Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#4730
Ok, eentje, met een opmerking die voor de meeste navolgende foto's geld betreffende de het feit dat je zonder 3-D niet goed de juiste omvang van die boulders kan zien............ :negatief: :negatief:

Deze boulders werden door de rivier van boven uit de bergen naar beneden gevoerd en blokeren hier de rivier die daarna de hele weg mee sleurde...........maar later meer daarover..


Nu valt he me op wat er was gebeurd, want die kokosnootboom (op de foto afgeknapt) die stond niet in de rivier maar het hele landschap daarboven is compleet veranderd. (dit is een riviertje dat op de Banica rivier uitkomt een km verderop en de forumleden die naar de RED HOT SPRING geweest zijn waten waar het is)... :jajaja: :jajaja:



Dit zijn geen foto's van kiezelstenen maar boulders van 3-4 m hoog en een omvang van een klein huis soms.... :jajaja:



innka3

Citaat van: bananacreek op zondag  4 maart 2012, 14:06:41


Dit zijn geen foto's van kiezelstenen maar boulders van 3-4 m hoog en een omvang van een klein huis soms.... :jajaja:




creek,kun je er geen huishoudster voor zetten.dan kun je watmakkelijker zien hoe groot zo'n boulder is  :confused2:

bananacreek

Citaat van: innka3 op zondag  4 maart 2012, 14:12:58
Citaat van: bananacreek op zondag  4 maart 2012, 14:06:41


Dit zijn geen foto's van kiezelstenen maar boulders van 3-4 m hoog en een omvang van een klein huis soms.... :jajaja:




creek,kun je er geen huishoudster voor zetten.dan kun je watmakkelijker zien hoe groot zo'n boulder is  :confused2:

SUNDAY = DAY OFF en "TAMPO da Macho" was bang voor water............... :negatief: :negatief:

Tampo da Macho


Die boulders waren soms wel 30 keer zo groot als deze kiezelsteen............. :jajaja: :jajaja:

Herbie

Ja inderdaad zet er een huishouster voor. En wat dat stinken betreft wat stinkt er meer dan een otot :weetikniet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Kano

Zijn die twee keien die voor die grote kei zitten shockproof  :confused2:  :biggrinn: :biggrinn:

Het rommelt nog steeds in Negros Oriental:

Magnitude 4 quake hits Negros Oriental

The Philippine Star Updated March 05, 2012


MANILA, Philippines - A magnitude 4 earthquake struck Negros Oriental at around 10:34 yesterday, state seismologists said.

The tremor's epicenter was traced at 14 kilometers northwest of La Libertad, Negros Oriental. It was felt at Intensity 3 in Tayasan and Ayungon towns, and Intensity 2 in Iloilo City.   

As of yesterday morning, there had been 2,079 aftershocks in Negros Oriental since the Feb. 6 magnitude 6.9 quake that left 50 people dead and heavily damaged bridges, roads and buildings in the province.

Source: http://www.philstar.com/nation/article.aspx?publicationsubcategoryid=67&articleid=783974
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

#4735
Citaat van: Kano op zondag  4 maart 2012, 23:11:16
Zijn die twee keien die voor die grote kei zitten shockproof  :confused2:  :biggrinn: :biggrinn:

Het rommelt nog steeds in Negros Oriental:

Magnitude 4 quake hits Negros Oriental

The Philippine Star Updated March 05, 2012


MANILA, Philippines - A magnitude 4 earthquake struck Negros Oriental at around 10:34 yesterday, state seismologists said.

The tremor's epicenter was traced at 14 kilometers northwest of La Libertad, Negros Oriental. It was felt at Intensity 3 in Tayasan and Ayungon towns, and Intensity 2 in Iloilo City.  

As of yesterday morning, there had been 2,079 aftershocks in Negros Oriental since the Feb. 6 magnitude 6.9 quake that left 50 people dead and heavily damaged bridges, roads and buildings in the province.

Source: http://www.philstar.com/nation/article.aspx?publicationsubcategoryid=67&articleid=783974


Juist ja die twee zijn earthquake proof tot 9.8 op de "Open Richterschaal"

Ja, het zal nog wel even doorgaan met die aftershocks en reken maar dat die mensen in de buurt van Tayasan en La Libertad geen prettige dagen doorbrengen want je weet niet wanneer de volgende komt en hoe sterk die is...... :jajaja: :jajaja: :negatief:

Ik heb een paar dagen geleden een documentaire gezien over de quake in Japan en als sluitstuk werd er gezegd:

Je kan alleen maar paraat staan voor earthquake maar je kan nooit voorspellen wanneer en hoe sterk ze komen...

bananacreek

#4736
Zeer grote problemen hier met GLOBE DSL en alles wat met Google te maken heeft is zeer moeilijk te openen evenals Mozilla en Youtube

Elke keer de melding WEBPAGE IS NOT AVAILABLE

Picasaweb ook niet te openen vandaag......

Vele vele mensen klagen, maar Globe personeel doet net of hun neuzen bloeden............ :shoot13lj7: :shoot13lj7:

ADVERTENTIE:

GLOBE TELECOMMUNICATIONS NEEDS PERFECT LIARS TO INFORM THE PUBLIC ABOUT OUR LATEST STATE OF THE ART.... :jajaja: :thumb:

OK, NU HEB IK PICASA OPEN MAAR ZEER LANGZAAM EN HIER  EVEN MIJN BESTE FOTO:


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Hier moet ik het wel met hem eens zijn want vaak is hij een hielenlikker.......... :lachen: :lachen: