Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

En dan alleen nog de vraag of je je van je vrouw met zoveel moois mag omringen   :lachen:  wat mij betreft ik mag er nog niet eens naar kijken   :negatief:

Baliw-katok

Citaat van: gosternokke op zondag 15 januari 2012, 15:20:59
En dan alleen nog de vraag of je je van je vrouw met zoveel moois mag omringen   :lachen:  wat mij betreft ik mag er nog niet eens naar kijken   :negatief:

wordt  vervolgd

innka3

Citaat van: bananacreek op zondag 15 januari 2012, 10:56:48
Ok, op weg naar de top met mijn nieuwe handschoenen gekocht bij Robinsons.... :thumb: :thumb: :happy:




heb je van slangebeet-beschermers om je kuiten  :confused2:

steven

Citaat van: innka3 op zondag 15 januari 2012, 16:45:33
Citaat van: bananacreek op zondag 15 januari 2012, 10:56:48
Ok, op weg naar de top met mijn nieuwe handschoenen gekocht bij Robinsons.... :thumb: :thumb: :happy:




heb je van slangebeet-beschermers om je kuiten  :confused2:

Beste,
dat zijn getten, onderbeenbeschermers voor de broek. Word gebruikt bij het hiken of marcheren door hoog gras en andere begroeiing zodat je broek niet vuil word of kapot gaat. Gebruiken we ook in t leger.

Ketelbinkie

Het woord <getten> kende ik als  :nederlandsevlag:-er niet. Een gemend forum ( :belgiesmiley:/ :nederlandsevlag:) kan dus een verrijking zijn van woord keuze. Overigens bij het korps mariniers in  :nederlandsevlag: noemde ze het, in mijn tijd, leggings.

xav

Citaat van: steven op zondag 15 januari 2012, 23:09:36


zodat je broek niet vuil word of kapot gaat. Gebruiken we ook in t leger.

ik betwijfel toch dat ze zoiets gebruiken in de jungle om hun broek te sparen... zal wel eerder met slangebeten te maken hebben...

Amice

Als dat ook legging stof is lijkt het me niet te beschermen tegen slangenbeten.
Immers zit het gif in de lange voortanden en die bijt m.i. echt wel door n legging heen.
Anders wordt het als het rubber of zo is.

Tegen vuil worden zal het ook niet zijn als ik hem zo zie kruipen/klauteren en die broek is al smerig  zo te zien.
Had overigens beter n camouflage broek kunnen zijn.

Maar ja ik ben geen indiana jones  of rambo he.  :neeneenee:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Pyotr op zondag 15 januari 2012, 13:20:28
Citaat van: bananacreek op zaterdag 14 januari 2012, 15:06:42
Citaat van: Pyotr op zaterdag 14 januari 2012, 14:43:07
Dat is ook zo maar ik moest bij de 1e registratie in Okt (overschrijving op mijn naam het orgineel afgeven want met een copie namen ze geen genoegen.
Nu bij de jaarlijkse registratie moest ik weer een Orgineel overleggen maar zo als ik al zei die lag bij hun in de kast en die konden ze niet meer gebruiken??????
Hebben alle LTO'S niet een zelfde werkwijze??


Hier heb ik NOOIT de originele PRIVATE CAR POLICY moeten afgeven maar alleen altijd de "certificate of cover".... (ORIGINAL COPY)







Help me out here
Original cert of Cover wordt bij iedere nieuwe polis afgegeven toch?
Mijn Original cert of cover +policy daterend Okt 2011 ligt in het LTO . Ik vroeg ze of ze die ORG Cert of Cover wilde gebruiken voor de reg van 2012
Dat kon niet Ik moest een nieuwe polis sluiten om eennieuw ORG Cert of cover te verkrijgen.
Does this make sense?
Ik snap het niet (nog) niet maar wellicht ligt dat aan mijn intelligentie Qoutient

De "cover" van 2011....maar die kan dan toch niet meer gebruikt worden voor het verzekeringsjaar 2012? (NA DE VERVAL DATUM in 2012)


Dus moet er een nieuwe "original cert of cover 2012" komen en die wordt normaal altijd afgegeven tezamen met de "Insurance Policy" en ik vraag altijd extra bij de verzekering: "Dit moet worden afgegeven op de LTO?" (twee velletjes met carbonpaper er tussen) en men bevestigd dat dan.

Toch heb ik er nog nooit problemen mee gehad op de LTO (hier in Dumaguete)...maar ze kunen heel onbegrijpelijk uit de hoek komen op de LTO

In mijn geval liep de verzekering tot Jannuary 12 2012 en al ga je op 2 jan naar de verzekeRingsmaatschappij dan krijg je een 2012 verzekering van 13 januari 2012 to 13 januari 2013.

Met mijn Yamaha motor heb ik gewoon meegedraaid op de verzekering van de eerste eigenaar tot de vernieuwing due was...en toen naar mijn eigen verzekering..... :jajaja:

Mijn Original cert of cover +policy daterend Okt 2011 ligt in het LTO . Ik vroeg ze of ze die ORG Cert of Cover wilde gebruiken voor de reg van 2012
Dat kon niet Ik moest een nieuwe polis sluiten om eennieuw ORG Cert of cover te verkrijgen.
Does this make sense?


NEE, DAAR KAN IK DAN OOK NIET UITKOMEN










bananacreek

Citaat van: steven op zondag 15 januari 2012, 23:09:36
Citaat van: innka3 op zondag 15 januari 2012, 16:45:33
Citaat van: bananacreek op zondag 15 januari 2012, 10:56:48
Ok, op weg naar de top met mijn nieuwe handschoenen gekocht bij Robinsons.... :thumb: :thumb: :happy:




heb je van slangebeet-beschermers om je kuiten  :confused2:

Beste,
dat zijn getten, onderbeenbeschermers voor de broek. Word gebruikt bij het hiken of marcheren door hoog gras en andere begroeiing zodat je broek niet vuil word of kapot gaat. Gebruiken we ook in t leger.

Ja, dat zouden "scheenbeschermers" moeten zijn tegen de rotsranden en dergelijke................ :jajaja:


bananacreek

Citaat van: Amice op maandag 16 januari 2012, 06:24:21
Als dat ook legging stof is lijkt het me niet te beschermen tegen slangenbeten.
Immers zit het gif in de lange voortanden en die bijt m.i. echt wel door n legging heen.
Anders wordt het als het rubber of zo is.

Tegen vuil worden zal het ook niet zijn als ik hem zo zie kruipen/klauteren en die broek is al smerig  zo te zien.
Had overigens beter n camouflage broek kunnen zijn.

Maar ja ik ben geen indiana jones  of rambo he.  :neeneenee:

Ok, dan maar besloten om in "STIJL" te springen......uniform C2.................... :thumb: :thumb: