKOCHT... :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:




Ben ook best bereid om uit het flesje te drinken..........

FLESJES KOFFIE:.............EVEN KIJKEN......SORRY, OUT OF STOCK SIR.......... :atyourservice: :atyourservice:


bananacreek

#5971


Ja, inderdaad een "pica-pica"

Dank u voor de informatie.............. :hoedjeaf: :hoedjeaf:



Intelligence
The Eurasian Magpie is believed to be among the most intelligent of birds, and among the most intelligent of all animals. Magpies have been observed engaging in elaborate social rituals, possibly including the expression of grief.[6] Mirror self-recognition has been demonstrated in European magpies.[7] The magpie is thus one of a small number of species, and the only non-mammal, known to possess this capability.[8] The cognitive abilities of the Eurasian Magpie are taken as evidence that intelligence evolved independently in both corvids/crows and primates. This is indicated by feats such as tool use, their ability to hide and store food across seasons, episodic-like memory, and the ability to use one's own experience in predicting the behavior of conspecifics.[1] Various behaviours have been observed that indicate intelligence. It has been observed that they cut up their food in correctly sized proportions, depending on the size of their young. In captivity magpies have been observed counting up to get food, imitating human voices, and regularly using tools to clean their own cages. In the wild, they organise themselves into gangs, and use complex strategies when hunting other birds, and when confronted by predators.[9] Along with the Jackdaw, the Eurasian Magpie has been found to have a neostriatum approximately the same relative size as is found in chimpanzees and humans, and significantly larger than is found in the gibbon.[2] Like other corvids, such as Ravens and Crows, their total brain to body ratio is equal to that of great apes and cetaceans, and only slightly lower than in humans.[10]

bananacreek

Mirror self-recognition has been demonstrated in European magpies

Ja, natuurlijk vandaar dat deze vogel telkens weer terug vloog naar de spiegel............ :lachen: :lachen:

Dus de  :smiley-philippines: magpies kunnen het ook................. :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Had waarschijnlijk later een afspraakje met een huishoudster ergens en zat zich even te bekijken of hij wel goed geschoren was.......... :thumb: :thumb: :thumb:


vvjoris

Citaat van: bananacreek op zaterdag 19 mei 2012, 14:45:37

HOE ZOU U ZICH ALS FILIPIJN VOELEN ALS WANNEER U OP VAKANTIE GAAT NAAR AMTERDAM, ANTWERPEN OF CASSABLANCA EN U KOMT BIJ EEN EVNENEMENT/BESTEMMING ZOALS BIJVOORBEELD EEN DIERENTUIN, EN U ZIET DAAR EEN BORD BIJ DE INGANG WAAROP ONDER ANDERE HET VOLGENDE STAAT VERMELD:

CitaatEUROPEANEN EN ANDERE BLANKEN ENTRANCE FEE = â,¬ 6
FILIPIJNEN.................................  ENTRANCE FEE = â,¬ 20

ALS BUITENLANDER BETAAL JE HIER (BIJVOORBEELD IN LAKE BALINSASAYO) EEN BEDRAG VAN P100 EN EEN FILIPIJN BETAALD P10...........ZOOOK OP EEN AANTAL ANDERE BESTEMMINGEN EN OOK IN CEBU EN IK NEEM AAN OOK OP ANDERE EILANDEN WANT DIE BESLISSING WERD EEN AANTAL JAREN GELEDEN GENOMEN DOOR DE DENR IN  MANILA......... :negatief: :negatief:

PURE DISCRIMMINATIE:........... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief: :negatief:

DE FILIPIJNEN KOMEN DAARTEGENOVER MET DE OPMERKING: JOE IS HONDERD PESOS ZO DUUR VOOR JULLIE BUITENANDERS?

IK ZOU DAN WILLEN ZEGGEN: HET GELD ZELF ZOU NIET ZO'N PROBLEEM ZIJN WANT IK HEB ZOVEEL DAT IK NIET  EENS WEET HOE HET OP TE MAKEN VOOR HET EINDE VAN ELKE MAAND, MAAR GEWOON HET IDEE OM GEDISCRIMMINEERD TE WORDEN, DAT BLIJFT IN MIJN KEEL HANGEN, EN DAAROM GA IK DAAR NORMAAL GESPROKEN DAN OOK NIET MEER NAAR BINNEN................. :neeneenee: :neeneenee: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:

IK ZOU ZO GRAAG WILLEN WETEN HOE DIE KNUPPELS DAAR IN DAT RADIOSTATION ZOUDEN REAGEREN......... :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Eerst en vooral proficiat @bananacreek: 600 pagina's reacties op een topic, nog nooit gebeurd....

Over hogere fees voor foreigners dan voor Filipino's: ik ga er gewoon niet binnen, nog niet als ik 10 miljoen pesos per dag verdien. Mijn andere ergernis in  :smiley-philippines: is karaoke 'op basis van' chinese verkrachtingen van westerse muziek... voor de rest hou ik van het land....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

CitaatEerst en vooral proficiat @bananacreek: 600 pagina's reacties op een topic, nog nooit gebeurd....

