Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Creek, Als buitenlandse AOW-er kun je inderdaad een DigiD aanvragen. Heb het ook gedaan, maar wacht nog steeds (vergeefs??) op de activeringscode.  :daag:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Digos

Citaat van: bananacreek op vrijdag 23 maart 2012, 13:46:47
Ben aan het proberen om een DigiD aan te vragen in Marrokko en hoop dat het werkt en tot zover ging het goed:


CitaatDigiD aan te vragen in Marrokko

:ikkeniebegrijp:

Wat, waarom, wat is het voordeel, wat is het:denk:

Heb er geen flauw benul van....sorry!

Maar ben wel benieuwd.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Kano

@Digos

Waarom DigiD?

Gaat u naar uw gemeentehuis, of naar het loket van een andere overheidsinstelling, dan zult u zich in veel gevallen moeten legitimeren met uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs. Op internet kunt u dat doen door in te loggen met uw DigiD. Zo weten overheidsinstellingen dat ze ook echt met u te maken hebben.


Je kunt dus bijvoorbeeld je elektronische belastingaangifte met DigiD ondertekenen.

http://www.digid.nl/burger/over-digid/

En je kent Creek toch wel, met Marokko bedoelt hij dat rare landje boven Belgie  :crazy:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

Citaat van: Digos op zaterdag 24 maart 2012, 02:02:22
Citaat van: bananacreek op vrijdag 23 maart 2012, 13:46:47
Ben aan het proberen om een DigiD aan te vragen in Marrokko en hoop dat het werkt en tot zover ging het goed:


CitaatDigiD aan te vragen in Marrokko

:ikkeniebegrijp:

Wat, waarom, wat is het voordeel, wat is het:denk:

Heb er geen flauw benul van....sorry!

Maar ben wel benieuwd.

O0


Zo'n DigiD is o.a. bedoeld om je te identificeren als je online gebruik wenst te maken van overheidsdiensten. Zo kan je b.v. nog enkel elektronisch je belasting aangifte doen als je over zo'n DigiD beschikt. Zo niet, rest het papieren rompslomp aangifte formulier. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen.

Digos


Ok bedankt....

Ben mee nu  :thumb:

Groetjes vanuit een multiculturele samenleving   :crazy:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

josv

Ik heb hier dat hele digideegedoe maar op gegeven. Met m'n oude account kom ik er niet meer in en een nieuw aanmaken lukt niet. Dan maar niet, ik betaal toch geen belasting  :applaus:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Toch opmerkelijk.
Immers had bananacreek een wao uitkering alvorens AOW te krijgen.
Met WAO en andere zaken kun je dus geen Digid aanvragen maar "enkel" met AOW dan weer wel.
De overheid meet dan met 2 maten en dat is hen bij wet verboden.

Daarnaast indien men met AOW wel kan aanvragen dan kan dat dus ook met WAO en andere zaken. Immers hebben alle nederlanders in het buitenland wel een of meerdere sociale zaken lopen ter afrekening met de nederlandse overheid. Maar diezelfde overheid controleert wel graag zelf,echter indien de burger wenst te controleren dan wordt dat dus duidelijk geblokkeerd.  :jajaja:

Hoezo niet corrupt? het lijkt de  :smiley-philippines: wel.

:benweg:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

CitaatImmers had bananacreek een wao uitkering alvorens AOW te krijgen.

Even een heel persoonlijke vraag naar Creek : had je een WAO-uitkering of een militair invaliditeits-pensioen ? Als je hem niet wil beantwoorden dan ok lang !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag 24 maart 2012, 01:12:09
Creek, Als buitenlandse AOW-er kun je inderdaad een DigiD aanvragen. Heb het ook gedaan, maar wacht nog steeds (vergeefs??) op de activeringscode.  :daag:


Heeft u dan niet even gebeld waarom het zolang duurde?
Probleem is een 0800 vanuit hier te bellen? Met de bank werkt dat ook niet
In ieder geval bedankt voor de tip zodat ik het in de gaten kan houden..... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

Citaat van: josv op zaterdag 24 maart 2012, 12:29:25
CitaatImmers had bananacreek een wao uitkering alvorens AOW te krijgen.

Even een heel persoonlijke vraag naar Creek : had je een WAO-uitkering of een militair invaliditeits-pensioen ? Als je hem niet wil beantwoorden dan ok lang !

Waarom zou ik niet antwoorden?
Dat is geen Marrokaans staatsgeheim............ :neeneenee: :neeneenee:

Ik had een WAO vanaf 1974 (in die buurt) tot eind november 2011
De AOW begon in de maand december 2011 (oude regeling betreffende de varjaardag van 65)
Daarnaast had ik tot December 2011 een militair invaliditeitspensioen (was al jaren geleden gek..... :crazy: :crazy: S5)
Nu een (klein) militair ouderdomspensioen
Probleem met dat invaliditeits pensioen was dat je naast dat pensioen een inkomen mocht hebben maar als het totaal jaarlijks inkomen boven een bepaald bedrag kwam dan werd het meerdere bedrag op het invaliditeits pensioen gekort........... :negatief:
Er daar komen ze pas mee aan op het eind van het jaar............. :negatief:

Zie hier het formulier: