Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bigfoot12345

Jack-fruit ik mag er niet aan denken.
Toen we in Cebu de Taoist tempel gingen bezoeken samen met mijn familie ging mijn vrouw haar doopmeter ook mee.
Ze had een mand met fruit mee voor ons om alles eens te proeven.
Die jack-fruit stonk enorm en smaakte echt niet goed vond ik maar het lieve vrouwtje bleef me maar stukken geven,gelukkig vond mijn tante het lekker :lachen:

bananacreek

Hier in Dumaguete verkopen ze bij de pier gebakken "shrimps" op karretjes ( ben de naam even kwijt) en ook naast de scholen en dat STINKT ook verschrikkelijk van een flinke afstand... :negatief: :negatief:

Op de hoek van de Boulevard of Broken Dreams end Silliman Ave staan er wet 20 stalletjes en het zit daar elke avond vol met  :smiley-philippines:

Niet TOCINO, maar ........ :weetikniet:

Kom er wel op staks of de Queen moet me even helpen hiermee.............. :happy: :happy:

Als ik de naam weet dan kan ik een foto vinden........ :jajaja: :jajaja: :lachen:

Ok.....TEMPURA

Vieze stinkende troep vind ik..... :negatief: :negatief: (tempura)

















bananacreek

Werk nu weer in de disco, meteen raak......... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Da Manager wilde geld lenen............ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ik tekste haar " SORRY, BUT NOW I HAVE "OLD AGE PENSION" AND I NEED ALL THE CASH AND TH OTHER MONEY IS IN TIME DEPOSIT ON A ICELAND BANK"...... :jajaja: :jajaja: :lachen:

IK KAN OOK LIEGEN ALS HET MOET...... :jajaja: :jajaja: :jajaja: :lachen: :thumb: :atyourservice:

Vele  :smiley-philippines: kunnen het gewoon niet begrijpen (oftewel ze WILLEN het niet aannemen) dat een blanke geen geld meer heeft ofdat zijn inkomen lager is geworden.....

NAH.....Willy......you are just joking...you have lots of money.......... :jajaja: :jajaja:

WE ARE ALWAYS NEEDED...... :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes:......STAND BY ME.... :lachen: :lachen:

[yt=640,505] pN-U5aE6Rog[/yt]

xav

in Thailand is het ook bijna overal verboden om durian mee in de kamer te nemen... ik wou het ook eens proberen op een lokale markt bij een rondreis, maar dan mocht ik de bus niet meer in  :lachen:

@ Creek... het zal de tempura zelf wel niet zijn die stinkt hoor... misschien het product die ze gebruiken om in de tempura te dippen... of de olie al veel te lang gebruiken...

bananacreek

#4174
Hier de Original "Stand by Me".. ('60's) (de beste naar mijn mening)....by BEN E. KING... :thumb: :thumb:

[yt=640,505]FX--7gFHkU0 [/yt]


Ook een goede gezongen door de "manager".............. :jajaja: :lachen: :lachen: :lachen:

[yt=640,505]nSm5slAWO0o [/yt]


bananacreek

#4175
@XAV: @ Creek... het zal de tempura zelf wel niet zijn die stinkt hoor... misschien het product die ze gebruiken om in de tempura te dippen... of de olie al veel te lang gebruiken...


Oh, dat wist ik niet....en dat zou heel goed kunnen.... want ik eet die rommel niet, maar het stinkt zuur (misschien gebruiken ze TUBA-vinegar?).... :weetikniet: :weetikniet: :hoedjeaf:

TUBA-VINEGAR

antzan

Hoi Creek , Anton hier .
Als  kok  kan ik je vertellen dat tempura  een van de lekkerste
gerechten is uit de Japanse keuken .
Ik at het in Bangkok , manila en hier in Heerlen .
Het garnalen , licht gepaneerd , gebakken in goede  olie .
Zijnde : arachide [ pinda ] , cocos  of  zonnebloem .
Dit alles moet je wekelijks vernieuwen ,
anders krijg je troep als eindproduct .
Of ze gebruiken OUDE  garnalen .
Gr. Anton  uit  Heerlen
Foodmaster

bananacreek

Citaat van: antzan op woensdag 25 januari 2012, 20:41:34
Hoi Creek , Anton hier .
Als  kok  kan ik je vertellen dat tempura  een van de lekkerste
gerechten is uit de Japanse keuken .
Ik at het in Bangkok , manila en hier in Heerlen .
Het garnalen , licht gepaneerd , gebakken in goede  olie .
Zijnde : arachide [ pinda ] , cocos  of  zonnebloem .
Dit alles moet je wekelijks vernieuwen ,
anders krijg je troep als eindproduct .
Of ze gebruiken OUDE  garnalen .
Gr. Anton  uit  Heerlen