Dank u beleefd......... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Cosyns Guy

Citaat van: vvjoris op zaterdag 19 mei 2012, 18:09:42
Citaat van: bananacreek op zaterdag 19 mei 2012, 14:45:37

HOE ZOU U ZICH ALS FILIPIJN VOELEN ALS WANNEER U OP VAKANTIE GAAT NAAR AMTERDAM, ANTWERPEN OF CASSABLANCA EN U KOMT BIJ EEN EVNENEMENT/BESTEMMING ZOALS BIJVOORBEELD EEN DIERENTUIN, EN U ZIET DAAR EEN BORD BIJ DE INGANG WAAROP ONDER ANDERE HET VOLGENDE STAAT VERMELD:

CitaatEUROPEANEN EN ANDERE BLANKEN ENTRANCE FEE = â,¬ 6
FILIPIJNEN.................................  ENTRANCE FEE = â,¬ 20

ALS BUITENLANDER BETAAL JE HIER (BIJVOORBEELD IN LAKE BALINSASAYO) EEN BEDRAG VAN P100 EN EEN FILIPIJN BETAALD P10...........ZOOOK OP EEN AANTAL ANDERE BESTEMMINGEN EN OOK IN CEBU EN IK NEEM AAN OOK OP ANDERE EILANDEN WANT DIE BESLISSING WERD EEN AANTAL JAREN GELEDEN GENOMEN DOOR DE DENR IN  MANILA......... :negatief: :negatief:

PURE DISCRIMMINATIE:........... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief: :negatief:

DE FILIPIJNEN KOMEN DAARTEGENOVER MET DE OPMERKING: JOE IS HONDERD PESOS ZO DUUR VOOR JULLIE BUITENANDERS?

IK ZOU DAN WILLEN ZEGGEN: HET GELD ZELF ZOU NIET ZO'N PROBLEEM ZIJN WANT IK HEB ZOVEEL DAT IK NIET  EENS WEET HOE HET OP TE MAKEN VOOR HET EINDE VAN ELKE MAAND, MAAR GEWOON HET IDEE OM GEDISCRIMMINEERD TE WORDEN, DAT BLIJFT IN MIJN KEEL HANGEN, EN DAAROM GA IK DAAR NORMAAL GESPROKEN DAN OOK NIET MEER NAAR BINNEN................. :neeneenee: :neeneenee: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:

IK ZOU ZO GRAAG WILLEN WETEN HOE DIE KNUPPELS DAAR IN DAT RADIOSTATION ZOUDEN REAGEREN......... :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Eerst en vooral proficiat @bananacreek: 600 pagina's reacties op een topic, nog nooit gebeurd....

Over hogere fees voor foreigners dan voor Filipino's: ik ga er gewoon niet binnen, nog niet als ik 10 miljoen pesos per dag verdien. Mijn andere ergernis in  :smiley-philippines: is karaoke 'op basis van' chinese verkrachtingen van westerse muziek... voor de rest hou ik van het land....

Over hogere fees voor buitenlanders gesproken.De eerste maal dat ik mijn toekomstige ging bezoeken heb ik haar gewoon een hotel op haar naam laten reserveren,scheelde toch algauw een paar honderd pesos per nacht,zelfde bij geld wisselen,gewoon haar laten gaan naar een wisselkantoortje en geld laten wisselen,scheelde toch ook 2 a 3 peso per euro.

Rich

#5976
Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 19 mei 2012, 18:59:13


Over hogere fees voor buitenlanders gesproken.De eerste maal dat ik mijn toekomstige ging bezoeken heb ik haar gewoon een hotel op haar naam laten reserveren,scheelde toch algauw een paar honderd pesos per nacht,zelfde bij geld wisselen,gewoon haar laten gaan naar een wisselkantoortje en geld laten wisselen,scheelde toch ook 2 a 3 peso per euro.


Ik boekte in het verleden meestal mijn hotel via Agoda. Heb eens 2x moeten verlengen en de dames aan de receptie van hotel Crown regency raadde mij aan te boeken via Agoda omdat dat goedkoper was.  :thumb:

Ik ging regelmatig  geld wisselen bij een Money changer vlak naast het hotel en dan zei ik haar de rate van het hotel, en kreeg ik altijd een betere rate.  :thumb:
Hiermee draai ik de boel dus even om, om aan te geven dat het niet altijd in ons nadeel is.  :neeneenee: :neeneenee:

Als ik ergens heen ga en ik zie dat een foreigner meer moet betalen dan een filipino, dan ga ik niet binnen. Pure discriminatie is dat  :negatief:
Rich de Nederbelg.

Digos


Live is simpel.

Je moet echt niet sterk zijn.....maar wel slim, no problem aldaar....

Geef ze van het zelfde laken een broek.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

Ok, ben ik het met jullie eens maar hier ging het in feite om evenementen zoals Twin Lakes, Grotten, Dophin watching, Whale watching en bepaalde duik onderdelen (snorkelen Cebu) evenals Klootzak watching.............. :jajaja:

Het bovenstaande is dus terzijde van hotelboekingen enz.

DOLPHINE WATCHING..... :thumb:


KLOOTZAK WATCHING....... :thumb: (Please do NOT feed)



Het ging er hier om waarom een buitenlander P100 moet betalen en een Filipijn P10.............. :ikkeniebegrijp:

Toen werd er op mijn vraag bij de DENR geantwoord dat ook  :smiley-philippines: die uit Sibulan kwamen zulks met een ID zouden moeten aantonen en dat vervolgens ook de :smiley-philippines: die NIET uit Sibulan kwamen P100 zouden moeten betalen zoals de buitenlanders..... en toen liep ik gewoon (boos) naar buiten want dat is gelul.......... :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:

We hebben dat uitgeprobeerd met een peleton huishoudsters in de truck en daar aangekomen mijn grote bek gehouden en zelf P100 betaald en alle  :smiley-philippines: moesten alleen maar 10 pesos betalen en er werd totaal NIETS gevraagd waar ze woonden...........



HET PROBLEEM IS DAT ZE VAAK DENKEN DAT ALLE BUITENLANDERS DOMMERIKKEN ZIJN........... :jajaja: :jajaja:

bananacreek