Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#3840
Kijk ze hebben natuurlijk ALTIJD problemen gehad hier met de positie van de landingsbaan ten opzichte van de bergen onder bepaalde omstandingheden (afhankelijk van de wind en valwinden) en of SUNSET LIMITATION daaronder valt dat weet ik niet want ik weet niets van vliegen en daar zou het forumlid RICH zich maar eens over moeten over uitlaten want die weet daar veel meer van neem ik aan.... :hoedjeaf:

 






IK KAN SOMS GEEN ZACHTE LANDING MAKEN VANWEGE DE ZOGENAAMDE SAN MIQUEL LIGHT LIMITATION ...... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief:

bananacreek

Betreffende de SUNSET LIMITATION kreeg ik de volgende text net van de vader van de jongen die zelf jaren lang steward is geweest op bij verschillende maatschappijen...

"WHATEVER SUNSET LIMITATION MIGHT BE ITS JUST ANOTHER EXCUSE"


bananacreek

Here a smalle explanation from another forum betreffende SUNSET LIMITATION:

My return trip to Manila was cancelled by Cebu Pacific due to what they call a Sunset limitation. Upon inquiry it was explained that landing after sunset is prohibited by aviation regulations. The airport does not have landing lights to guide the plane in or out.

Het bovenstaande betrof het CORON airport en niet Dumaguete city.....

Wat zijn dat dan voor een lights die ze hier op de runnway in Dumaguete hebben?????

Xmas lights??.............. :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen: :lachen:


Rich

Citaat van: bananacreek op woensdag  4 januari 2012, 14:28:03
Kijk ze hebben natuurlijk ALTIJD problemen gehad hier met de positie van de landingsbaan ten opzichte van de bergen onder bepaalde omstandingheden en of SUNSET LIMITATION daaronder valt dat weet ik niet want ik weet niets van vliegen en dat zou het forumlid RICH maar eens over moeten uitlaten want die weet daar meer van neem ik aan.... :hoedjeaf:


De landingsbaan in Dumaguete heeft landingslichten en de baan heeft ook approachlichten, maar die werken niet en zijn buiten bedrijf   :ikkeniebegrijp:

Aangezien de lengte van de baan daar 6.136 feet (1.870 meter) is, kan daar moeiteloos een Airbus 230 landen, maar het navigatiesysteem daar is hopeloos verouderd zodat geen nachtvluchten kunnen worden gemaakt.
In Dumaguete werkt men nog met grondnavigatie en niet met satelietnavigatie, waardoor een landing met dergelijk toestellen onverantwoord is.

Een piloot van een sportvliegtuig kan daar landen als het donker is en met enkel de runwaylights aan.  Men noemt dat VFR vliegen (visual flight rules) hij kan landen met behulp van de grondnavigatie maar het kan ook zonder en volledig op zicht.

In een luchtvaartartikel heb ik gelezen dat men plannen heeft om de Approach-lichten te laten functioneren en over te schakelen op satelietnavigatie. Maar om dat te bewerkstelligen moet er een minimum aan bewegingen zijn per dag. Maar er wordt aan gewerkt.

Van zodra er satelietnavigatie is kunnen er toestellen ILS landen. ILS = instrument landing system.  En kan men tevens landen op de autopilot.

:hoedjeaf:
Rich de Nederbelg.

bananacreek

#3844
Ok, nog geen SUNSET LIMITATION................ :neeneenee: :neeneenee:

Kijk hier is de landingsbaan NOG NIET VERLENGD
[yt=640,505]PsvsekzCoow [/yt]

Hier wel verlengd met ongeveer tweehonderd meter schat ik... :jajaja: :jajaja:









[yt=640,505]ay1ynk1bPX4 [/yt]

Van de bergkant afkomend...
[yt=640,505]2alh8GCbeQg[/yt]

bananacreek

#3845
Citaat van: Rich op woensdag  4 januari 2012, 14:47:06
Citaat van: bananacreek op woensdag  4 januari 2012, 14:28:03
Kijk ze hebben natuurlijk ALTIJD problemen gehad hier met de positie van de landingsbaan ten opzichte van de bergen onder bepaalde omstandingheden en of SUNSET LIMITATION daaronder valt dat weet ik niet want ik weet niets van vliegen en dat zou het forumlid RICH maar eens over moeten uitlaten want die weet daar meer van neem ik aan.... :hoedjeaf:


De landingsbaan in Dumaguete heeft landingslichten en de baan heeft ook approachlichten, maar die werken niet en zijn buiten bedrijf   :ikkeniebegrijp:

Aangezien de lengte van de baan daar 6.136 feet (1.870 meter) is, kan daar moeiteloos een Airbus 230 landen, maar het navigatiesysteem daar is hopeloos verouderd zodat geen nachtvluchten kunnen worden gemaakt.
In Dumaguete werkt men nog met grondnavigatie en niet met satelietnavigatie, waardoor een landing met dergelijk toestellen onverantwoord is.

