Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

                                               

.

bananacreek


bananacreek


bananacreek

#4963
@ BOLDY: KIJK EENS HOE MOOI VLAK DIE STRAATSTENEN LIGGEN... :thumb: :thumb:

VRAAGJE: WORDT DAT NOG STEEDS MET DE HAND GELEGD...?......OF KAN DAT NU OOK MET EEN MACHINE GEDAAN WORDEN?... :weetikniet:.. :hoedjeaf: :hoedjeaf:

OF MET DE HAND EN DAN MET EEN VIBRATOR ER OVER?............... :weetikniet: :weetikniet:



OK, ik heb het gevonden... :thumb: :thumb:

http://www.dwwdriebergen.nl/Diensten/Machinaal-Straatwerk.html

Maar de stenen hierboven liggen diagonaal en deze liggen anders.....dus diagonaal machinaal leggen kan ook?










bananacreek

#4964
Iemand verzocht mij om de technische gegevens hier te plaatsen:










bananacreek



Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op donderdag 15 maart 2012, 13:21:45
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 14 maart 2012, 21:31:22
Citaat van: bananacreek op maandag 12 maart 2012, 12:30:05
Ok even vanuit de disco een test maar dat gaat nog slechter dan bij mij thuis........ :lachen: :lachen:

Even off topic maar leuk want hier heb ik vroeger bij van Gelder Papier/Crown in de centrale gewerkt maar dat is allemaal veranderd en deze weg was vroeger de Korverslaan waar een opslag van recycling materials staat en nu een brand..........voor het forumlid AB.... :hoedjeaf:

[yt=640,505] A-pCMZPwsDQ[/yt]

Ook toevallig,heb daar maandag geladen bij Crown van Gelder.

Ja, dat zou zeer toevallig zijn en wat heeft u geladen? Rollen papier zoals hier uit een vrachtwagen gerold?.. :lachen: :lachen:


En waar ging de vracht naartoe?
Spanje of papier voor Griekenland om Euro's te drukken?.. :jajaja: :lachen:

Een paar andere foto's:



De huidige ingang neem ik aan?.... :weetikniet: (ik ben daar al vele jaren niet meer geweest) :negatief: :negatief:


Crown - van Gelder zoals nu


Maar dit gebouw stond er al sedert de jaren '73 (in die buurt) en dat waren de Crown-van Gelder papiermachines 51 en 52, waar in die jaren meestal ponskaartenkarton en pak papier werd gemaakt.


Van Gelder Papier vanaf het Noorzee kanaal gezien (heel) vroeger


Hier een aantal foto's uit die omgeving van een aantal jaren geleden:
Maar het loaden kan wat lang duren afhankelijk van de internet connection (op de :smiley-philippines: neem ik aan)

http://www.flickriver.com/places/Netherlands/North+Holland/Velsen-Noord/


http://www.crownvangelder.nl/historie.html

Ik werkte vroeger bij van Gelder papier in de centrale als Ketel/turbine machinist..met een totaal van 45MW aan turbines.
Dank voor uw reactie... :hoedjeaf:

Yep,papierrollen geladen en zijn er onderweg niet uitgedonderd of gerold  :lachen: :lachen:
Was lading voor Spanje en de ingang is nog steeds zoals op de foto.
Lachen was om te lossen,met een pompwagen ze er zelf mogen uit trekken en drie rijen waren dubbel gestapeld,krengen wegen ieder 900 kilo,dus dubbel was 1800
,leuk werkje maar niet voor een maandag of een vrijdag  :lachen: :lachen:

bananacreek

@Cosyns Guy: Yep,papierrollen geladen en zijn er onderweg niet uitgedonderd of gerold   
Was lading voor Spanje en de ingang is nog steeds zoals op de foto.
Lachen was om te lossen,met een pompwagen ze er zelf mogen uit trekken en drie rijen waren dubbel gestapeld,krengen wegen ieder 900 kilo,dus dubbel was 1800
,leuk werkje maar niet voor een maandag of een vrijdag   


Leuk en interessant:

Waar in Spanje ongeveer en hoeveel uur rijden vanuit Beverwijk?
Ik ben alleen maar één keer met de wagen naar spanje geweest naaar Barcelona in 1976 in die buurt



Ja, ik kan me die pompwagens nog herinneren dacht ik want die gebruikten wij ook om pellets met olie voor de centrale te lossen...



Dank voor de reply... :hoedjeaf: :hoedjeaf:




bananacreek