Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Ok, en zet het geluid om 0,00000000000

[yt=640,505]-atUWvo4BEo [/yt]

bananacreek

Kijk, het ging me niet zozeer om de kwaliteit maar allen om een beetje te laten zien hoe het er hier toegaat.... :floet:

Nog een Habal Habal




Er is niets minder prettig als op een Habal Habal door de bergen........... :negatief: :negatief:

bananacreek

Ok, nog een clip aan het uploaden en dan in de tussentijd maar aan de Heineken..... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

5 liter vat voor P1060


Iets kleiner...


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Kijk ik ben een security guard @ Unitop en heb twee pistolen.....

1. 9mm Smith&Wesson  pistool............ :thumb:

2. 80Watts soldeer pistool......... :thumb: :thumb: :happy:


Tinulang_Manok

#3616
Citaat van: bananacreek op donderdag 15 december 2011, 12:34:14
Ok, en zet het geluid om 0,00000000000

[yt=640,505]-atUWvo4BEo [/yt]
En dit reed ooit over de spoorlijn die je halverwege in het filmpje ziet (voordat ze met overladen trucks de weg vernielden).

Deze staat nu in Peoples Park, San Carlos City Neg.Occ. Treinen lopen er nu niet meer en de suikerfabriek is al jaren gesloten.
Amare et sapere vix deo conceditur

bananacreek

#3617
Juist dat is correct en hier is er eentje die nog in Bais staat tegenover de Bais-Central sugar refinery

Maar die is nu geheel gerestaureerd en kan de foto even niet vinden...




Maar de suiker werd (wordt) alleen van de velden naar een verzamelpunt gevoerd per lorry + loco en daarna via trucks naar Bais of de Manjuyod (ongeveer 10 km van elkaar) suikerfabrieken.
Ook rijden nu de trucks naar de velden afhankelijk van de bereikbaarheid.
Ook de sugarcane vanuit Basay en Bayawan en Sta. Catalina en Siaton en Zamboanguita, enz... komt allemaal per truck via de South Highway en wonderbaarlijk is deze weg in een goede conditie.

Evenals tussen San Carlos en Manjuyod vai de North Highway naar de Manjuyod refinery (URSUMCO).

De Highway tussen Dumaguete en Jimalajud in het noorden werd in het verleden door de China State Construction gelegd (gereconstrueerd), maar door corruptie als substandard afgeleverd en er werd NIEMAND voor gestrafd..... :negatief: :negatief: :negatief:

Vanaf de verzamelpunten via de Highway naar de fabrieken en door middel van overlading de wegen naar de kloten geholpen.............


Nu gebruiken ze zoiets, maar niet al teveel............(hier in de buurt van Tanjay en Bais en Mabinay)
Op andere plaatsen dat weet ik niet...........
Deze foto is genomen in Tanjay...

bananacreek

Ok, daar gaan we weer.............. :lachen: :lachen: :lachen:

VOLUME OP NUL...........!!!!!!!!!!!!!!!!!

(GEVAAR VOOR OORBESCHADIGING)......... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:

[yt=640,505]5tnZby2ECa0 [/yt]

Er komen er nog negen stuks meer in de komende dagen (als ik niet in de bergen verdrink)........ :weetikniet: :weetikniet:

Phille

Citaat van: bananacreek op donderdag 15 december 2011, 12:45:56
Ok, nog een clip aan het uploaden en dan in de tussentijd maar aan de Heineken..... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

5 liter vat voor P1060


Iets kleiner...



Ofwel kan ik niet tellen, maar 5 liter voor 1.060,00 pesos is toch duurder dan wanneer men in blik van 33 cl koopt  :denk: (aan het blik ernaast kan je zien dat de inhoud 33cl bedraagt)

5 liter can aan 1.060,00 pesos is 212,00 per liter
33cl blik aan 58,00 pesos is 175,75 per liter
(of er gaan 15 blikken in 5 liter, dat is dus 15 * 58 = 870,00 pesos)

Een mens zou toch verwachten dat wanneer men grotere hoeveelheden koopt het per liter goedkoper wordt  :weetikniet: maar dus niet in de Phils veronderstel ik  :weetikniet: