Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek


bananacreek

De Chinezen....... :jajaja: :jajaja:





In de jaren '90 vertelde een met pensioen gaande  :smiley-philippines: admiraal dat als wanneer of de Indonesian of Malaysian navies in de slag zouden gaan vs de  :smiley-philippines: de  :smiley-philippines: marine binnen de 24 uur uitgeroeid zou worden.... :jajaja: :jajaja:

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op donderdag 12 april 2012, 17:36:56
Even vergeten....de Turk zei dat de dynamic IP addressen bij Sky alleen veranderen na een systemfailure of een brownout enz, maar dat de dynamic IP addresses bij Globe enkele malen per browsing session kunnen veranderen... :negatief:
Ik ben ook niet zo expert op IP adressen, maar dat je IP adres wijzigt tijdens een sessie..... :ikkeniebegrijp:.

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op donderdag 12 april 2012, 17:39:13
Een  :smiley-philippines: kennis van mij begint een nieuwe motorhandel (Yamaha) en de truck staat al te wachten...
Wordt het toch tijd dat je van merk gaat veranderen :denk:.

bananacreek

Even snel een vraagje voor een man in Engeland op het eiland Wright:

Welke airline had goedkopere ticckets vanuit Londen naar Manila?

Geen open tickets maar preset dates of zoiets

Was dat ETHIAD of EMIRATES ?.......vergeten welke

http://www.kls2.com/airlines/mideast.html

sorry..... :offtopic: :offtopic:

Tinulang_Manok

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 13 april 2012, 12:40:36
Citaat van: bananacreek op donderdag 12 april 2012, 17:36:56
Even vergeten....de Turk zei dat de dynamic IP addressen bij Sky alleen veranderen na een systemfailure of een brownout enz, maar dat de dynamic IP addresses bij Globe enkele malen per browsing session kunnen veranderen... :negatief:
Ik ben ook niet zo expert op IP adressen, maar dat je IP adres wijzigt tijdens een sessie..... :ikkeniebegrijp:.
Dat je IP adres wijzigt tijdens een sessie lijkt mij ook sterk, dat is in iedergeval een recept voor problemen, normaal gesproken is daar een disconnect voor nodig, zo krijg ik ook elke dag een nieuw IP adres van mijn provider in Duitsland.
Wat ik zag in de :smiley-philippines: is dat je als abonnee (iig bij SMART) een private IP adres krijgt (10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 of 192.168.0.0/16) dat is hoogst waarschijnlijk omdat er in Aziƫ een tekort aan public IPv4 adressen is.
Als gevolg daarvan zal er ergens een machine moeten staan die de NAT (Network Address Translation) translatie van private naar public IP adres doet, en als daarvan het geheugen volloopt omdat er teveel gebruikers zijn (hij moet alle sessies in zijn tabel opslaan), ja dan krijg je wat Bananacreek nu zo vaak ziet....
Als nu het fixed IP adres wat hij nu heeft een public adres is, dan zijn de problemen inderdaad voorbij (tenminste voor zover het NAT gedeelte).
Dit is ook de reden waarom Aziƫ (maar wellicht niet de :smiley-philippines:) voorop loopt met de IPv6 uitrol, dan ben je hiervan af.
Amare et sapere vix deo conceditur

bananacreek

Dank u beleefd voor de uitleg, maar ze blijven zulks hier altijd ontkennen tegen de klant...... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Nu werkt het maar vanmorgen en vanmiddag was het weer een zwart gat....

Morgen komen ze om de cable-internet aan te sluiten en dat is de 5Mb package en dan maar kijken wat voor een verschil is met Globe....en dit is een gratis 15 days trial.......... :weetikniet:


Morgen meer hierover met een verschil in Speedtest readings..............

bananacreek

Ze vermelden niet waar het is (morgen even vragen) want dat kan wel zeer ver weg van Dumaguete zijn...


bananacreek