Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


gosternokke

Citaat van: josv op zaterdag 24 maart 2012, 11:11:24
Ik heb hier dat hele digideegedoe maar op gegeven. Met m'n oude account kom ik er niet meer in en een nieuw aanmaken lukt niet. Dan maar niet, ik betaal toch geen belasting  :applaus:


Klopt als je een lange tijd niet meer inlogt op je Digidee vervalt je account.   Kvind het overerigens wel makkelijk om aangifte te doen via Digidee.   Belasting weet toch alles van je ,en je kan aanvinken , bij de aangifte dat de bij de belastingdienst bekende gegevens automatisch worden ingevuld, dan hoef je in feite niks anders meer te doen als kijken of het klopt en dat elecktronisch een handtekening plaatsen.    Ik zat vroeger uren aan zo een papieren aangifteformulier te tobben.   En te sjoemelen valt er toch niks meer,  want froudegevoelige aftrekposten zijn allen geschrapt.  En verder weet de fiscus alles, je jaarinkomen hetzij werk of uitkering, WOZ waarde van je huis weten ze, en ook de bank moet alles doorgeven aan de belasting.

bananacreek

Citaat van: gosternokke op zaterdag 24 maart 2012, 13:55:17
Citaat van: josv op zaterdag 24 maart 2012, 11:11:24
Ik heb hier dat hele digideegedoe maar op gegeven. Met m'n oude account kom ik er niet meer in en een nieuw aanmaken lukt niet. Dan maar niet, ik betaal toch geen belasting  :applaus:


Klopt als je een lange tijd niet meer inlogt op je Digidee vervalt je account.   Kvind het overerigens wel makkelijk om aangifte te doen via Digidee.   Belasting weet toch alles van je ,en je kan aanvinken , bij de aangifte dat de bij de belastingdienst bekende gegevens automatisch worden ingevuld, dan hoef je in feite niks anders meer te doen als kijken of het klopt en dat elecktronisch een handtekening plaatsen.    Ik zat vroeger uren aan zo een papieren aangifteformulier te tobben.   En te sjoemelen valt er toch niks meer,  want froudegevoelige aftrekposten zijn allen geschrapt.  En verder weet de fiscus alles, je jaarinkomen hetzij werk of uitkering, WOZ waarde van je huis weten ze, en ook de bank moet alles doorgeven aan de belasting.

Belasting: Correct en nu laat ik dat door een belastingadviseur doen in Nederland @ â,¬40..... :negatief:

Het hangt er vanaf WANNEER men de DigiD aanvraagt.


In mijn geval zit ik nu dus in de AOW en de mogelijkheid tot aanvraag betreffende de DigiD wordt hieronder in deze link duidelijk aangegeven waaran ik WEL mijn rechten kan ontnemen dacht ik.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/digitale-overheid/vraag-en-antwoord/kan-ik-een-digid-aanvragen-als-ik-in-het-buitenland-woon.html


bananacreek

Kijk mijn ex in Marrokko heeft het al aangevraagd voor haarzelf............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


bananacreek

@ Amice: Inderdaad ik ben het met u eens waarom er met dubbele maten wordt gewerkt......

Waarom wel in de AOW maar niet in de WAO.............?

WACHT EVEN...............DE AOW WORDT DOOR DE SVB BETAALD, MAAR DE WAO WORDT DOOR DE UWV BETAALD...............

Daarbij het volgende?

Geen klant van de SVB
Woont u in het buitenland en ontvangt u geen AOW-pensioen van de SVB, dan kunt u geen DigiD aanvragen. Bij een aanvraag stuurt DigiD namelijk een persoonlijke activeringscode naar het adres waarmee u in de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) of bij de SVB geregistreerd staat. Wanneer u in het buitenland woont, bent u niet opgenomen in de GBA en kunt u daarom geen DigiD aanvragen.

bananacreek

Geen klant van de SVB
Woont u in het buitenland en ontvangt u geen AOW-pensioen van de SVB, dan kunt u geen DigiD aanvragen. Bij een aanvraag stuurt DigiD namelijk een persoonlijke activeringscode naar het adres waarmee u in de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) of bij de SVB geregistreerd staat. Wanneer u in het buitenland woont, bent u niet opgenomen in de GBA en kunt u daarom geen DigiD aanvragen.

Maar ik sta niet bij de gemeentelijke basisadministratie ingeschreven maar wel op de Ambassade in Manila  dus als het dan WEL in de AOW kan, inderdaad waarom niet in de WAO.............?... :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Gaarne verneem ik van de Ned. regering het hoe en wat hieromtrent?

Gelijk een email sturen naar mijn goede vriend en waarde collega:


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek