Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

Zo gaat het er waarschijnlijk hier uitzien na 1 juli als de helmenwet van kracht wordt..... :jajaja:



Dit wordt de helm van de Klootzak......... :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy:



bananacreek

#4333
De eigenaar van dit busje is een "camping" liefhebber en heeft dit VW busje al een aantal jaren en is daar heel zuinig mee en ik weet niet of er een 1300 -of 1500 motor inzit........



Een raketlanceerbuis?.....Nee, een zonnescherm zit daar in..... :thumb: :thumb: :thumb:


Ik heb in het verleden vaak met zulke busjes gereden met een bandje door heel Nederland en in het leger.... :atyourservice:

Maar zeer windgevoelig vind ik (de oudere modellen in de jaren '70).




VW busjes zeer moeilijk te vinden hier en er was een Duitser vroeger die het nieuwere model had en oon een Belg in Bacong had/heeftr er eentje (welk model weet ik niet)

Hier een wat later model




Herbie

Citaat van: bananacreek op woensdag  8 februari 2012, 13:40:57
Vanmorgen om 1100 uur kreeg ik tot mijn verbazing een telefoontje op mijn gsm van de Nederlandse Ambassade in Manila met de vraag of de Klootzak de aardbeving en de Tjunami had overleeft............. :lachen: :lachen:

Ja, wat moest ik zeggen?....."U spreekt met zijn grote broer?"........ :lachen: :lachen:

Toch wel leuk en hoe zit het met de andere Nederlandse leden hier in de buurt? Kregen die ook een belletje?.... :weetikniet: :weetikniet:



Ze  :denk:  :ripba8:  die zijn pensioen moeten we niet meer uitbetalen nu.  :negatief: :negatief:  :weetikniet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

boomerang

Citaat van: bananacreek op woensdag  8 februari 2012, 13:40:57
Vanmorgen om 1100 uur kreeg ik tot mijn verbazing een telefoontje op mijn gsm van de Nederlandse Ambassade in Manila met de vraag of de Klootzak de aardbeving en de Tjunami had overleeft............. :lachen: :lachen:

Ja, wat moest ik zeggen?....."U spreekt met zijn grote broer?"........ :lachen: :lachen:

Toch wel leuk en hoe zit het met de andere Nederlandse leden hier in de buurt? Kregen die ook een belletje?.... :weetikniet: :weetikniet:




Inderdaad werd ik ook gebeld door de NL Ambassade.





"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Hier een wat duidelijker kaart (gedeeltelijk want iets te groot voor de scanner) en die zijn hier gratis te krijgen bij de Provincial Tourism Office @ Sidlakan naast de Hall of Unjustice op de E.J. Blanco st.

Duidelijk staat daarop aangegeven dat TAYASAN 90 km van Dumaguete is en boven Manjuyod to boven Guihulngnan is er een hoop ellende en vandaag hoorde ik dat er veel klachten zijn betreffende de behandeling en inzet van de lokale regerings instanties...

Gisteren was er een forumlid uit Moal-Boal op Cebu en ik zou toch wel willen weten hoe het daar was want dat is hemelsbreed niet ver van Tayasan.... :weetikniet:

Schade zoals nu "geschat" aan infrastructure @ P 265 miljoen.......en dan daarbij de schade gerekend van storm Sendeng dan gaat dat jaren duren voordat deze provincie daaruit komt....




bananacreek


bananacreek


bananacreek