Juist, misschien smaakt het "uitstekend"....maar het "STINKT" ook uitstekend ..........(althans hier... :jajaja:).. :lachen:

bananacreek

OK, DE ELLENDE GAAT WEER BEGINNEN........ :negatief: :negatief:



LTO set to implement helmet law in two weeks' time

In 15 days, the Helmet Law which is provided for under Republic Act 10054, will be on the road, says Land Transportation Office (LTO)-Dumaguete division chief Roland Ramos.

However, the LTO Dumaguete chief's statement came in conflict with an announcement by Sr. Supt. Edward Carranza, provincial director of the Philippine National Police, that the PNP will be implementing the helmet law next week.

Ramos and Carranza issued the statements on separate occasions after receiving directives from their higher officers in Region 7.

Ramos said the time has come for the implementation of the helmet law after a massive information campaign in the next two weeks for the motorists to prepare.

Fines for violating the helmet law would include P1,500 for first offense, P3,000 and a recommendation to revoke the driver's license and revocation of the driver's license and a fine of P10,000 for the third offense.

As to the specifications of the helmet law which is essential in its enforcement, Ramos said it should not only be technically-approved by the Department of Trade and Industry but should also be affordable.

Ramos recalled that provisions on use of helmets under RA 4135 particularly, Section 56 was challenged in court and reached the Court of Appeals, but with the new law, the objection has become moot and academic.

Meanwhile, LTO-Dumaguete district office chief Roland Ramos has vehemently denied insinuations he is making money in forcing the issue of helmet use in this capital city.

Ramos issued the statement following reports he receives certain percentage out of the sale of helmets from certain motorcycle dealers in the city.

The LTO chief challenged his accusers to go to court if they can find even one instance that he is doing this in his entire career.

He said this could be the business of unscrupulous employees of the LTO before but not during his stint as chief of the agency.

Ramos admits two motorcycle dealers who are also selling helmets had approached him on this matter but he refused the offer and has even recommended that helmets be included as part of the accessories in selling motorcycles.

SOURCE:
http://usnewslasvegas.asia/phl-regions/lto-set-to-implement-helmet-law-in-two-weeks-time/


Meer hierover vanavond............ :jajaja: :jajaja: :hoedjeaf:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op donderdag 26 januari 2012, 07:10:39
Citaat van: antzan op woensdag 25 januari 2012, 20:41:34
Hoi Creek , Anton hier .
Als  kok  kan ik je vertellen dat tempura  een van de lekkerste
gerechten is uit de Japanse keuken .
Ik at het in Bangkok , manila en hier in Heerlen .
Het garnalen , licht gepaneerd , gebakken in goede  olie .
Zijnde : arachide [ pinda ] , cocos  of  zonnebloem .
Dit alles moet je wekelijks vernieuwen ,
anders krijg je troep als eindproduct .
Of ze gebruiken OUDE  garnalen .
Gr. Anton  uit  Heerlen

Juist, misschien smaakt het "uitstekend"....maar het "STINKT" ook uitstekend ..........(althans hier... :jajaja:).. :lachen:

Ja, nu zie ik wat er scheelt.....dank sir Anton..... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

De TEMPURA zoals op de onderstaande foto dat is het originele spul en niet zoals hier op straat in Dumaguete:

Hier zie je de "staarten" van de shrimps........... :thumb: :thumb:

Hier in Dumaguete city op de "TEMPURA" karretjes/stalletjes zitten er geen "staarten" aan (alleen maar punten) want dat is gewoon geen zuivere shrimp maar een mengsel van "wat het dan ook mag zijn".




Mijn Amerikaanse vriend hier heeft enkele keren de echte TEMPURA in een Japans restaurant gegeten in Manila en zei dat het helemaal niet stinkt en uitstekend smaakt........ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :thumb: :thumb:

Nog een foto van een echte TEMPURA:


Ik dacht ik zal het gelijk maar veranderen voordat de "Queen" mij weer op de vingers tikt en het me weer AIRMILES gaat kosten..... :lachen: :lachen: