Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Dit is een agrarisch lot. Goed, er staan in totaal 400 vrucht gevende bomen op, maar dan nog vind ik 260 peso voor een vierkante meter goed aan de prijs. Las onlangs in een financieel dagblad dat de vierkante meter prijs van landbouwgrond in NL tussen de 5 - 10 euro bedraagt. Misschien is het vergelijken van appels en peren met kokosnoten en mango niet terecht.

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op maandag 16 april 2012, 08:37:45
Ja, vroeger had ik op sky cable zeer veel ruis (sneeuw) en de oorzaak heben ze nooit kunnen vinden.
Ik heb nu haast 2 jaar Sky Cable tv en de eerste ruis in beeld moet ik nog ervaren. Nog sterker, zou willen dat de internet verbinding van Globe net zo betrouwbaar was als het tv signaal van Sky.
Blijkbaar is het doorgeven van een tv signaal eenvoudiger en minder gevoelig voor storingen als een internet verbinding.
Voor mij dus voor alsnog geen enkele reden om op te stappen bij Sky als het om het tv signaal gaat.
Daarentegen vond ik internet van Sky Cable ook geen suc6 en komen de bevindingen van Bananacreek overeen met wat ik tijdens een 15-daagse trial ook heb ervaren.
Tot mijn verbazing werkt Globe al weer een paar dagen zoals ik het tot voor februari van dit jaar gewend was. Afwachten of het een vergissing is dan wel blijvertje. You never know in The  :smiley-philippines:.



bananacreek

Globe is nu net als een baby...open...close....open...close......... :negatief: :itsaboy:

Vroeger had ik ruis in sky cable tv omdat er iets was met de inline booster amplifier hier in de buurt, maar ze waren te lui om de zaak goed te onderzoeken.
Nu met FilProducts heb ik "DIGITAL" cable-tv en dat komt ook met de nodige problemen..... :jajaja:

Het is altijd wel iets hier wat er niet goed werkt.

Ik ga de sky technicians vragen om hier te komen en laat ze het zien en net weer geprobeerd:

Globe download van een song op Youtube (Mp4) = 23 sec
Sky download van dezelfde song (Mp4) = 2 min en 45sec
Tel uit je winst........... :lachen: :lachen:

Zo zie je maar het is allemaal trial and error hier in de jungle.... :jajaja:






bananacreek

Beste Nederlander,



Het aantal bij de ambassade ingeschreven Nederlanders dat zich heeft aangemeld voor de Koninginnedag-receptie op de residentie heeft de beschikbare capaciteit inmiddels ruim overschreden. Daarom hebben wij helaas moeten besluiten om geen aanvragen meer in behandeling te nemen. Zij die zich tot nog toe hebben aangemeld zullen binnenkort per e-mail een strikt persoonlijke (genummerde) uitnodiging ontvangen. Een print daarvan verschaft u toegang tot DasmariƱas Village en de residentie. Een aantal van u is inmiddels meegedeeld dat zij hun minderjarige familieleden helaas niet kunnen meenemen.



Met vriendelijke groet,



Robert G. Brinks

Ambassadeur


Baliw-katok

Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 april 2012, 12:34:51

Een aantal van u is inmiddels meegedeeld dat zij hun minderjarige familieleden helaas niet kunnen meenemen.


:ikkeniebegrijp:

Welk feestje wordt dit wel ?  :lachen:

bananacreek

Citaat van: Baliw-katok op dinsdag 17 april 2012, 12:38:08
Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 april 2012, 12:34:51

Een aantal van u is inmiddels meegedeeld dat zij hun minderjarige familieleden helaas niet kunnen meenemen.


:ikkeniebegrijp:

Welk feestje wordt dit wel ?  :lachen:


Koninginnendag ................... :jajaja: :jajaja:

Ze worden gierig?......bezuiniging?.... :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

#5536
Toevallig vanmorgen tegengekomen en de spanwijdte was ongeveer 15" (DE POST IS 4"x4")

Een aantal :smiley-philippines: stonden er ook en die hebben waarschijnlijk het beestje gedood, want dat ik wegliep greep er eentje al naar een stuk bamboo............de smeerlappen...


bananacreek


bananacreek


bananacreek