Een piloot van een sportvliegtuig kan daar landen als het donker is en met enkel de runwaylights aan.  Men noemt dat VFR vliegen (visual flight rules) hij kan landen met behulp van de grondnavigatie maar het kan ook zonder en volledig op zicht.

In een luchtvaartartikel heb ik gelezen dat men plannen heeft om de Approach-lichten te laten functioneren en over te schakelen op satelietnavigatie. Maar om dat te bewerkstelligen moet er een minimum aan bewegingen zijn per dag. Maar er wordt aan gewerkt.

Van zodra er satelietnavigatie is kunnen er toestellen ILS landen. ILS = instrument landing system.  En kan men tevens landen op de autopilot.

:hoedjeaf:


Dank u beleefd voor de duidelijke en zeer interessante voorlichting....... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

Hier worden ook een hoop euros weggesmeten...(zakken gevuld).... :lachen: :lachen:


Ontwikkelingshulp of zoiets


Ook hebben we hier het  :belgiesmiley::smiley-philippines: argrarian reform of zoiets en de baas daarvan een paar jaar geleden ...een zekere Peter.... was een zeer goede man met een diplomatenpaspoort en altijd behulpzaam voor andere belgen.....zit nu in Afrika dacht ik ...of Cambodja..... :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

#3847
Weersverwachting Dumaguete city voor Jamuari 5-6, 2012................. :happy: :happy:

Overdag matige sneeuwbuien met ijzel in de nacht........... :jajaja: :jajaja:



Als een klein Klootzakje kon hij ook geen enkele glimlach toveren....... :confused2: :denk: :denk: :ikkeniebegrijp:
Waarschijnlijk in een slechte bui omdat de juf zei: " Kijk Klootzakje, je moet verdergaan met de puzzle en NIET in je neus zitten peuteren en ook niet met je duim in je mond gaan zitten mokken..............is die puzzle dan zo moeilijk voor je?...je zit er nu al een half uur naar te staren maar je hebt nog geen enkel stukje van de Filipijnse landkaart in de vorm staan :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:" Zitten jou gedachten ergens anders vandaag?".... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:





josv

Citaat van: bananacreek op woensdag  4 januari 2012, 15:39:01
Hier worden ook een hoop euros weggesmeten...(zakken gevuld).... :lachen: :lachen:

Ontwikkelingshulp of zoiets


GTZ hadden we hier in Davao als buren. Vaak kwamen er eens duits vrouwtje bij ons eten omdat ze het eten bij de rest niet vertrouwde en weer eens duits kon praten. Vaak babbelde we over die "gevulde zakken". Ik kreeg niet de indruk dat dit binnen deze organisatie gebeurde. Het kantoor moest verhuizen naar Butuan omdat het opereren vandaar uit goedkoper was. Heel af en toe is ze nog wel eens in Davao ( 1x per jaar ofzo ) maar begint dan meteen te klagen : goedkoper in Butuan, ja. Maar er is daar dan ook geen reet te krijgen ( kein arsch zu bekommen ) :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Vervolg BEDTIMESTORY: SUNSET LIMITATIONS

Ok, de extra vlucht om 09.15 uuur kwam nooit opdagen....... :lachen: :lachen:



Maar in plaats daarvan een extra vlucht die om 14.20 zou vertrekken..... :jajaja: :jajaja:

De school accepteerde de vertraging maar dan alleen tot op 14 januari............ :thumb: :thumb:

De vlucht van Asiana Air zou in Manila worden geboekt maar er zou geen "penalty" op komen... :happy: :happy: :happy:



Maar hij moet dan via Seoul naar San Francisco vliegen en vandaaruit naar Oregon...en dat zou zaterdag zijn en dat is te doen...

Dit is de regular vlucht naar Manila die een uur eerder binnenkwam........


 

Dit is de extra vlucht die net arriveerde.... :thumb: :thumb: (alleen maar zes uur te laat.... :thumb: :thumb:)



Kijk zulks komt hier zeer zelden voor in Dumaguete (Sibulan airport): Van dezelfde maatschappij twee dezelfde toestellen........... :jajaja: :jajaja:





Ok..... :benweg: :benweg: :benweg:






Zelfs hier bijna weer een traffic accident..... :lachen: :lachen: