Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Vandaag naar Lake Balinsasayo geweest om de weg te bekijken en inderdaad daar zijn ook een paar landverschuivingen geweest vlak in de buurt van de meren en daar is men bezig de zaak te repareren en met een motor geen probleem maar  net mijn truuckje waag ik het toch niet en je kan daar niet draaien en alleen maar naar beneden vallen en fotos (ongeveer 60) en stuk of 15 video clips na dinsdag (als ik

bananacreek

vervolg (lege batterijen keyboard.... :lachen:) de stiletto aanval overleef.

Hier het begin en het begon met zeer veel regen om 07.45 uur all the way to Twin Lakes.... :negatief:

Hier even schuilen bij KWIKWAY en dat is een "machine-fabriekje" sedert de begin jaren '70 vlak bij de luchthaven in Sibulan...



Uit de jaren '50 tot '60.... :jajaja: (gat in de muur is om lange assen te draaien (of pijpen)


Hier maken ze letterlijk en figuurlijk alles en nog wat... :thumb: :thumb:
Nu een leuk gebouw maar vroeger net een vergiet..............


Microwave?... :denk:  :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Afsluiter van een drukke dag..... :hoedjeaf:

[yt=640,505]8E_FtvOajUY [/yt]

bananacreek

Met de Sky Internet verbinding .....5 Mb kan je niet eens een stukje muziek in Youtube afspelen zonder elke paar sekonden te "bufferen"............. :lachen: :negatief: :negatief:



Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op zondag 22 april 2012, 15:41:00
SMART BRO..MAX 1 MB.... :weetikniet: :weetikniet:

http://www1.smart.com.ph/bro/products/unlimited-home-broadband/
Geen WiFi, dus voor meerdere pc/laptop heb je dan weer een router nodig. Overigens schijnt de verbinding op zich betrouwbaarder en consistenter te zijn als Globe. Zoals altijd elk voordeel heeft een nadeel en omgekeerd.

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op maandag 23 april 2012, 05:17:42
Citaat van: bananacreek op zondag 22 april 2012, 15:41:00
SMART BRO..MAX 1 MB.... :weetikniet: :weetikniet:

http://www1.smart.com.ph/bro/products/unlimited-home-broadband/
Geen WiFi, dus voor meerdere pc/laptop heb je dan weer een router nodig. Overigens schijnt de verbinding op zich betrouwbaarder en consistenter te zijn als Globe. Zoals altijd elk voordeel heeft een nadeel en omgekeerd.

Probleem is de 1 Mb en zou dat genoeg zijn voor de youtube en Piratebay downloads?... :weetikniet:

Met Globe (in goede condition was dat ongeveer Max. 415kbs @ Piratebay and uTorrent...

Globe doet het nu goed, maar dat zal wel voor een paar uren zijn neem ik aan.... :weetikniet: :weetikniet:

In ieder geval weet ik zeker dat ik niet alleen huil....... :jajaja: :jajaja: :jajaja:

Herbie

Citaat van: bananacreek op maandag 23 april 2012, 08:23:28
Citaat van: Ketelbinkie op maandag 23 april 2012, 05:17:42
Citaat van: bananacreek op zondag 22 april 2012, 15:41:00
SMART BRO..MAX 1 MB.... :weetikniet: :weetikniet:

http://www1.smart.com.ph/bro/products/unlimited-home-broadband/
Geen WiFi, dus voor meerdere pc/laptop heb je dan weer een router nodig. Overigens schijnt de verbinding op zich betrouwbaarder en consistenter te zijn als Globe. Zoals altijd elk voordeel heeft een nadeel en omgekeerd.

Probleem is de 1 Mb en zou dat genoeg zijn voor de youtube en Piratebay downloads?... :weetikniet:

Met Globe (in goede condition was dat ongeveer Max. 415kbs @ Piratebay and uTorrent...

Globe doet het nu goed, maar dat zal wel voor een paar uren zijn neem ik aan.... :weetikniet: :weetikniet:

In ieder geval weet ik zeker dat ik niet alleen huil....... :jajaja: :jajaja: :jajaja:
We huilen allemaal mee hoor met je
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luke

Citaat van: bananacreek op maandag 23 april 2012, 08:23:28

Probleem is de 1 Mb en zou dat genoeg zijn voor de youtube en Piratebay downloads?... :weetikniet:

Met Globe (in goede condition was dat ongeveer Max. 415kbs @ Piratebay and uTorrent...

Globe doet het nu goed, maar dat zal wel voor een paar uren zijn neem ik aan.... :weetikniet: :weetikniet:

In ieder geval weet ik zeker dat ik niet alleen huil....... :jajaja: :jajaja: :jajaja:

415 kbs (kilo-bits) of 415 kBs (kilo BYTES)?? het laatste is ongeveer 10 keer meer.

415 kbs is dezelfde snelheid die ik haal als mijn Nokia phone (GLOBE wireless G3 dus) gebruik als modem voor de PC.

Met Skybroadband haal ik geregeld 6MB (de subscription-speed) met utorrent. Meestal is er dan 1 van de "Peers" doe ook op Skybroadband aangesloten zijn.

Utorrent gebruikt TCP (Transmission Controlled Protocol) als transmissie protocol. Dat betekend dat de doorvoersnelheid naar beneden gaat als de afstand vergroot (latency).
Voorbeeldje: een ping van de uw PC met een Europese ISP geeft 350ms aan. Dus een pakket uitsturen van uw PC naar die ISP duurt 175ms waarna de PC wacht  op een "ackknowledge" van de ISP ("heeft U het pakket goed ontvangen??"). De  "ackknowledge" bereikt de PC na 175ms, dan pas wordt het volgende pakket gestuurd. Voor 1 pakketje duurt het al 350ms of 3 pakketjes per seconde. Hoe kleiner de retourtijd  hoe meer DATA per seconde kan overgestuurd worden.
 
Skybroadband 6Mb kost 4000PHP inclusief Skycable pakket. Het hapert soms ook wel eens maar toch beter dan dan de rest dat ik al geprobeerd heb.