Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Citaat van: Pyotr op zaterdag 17 december 2011, 11:55:38
Citaat van: gosternokke op zaterdag 17 december 2011, 07:52:38
En nu koerst dat rotding dus regelrecht op Palawan af    :negatief:  Nou ja  ik hoop dat  ie in kracht afneemt.
Dan weet je ook wat wij hier regelmatig in Bicol meemaken. Het begon voor mij toen in 2006 Reming over Bicol kwam.
Dat was dramatisch een van de zwaarste typhoons in de afgelopen 20 jaar zei men toen.
Ik leef mee met de genen die er nu onder lijden.



Nou ja das nou juist de reden dat ik In Palawan wat gekocht heb ,herrinner me de verkoper  nog met zijn bla bla bla ,dat palawan typhoon free area zou zijn. Nou vergeet het maar , tis gelukkig wel minder dan in Bicol maar zo af en toe krijgen we toch een flinke veeg uit de pan.
Tis gelukkig deze keer weer goed afgelopen,  we kunnen alleen voorlopig niet weg tot het water in de rivier zakt, staat nu 1 meter water op de brug.

Emigrant

Ja Gosternokke, dan had die verkoper toch gelijk, want het was maar een tropische storm, met wind stoten tot 85 km/uur,
Dat er een flinke zooi regen uit is gekomen is natuurlijk een ander verhaal, verder was de snelheid van verplaatsing tussen de 20 en 30 km per uur ook relatief snel anders had die bui er nu nog gehangen, wij hebben dat hier in 2009 mee mogen maken dat die typhoon over kwam en vervolgens een u turn maakte, we hebben toen 5 dagen tropische regen op de  kop gehad maar door de drainage van de rijstterrassen verder geen ellende, wel in Benguet waar de mensen ook alles kwijt waren.

Het is verschrikkelijk als je zoiets moet mee maken, zeker daar in het zuiden waar de mensen het als een verrassing ervaren hebben, tijdens hun nacht rust.

Sterkte voor een ieder die hierdoor direkt of indirekt zin getroffen.


Digos


Iemand nog iets van creek vernomen na de storm in Duma? Is wel heel stilletjes hier van die kant.

Laten we hopen dat hij geen veertig dagen moet rond dobberen in zijn klootzak-ark



LIVE ONCE - LIVE IT

boomerang

De tyfoon heeft hier behoorlijk huis gehouden. De brug, op een steenworp van ons huis, in de weg van Palinpinon naar Valencia is volledig weggeslagen en enkele woningen zijn volledig verdwenen. Het heeft het leven van meerdere mensen waaronder kinderen gekost. Scholen en kerken in de omgeving huisvesten meerdere dakloze gezinnen. Een restaurant op de weg van Valencia naar Bacong http://www.bambulo.com/en/ is verdwenen terwijl de opening van het nieuwe zwembad op 20 december zou plaats vinden. Elektriciteit hebben wij weer sinds enkele uren en water hopen wij binnen enkele dagen weer te krijgen.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

josv

Sterkte daar Boomerang !! Van Creek en Callebaut nog steeds geen teken van leven ?
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Rich

Gisteren heb ik contact opgenomen met Ron ( Callebaut) en hij heeft me laten weten dat alles ok is met hem en zijn vriendin  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Kano

#3656
En Creek?  Dumaguette is zwaar getroffen http://www.visayandailystar.com/2011/December/19/negor1.htm
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gosternokke

Volgens mij is Creek druk doende andere mensen te helpen  die hun hebben en houwen zijn kwijt geraakt, wel eens gelezen dat hij nogal wat Filippijnse vrienden heeft die in de bergen wonen.

Pjottr

Citaat van: boomerang op zondag 18 december 2011, 16:19:07
De tyfoon heeft hier behoorlijk huis gehouden. De brug, op een steenworp van ons huis, in de weg van Palinpinon naar Valencia is volledig weggeslagen en enkele woningen zijn volledig verdwenen. Het heeft het leven van meerdere mensen waaronder kinderen gekost. Scholen en kerken in de omgeving huisvesten meerdere dakloze gezinnen. Een restaurant op de weg van Valencia naar Bacong http://www.bambulo.com/en/ is verdwenen terwijl de opening van het nieuwe zwembad op 20 december zou plaats vinden. Elektriciteit hebben wij weer sinds enkele uren en water hopen wij binnen enkele dagen weer te krijgen.

Ik leef met je mee en  hoop dat alles verder met jullie ok is
Gr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Pjottr

Citaat van: Emigrant op zondag 18 december 2011, 14:21:53
Ja Gosternokke, dan had die verkoper toch gelijk, want het was maar een tropische storm, met wind stoten tot 85 km/uur,
Dat er een flinke zooi regen uit is gekomen is natuurlijk een ander verhaal, verder was de snelheid van verplaatsing tussen de 20 en 30 km per uur ook relatief snel anders had die bui er nu nog gehangen, wij hebben dat hier in 2009 mee mogen maken dat die typhoon over kwam en vervolgens een u turn maakte, we hebben toen 5 dagen tropische regen op de  kop gehad maar door de drainage van de rijstterrassen verder geen ellende, wel in Benguet waar de mensen ook alles kwijt waren.

Het was signal nr 2 bij jullie Hier is het vaak signal 3 of 4.Dan heb je het over windstoten met kracht van 200km -250 en soms nog hoger per uur
Hier gaat het ook gepaard met veel nattiggheid en als gevolg daarvan komt alle rotzooi Blubber en stenen van de mayon af donderen en daar zit het meeste vennijn
Het zuiden is niet of onvoldoende voorbereid op dit soort dingen. De wind mag dan niet hard zijn maar het water is een drame
Ik zit echt te tandhakken als ik fotos en berichten lees uit Iligan. Echt vreselijk. Niet om aan te zien die foto's en dat moedertje en haar dode kind.Mijn God wat een leed. Het zal je kindje maar zijn Ik denk dat ik gek zou worden.

Het is verschrikkelijk als je zoiets moet mee maken, zeker daar in het zuiden waar de mensen het als een verrassing ervaren hebben, tijdens hun nacht rust.

Sterkte voor een ieder die hierdoor direkt of indirekt zin getroffen.


As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.