Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

#4051
Hier klaagde ik bij de management (Gold Label Bakery) (branch) vanmorgen dat het brood uitstekend smaakt maar de vliegen die erop zitten elke dag wat te vettig waren.................. :negatief: :negatief: :negatief:






bananacreek

Ik hoorde vandaag dat mijn ex uit Zuid-Afrika terug wil komen.................. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

EVEN EEN GOEDE KOFFER ZOEKEN.............. :jajaja: :jajaja:



ZOEKT EN GIJ ZULT VINDEN.............. :lachen: :jajaja:

DIT IS DE JUISTE MAAT DIE IK NODIG HEB............ :happy: :happy: :happy:




josv

Citaat van: bananacreek op woensdag 18 januari 2012, 14:35:30
Ik hoorde vandaag dat mijn ex uit Zuid-Afrika terug wil komen.................. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

EVEN EEN GOEDE KOFFER ZOEKEN.............. :jajaja: :jajaja:

:lachen: :jajaja:

DIT IS DE JUISTE MAAT DIE IK NODIG HEB............ :happy: :happy: :happy:

Enkeltje trug voor de dame ??? ( in stukjes dan  :lachen: )
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

#4054
Citaat van: josv op woensdag 18 januari 2012, 14:41:36
Citaat van: bananacreek op woensdag 18 januari 2012, 14:35:30
Ik hoorde vandaag dat mijn ex uit Zuid-Afrika terug wil komen.................. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

EVEN EEN GOEDE KOFFER ZOEKEN.............. :jajaja: :jajaja:

:lachen: :jajaja:

DIT IS DE JUISTE MAAT DIE IK NODIG HEB............ :happy: :happy: :happy:

Enkeltje trug voor de dame ??? ( in stukjes dan  :lachen: )

Ik heb de zaak geheel psychopatisch uitgerekend en op maat van de onderstaande stukjes zou de "zaak" precies in de bedoelde koffer passen.....zonder problemen te hebben om de ritssluitingen dicht te zappen.... :thumb: :thumb: :jajaja: :happy: :happy: :happy: :happy: :hoedjeaf: :hoedjeaf:


bananacreek

Het volgende gaat over het 5-6 lenen op de  :smiley-philippines:

Dumaguete zit er vol mee..... :jajaja: :jajaja:



Dit wordt meestal gedaan door de INDIANS die hier zonder visum mogen verblijven zoals ook de  :smiley-philippines: in India......FOUT, WANT IK LEES NET DAT OOK DE BUMBAYS EEN VISA VOOR DE :smiley-philippines: nodig hebben.

Ik vroeg vanmiddag aan een  :smiley-philippines: bij wie nu het risico ligt als een  :smiley-philippines: zijn aflossing van de 5-6 loan niet tijdig betaald...en wat gaat er dan gebeuren?

Niets zei de man want er IS GEEN CONTRACT OF PROMMISSORY NOTE tussen de beide partijen en het risico zit dan bij de Indian want ze kijken wel uit om de  :smiley-philippines: aan te vallen.... :jajaja: :jajaja:

Hier een Engels artikel vanhet internet:

In the Philippines we have what we called 5-6. It is a kind of loan being offered first by "Bumbay" (Indians) among households and even to business owners. Later even Filipinos who have money lend it with the same terms as the "Bumbay".

The terms go like this: any amount of principal loan is charged with a 20% interest thus it is famously known as 5-6. If you borrow $5 you will return $6. The paying period runs from 100-120 days and they will collect on a daily basis. For a loan of $500 you have to pay for a total of $600 (principal of $500 and interest of $100). If you agreed for a 100 days period then you have to give them $6 per visit of them. They usually ride in a scooter as they collect the debtors individually.

Why people especially business owners avail such loan? Bank loans especially business loans requires many documentation especially Income Tax Return (ITR) which is usually not possible among small businesses. Given the documentation there is no assurance that the bank will grant the loan and as to how much. On the other hand, 5-6 is an easy, no documentation and non-collateral loan. If you have a good credit record with the Indians most likely within 24 hours the money (loan) is already in your hands and not only that. With one Indian you can establish several loan accounts as long as you are a good debtor.

Sounds very easy and convenient, isn't it? Partly yes as to the ease of availment but not to the terms. Such a loan makes business owners in deep indebtedness and worst bankruptcy. Imagine paying a loan with a high interest at a very short paying time, kind of suicidal. It is where bank's business loan can be praised. Yes there might be many requirements but the terms are friendly and workable to the business and its owners.

It is really quite hard for some businesses not to feel the government's support for such loan. But I guess one option to consider is to use the ITR of any qualified member of the family for a personal loan, if business loan is not possible, so a much reasonable terms can be availed of.


IT'S MORE FUN IN THE PHILIPPINES

bananacreek

MORGEN FBS EN LIPID PANEL................GOED OF NIET GOED? ... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:






ab

Citaat van: bananacreek op maandag 16 januari 2012, 13:36:27
Toch even bestuderen om hier te springen zodat je niet in de bosjes blijft hangen halverwege en de muziek speelt nog......  :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Mount CANLAON








Is dit ver bij je vandaan? geweldig mooi man

josv

Citaat van: bananacreek op woensdag 18 januari 2012, 16:36:21
Het volgende gaat over het 5-6 lenen op de  :smiley-philippines:

Dumaguete zit er vol mee..... :jajaja: :jajaja:

Dit wordt meestal gedaan door de INDIANS die hier zonder visum mogen verblijven zoals ook de  :smiley-philippines: in India......FOUT, WANT IK LEES NET DAT OOK DE BUMBAYS EEN VISA VOOR DE :smiley-philippines: nodig hebben.


Creek, die bombays zijn meestal hier geboren en hebben een filippijns paspoort.

Vanaf mijn terrasje hier zie ik ze vaak "werken". Meestal zijn de geldophalers flinke kerels die er stoer uitzien ( helm op, doek voor de mond, zonnebril op ). Betaal je niet krijg je een waarschuwing. Na een tijdje staan er 3 op je stoep tegen je aan te schreeuwen of tegen je personeel. Heb hier 'n keer iemand uit een eatery zien "plukken". Sleutels van z'n motor werden afhandig gemaakt en de 2 kerels hielden een flinke speech voor hem, midden op straat. Na 30 minuten hingen ze elkaar om de nek  :floet: en ieder ging zijns weegs. Het zijn geen jongens waar je ruzie mee moet krijgen. Maar tis ook geen "gezond" beroep als je leest hoevaak zo'n vent van z'n brommertje geschoten wordt.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

CitaatMaar tis ook geen "gezond" beroep als je leest hoevaak zo'n vent van z'n brommertje geschoten wordt.

Ja en :ikkeniebegrijp:
het zijn wel wat wij noemen woekeraars en dat is ook geen geliefd beroep, hadden ze maar n vak moeten leren of in ieder geval niet zo gretig moeten zijn.

N kat(door hun in t nauw gedreven) maakt rare sprongen, met alle gevolgen voor ze van dien.

Ik heb absoluut geen medelijden met dat soort figuren.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent