Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

@ Fail_Over: Die "troep" is de eigenlijke garnaal. Net als dat je een pinda dopt, ontdoe je de garnaal van zijn schaal (schaaldier dus)
Als je ervan houdt erg lekker, en veel recepten voor. Bij de grotere garnalen, de gamba's vergeet men wel vaak het darm kanaal te verwijderen   dan eet je de eigenlijk de uitwerpselen van de garnaal. Yak!


Ja, dank u maar wat doens ze dan met de rest van de garnaal? Opeten ?... :weetikniet: :weetikniet:
Die rommel zit bordevol met CHOLESTEROL..... :jajaja: :jajaja:

Ik blijf het hierbij houden....... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:


bananacreek

Citaat van: Fail_over op woensdag 15 februari 2012, 14:17:47
Citaat van: bananacreek op woensdag 15 februari 2012, 14:15:58
Dit schip heb ik hier nog nooit gezien en ik kan die vlag met de witte streep niet voor me halen maar ik denk dat het met diving te doen heeft..?..

http://www.dive-flag.com/

Ok, nu zie ik het en dank voor de link..... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Fail_over

Citaat van: bananacreek op woensdag 15 februari 2012, 14:23:12
Ja, dank u maar wat doens ze dan met de rest van de garnaal? Opeten ?... :weetikniet: :weetikniet:

Kan, er zitten veel voedingsmiddelen in de schaal. Veelal wordt het gewoon weggedaan, soms wordt het gebruikt om garnalensoep van te trekken.
Ken er ook die het vermalen met de schaal van eieren en bij de buitenplanten strooien.  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

bananacreek

Levensgevaarlijk zou te zien.....vaart ergens tussen Dumaguete en ....Siquijor (rollon-rolloff)


bananacreek

#4454
@Fail_Over: Kan, er zitten veel voedingsmiddelen in de schaal. Veelal wordt het gewoon weggedaan, soms wordt het gebruikt om garnalensoep van te trekken.
Ken er ook die het vermalen met de schaal van eieren en bij de buitenplanten strooien. 


Meestal zie ik dat ongedierte in het geheel op iemands bord leggen....?... :lachen:...en dan zie ik ze die dingen ter plaatse in stukken scheuren... :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek

Kijk, nou begint het hier weer te regenen............even naar het weerbericht kijken.... :atyourservice: :atyourservice:









Komt deze kant weer uit......vroeger nooit zulke problemen hier....einde van de wereld?..... :weetikniet: :weetikniet:
Wat een ellende voor die mensen in die "makeshift" tentjes in Guihulngan en omgeving en waar blijven de grote militaire tenten Obama?????

bananacreek

Ok, terug naar de geheime pan....toch geen grilpan.... :neeneenee: :neeneenee:









Staat al in de kast........... :jajaja: :jajaja: :happy: :happy:

bananacreek

Ok, goed nieuws, vandaag de EERSTE KLANT... :happy: :happy: :happy: :thumb: :thumb:


Full tank sir...?
No Dong...only SEVENTY PESOS................ :negatief: :negatief: :negatief: :lachen: :lachen:

bananacreek


bananacreek