Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

In Robinsons Dumaguete @P192... P8 duurder dan SM Cebu city

bananacreek

#5361
Business doen?

Mij niet gezien, er gaat zoveel kapot hier, nu een microwave, gisteren een vleessnijder....... :negatief:





Als je lekker met pensioen gaat en naar de  :smiley-philippines: komen om zaken te doen en dan een hartaanval of hersenbloeding te krijgen door business problemen............. :negatief: :negatief:

Van de Globe krijg je al een hersenbloeding.
Vanmorgen klaagde ik weer en dreigde om de zaak op de radio te zetten en toen werd de manager wel benaderd maar ze wilde niet met een Klootzak onderhandelen maar ze kwamen binnen twee uur.
Nieuw static IP address, maar ik zie het niet zitten....begint weer slechter te worden...na 1800 uur.

Maar hun probleem ligt wel degelijk in Cebu city met Dynamic -zowel Static IP's maar ze weten niet hoe ze het moeten oplossen.
Heb je een dynamic IP dan kan je nog naar de modemsite gaan en op save klikken om een ander dynamic IP address te krijgen, of manual de modem uitzetten en een 30 sec wachten en weer aanzetten.

Heb je een static IP dan kan dat niet zonder tussenkomst van de Internet Provider....




Ik vertelde vervolgens dat een groep Filipijnen de bovenstaande foto op alle Noreco palen zou gaan plakken als het probleem nog veel langer zou gaan duren.............en dat vonden ze helemaal niet leuk.. :lachen:

Hoop dat ik het overleef?
Eens een Klootzak, altijd een Klootzak.......... :thumb: :thumb: :lachen:


bananacreek

NU OOK AVAILABLE @ LEE PLAZA @ P99

Gaat een jaar en vier maanden mee (mijn geval)
Ik heb er genoeg in de kast staan om later mee naar de Hemel te nemen.............  :thumb: :thumb: :atyourservice:


bananacreek

Silliman University Medical Center WACHTKAMERS.... :thumb:
Leuk systeem nu met nummers en dan kan je s'morgens om 7 uur een nummer krijgen en dan met P50 onder de tafel de assstente van de betreffende doctor vragen om je een tekst te sturen als er nog twee nummers voor je zijn... :thumb:

Dan krijg je een text: "er zijn nog twee wachtenden voor u en bij de piep is het 11.45 uur"...


Amice

CitaatVan de Globe krijg je al een hersenbloeding.
Vanmorgen klaagde ik weer en dreigde om de zaak op de radio te zetten en toen werd de manager wel benaderd maar ze wilde niet met een Klootzak onderhandelen maar ze kwamen binnen twee uur.
Nieuw static IP address, maar ik zie het niet zitten....begint weer slechter te worden...na 1800 uur.

Maar hun probleem ligt wel degelijk in Cebu city met Dynamic -zowel Static IP's maar ze weten niet hoe ze het moeten oplossen.
Heb je een dynamic IP dan kan je nog naar de modemsite gaan en op save klikken om een ander dynamic IP address te krijgen, of manual de modem uitzetten en een 30 sec wachten en weer aanzetten.

Heb je een static IP dan kan dat niet zonder tussenkomst van de Internet Provider....


Nou volgens mij ligt het probleem simpel bij globe zelf en wel de gretigheid, want ik heb globe ook gehad en na enkele uren alweer besloten om ze de deur uit te trappen.
probleem ligt bij de internet snelheid die enkel bij problemen en nieuwe installaties op vol worden gezet en eenmaal de maintainers vertrokken zijn gewoon weer terug gedraaid worden naar de algemene snelheidsverbinding die kut is. Zo verdien je wel geld ja maar houdt uiteraard enkel filipino's over als zogenaamde tevreden klanten. :jajaja:


Derhalve denk ik dat je een adequate beslissing dient te nemen. eruit met die zooi en een andere maar goede internet verbinding nemen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek


bananacreek

#5366
@ Amice: Derhalve denk ik dat je een adequate beslissing dient te nemen. eruit met die zooi en een andere maar goede internet verbinding nemen.

1. Ik ben het geheel met u eens dat het probleem alleen bij de GLOBE ligt en het probleem is dat vele  :smiley-philippines: niet echt klagen....ugma na lang..... :jajaja: :jajaja: :lachen: :negatief:

2. Inderdaad ik zou moeten uitzien naar een betere provider, maar we zitten hier niet in Manila en de andere IP's zijn nog minder in kwaliteit en snelheid dan Globe en Bayantel is alleen downtown te krijgen en PLDT is niet alleen een stuk duurder en niet alle barangays zijn bereikbaar en het laatste van PLDT is hier helemaal niet te krijgen, zie hieronder:

http://www.pldt.com.ph/products/business/broadband/Pages/bizdsl_offers.aspx





Voor P50 duizend per maand hoeveel MB plan krijg je dan in Ned of Belgie? (ongeveer 900 euros @ P55.40...euro is weer aan het zakken want nu is spanje aan de beurt voor Sinterklaas...) :sinterklaas:

bananacreek

Zoals beloofd zeer kleine clip op de Mv. Iloilo vlak voor vertrek uit Cebu city naar Dumaguete

[yt=640,505]69N4OriH4GQ [/yt]

Ketelbinkie

Citaat van: Amice op woensdag  4 april 2012, 13:25:31
CitaatVan de Globe krijg je al een hersenbloeding.
Vanmorgen klaagde ik weer en dreigde om de zaak op de radio te zetten en toen werd de manager wel benaderd maar ze wilde niet met een Klootzak onderhandelen maar ze kwamen binnen twee uur.
Nieuw static IP address, maar ik zie het niet zitten....begint weer slechter te worden...na 1800 uur.

Maar hun probleem ligt wel degelijk in Cebu city met Dynamic -zowel Static IP's maar ze weten niet hoe ze het moeten oplossen.
Heb je een dynamic IP dan kan je nog naar de modemsite gaan en op save klikken om een ander dynamic IP address te krijgen, of manual de modem uitzetten en een 30 sec wachten en weer aanzetten.

Heb je een static IP dan kan dat niet zonder tussenkomst van de Internet Provider....


Nou volgens mij ligt het probleem simpel bij globe zelf en wel de gretigheid, want ik heb globe ook gehad en na enkele uren alweer besloten om ze de deur uit te trappen.
probleem ligt bij de internet snelheid die enkel bij problemen en nieuwe installaties op vol worden gezet en eenmaal de maintainers vertrokken zijn gewoon weer terug gedraaid worden naar de algemene snelheidsverbinding die kut is. Zo verdien je wel geld ja maar houdt uiteraard enkel filipino's over als zogenaamde tevreden klanten. :jajaja:


Derhalve denk ik dat je een adequate beslissing dient te nemen. eruit met die zooi en een andere maar goede internet verbinding nemen.


Zou ik b.v. in  :nederlandsevlag: zitten en hetzelfde ervaren wat Banancreek en mij (ik woon ook in Dumaguete) overkomt, dan was het allemaal een stuk eenvoudiger, zoals je aangeeft, nog dezelfde dag de deur uit trappen zo'n waardeloze ISP in het kwadraat als Globe. Maarre helaas is  :smiley-philippines: geen  :nederlandsevlag: als het om het uitzoeken van goede ISP gaat. En tienduizenden peso uitgeven voor een verbinding die uiteindelijk niet waarmaakt wat er wordt beloofd, schiet al helemaal niet op.
Dus wees blij dat je waar jij woont blijkbaar meer keuzes kan maken om te switchen bij wanprestatie van een ISP.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.