Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek





Tot kort geleden kwamen de Philhealth ID"s zonder pasfoto en alleen met het klantennummer, maar nu komen de ID's met een pasfoto (zelf aanbrengen en lamineren)...
Toch wel handig omdat het als een official ID wordt herkend.... :thumb: :thumb:

Baliw-katok

Citaat van: bananacreek op dinsdag 22 november 2011, 13:18:46

Hij zei: "Forget it Joe, just come back when this  hotel in FINNISHED.....you are not allowed to go upstairs as of now... :negatief: :negatief:
Had me eigen zelfs nog even netjes geschoren van te voren........... :thumb: :thumb:



Hahaha, finished ?  In de eerstkomende jaren zijn we nog verzekerd van het dagelijkse leven in Dumaguete en omstreken.   :applaus: :thumb: :happy:

bananacreek


bananacreek

#3323
Je wordt hier dood gegooid met MIRACLE producten....... :jajaja: :jajaja:



De moeder van de manager van de disco had diabetis en begon daar ook aan en eindigde met een vergiftigde lever.... :negatief: :negatief:

bananacreek

Robinsons Dgte city...mooie kunstboom...echte bomen hebben ze hier niet zoals in Nederland en Belgie en wat kost nu een ongeveer twee en een halve meter hoge boom daar?.... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Citaat van: Baliw-katok op dinsdag 22 november 2011, 13:45:41
Citaat van: bananacreek op dinsdag 22 november 2011, 13:18:46

Hij zei: "Forget it Joe, just come back when this  hotel in FINNISHED.....you are not allowed to go upstairs as of now... :negatief: :negatief:
Had me eigen zelfs nog even netjes geschoren van te voren........... :thumb: :thumb:



Hahaha, finished ?  In de eerstkomende jaren zijn we nog verzekerd van het dagelijkse leven in Dumaguete en omstreken.   :applaus: :thumb: :happy:

Ik denk dat het binnen een maand of zes klaar is @24h/day ?

 

bananacreek

@Baliw-Katok: In de eerstkomende jaren zijn we nog verzekerd van het dagelijkse leven in Dumaguete en omstreken.


Dat stond gisteravond toch wel even op losse schroeven......waarom?

Ik werd namelijk "gepepperd" (pepperspray oftwel maze).... :jajaja: :jajaja:





Straks, nu eerst even de krant (Telegraaf) lezen....er zijn nog 14 wachtenden voor u....

kamperman

Citaat van: bananacreek op dinsdag 22 november 2011, 13:53:43
Robinsons Dgte city...mooie kunstboom...echte bomen hebben ze hier niet zoals in Nederland en Belgie en wat kost nu een ongeveer twee en een halve meter hoge boom daar?.... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:


dat verschilt van rond de 100 euro voor een simpele tot dik 350 euro voor een goed gelijkende kunstboom

b.t.w.  blij te merken dat je er weer bent

bananacreek

Citaat van: kamperman op dinsdag 22 november 2011, 14:15:35
Citaat van: bananacreek op dinsdag 22 november 2011, 13:53:43
Robinsons Dgte city...mooie kunstboom...echte bomen hebben ze hier niet zoals in Nederland en Belgie en wat kost nu een ongeveer twee en een halve meter hoge boom daar?.... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:


dat verschilt van rond de 100 euro voor een simpele tot dik 350 euro voor een goed gelijkende kunstboom

b.t.w.  blij te merken dat je er weer bent

ONGELOFELIJK............... :jajaja: :jajaja: :negatief:, DANK U.. :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

#3329
Citaat van: bananacreek op dinsdag 22 november 2011, 14:03:39
@Baliw-Katok: In de eerstkomende jaren zijn we nog verzekerd van het dagelijkse leven in Dumaguete en omstreken.


Dat stond gisteravond toch wel even op losse schroeven......waarom?

Ik werd namelijk "gepepperd" (pepperspray oftwel maze).... :jajaja: :jajaja:





Straks, nu eerst even de krant (Telegraaf) lezen....er zijn nog 14 wachtenden voor u....

Ok, het gaat in principe om deze Amerikaan John B............ :negatief: :negatief:



Die man komt hier (meestal) drie keer per week in de disco en restaurants.... :negatief: :negatief: :negatief:

Gisteravond toen de band begon te spelen zat ik ergens in de disco niet al te ver van de biljart-tables waar hij met een aantal andere mensen stond te biljarten.

De man is altijd dronken (meestal) en normaal is hij een goede speler maar als hij een bal mist slaat hij met de cue op het biljart of slaat een lamp kapot of trapt een spiegel kapot (later in de wc).
Hij is net een verwent debiel kind  zelfs al hij niet dronken is.En denkt dat zijn geld de hele wereld kan kopen.. :negatief: :negatief:
Op een gegeven moment ging hij naar de "middenbar" en bestelde een bier en als gewoonlijk zeer luidruchtig...
Het meisje achter de bar gaf hem zijn "payslip" en dat stopte hij gelijk in zijn zak...
Een paar seconden later een ernorm geschreew van hem en hij stak daarbij de beide "FINGERS" op....



..............en schreewde zeer luid boven de muziek uit...."F..CK you, F...CK you all......" een keer of tien met zeeeer lide stem..

En de 100piso-bill waarmee hij wilde betalen werd toen door hem in tweeen gescheurd en smeet het op de bar.....

Iets daarna kwam hij naar de biljarts en begon daar hetzelfde te doen tegen de andere serveersters en toen sprong mijn "geduld-zekering" en ik liep naar de tafel waar hij stond te brullen... en hield mijn twee Klootzakken- Fingers op en zei tegen hem: "NO, piece of shit...F...CK you, why do you do that to the waitresses in front of the other customers???????"

Hij kwam naar me toe op zijn lange wiebelende benen en begon me uit te dagen en ik had alle kansen om hem neer te halen, maar ik was bang omdat als ik dat doe ik ook verantwoordelijk ga worden gesteld voor de gevolgen daarvan.
En geld is iets wat bij mij schaars is..... :jajaja: :jajaja:

Hij werd meer en meer geweldadig met zijn grote bek en toen zijn we naar buiten gegaan naar het open veld aan de andere kant van de weg en ik vertelde de security-guards (zijn altijd de eerste :benweg: :benweg:) om de politie te bellen.....

Daar stonden we in het gras en er kwam publiek omheen staan.......

Plotseling ging zijn hand naar zijn zak en haalde hij iets naar boven en op het laatste moment zag ik dat het pepperspray (maze) was en ik zag de straal komen maar ik kon nog net mijn hoofd opzij trekken en hij miste mijn ogen.
Op hetzelfde moment was daar ook de politie aangekomen.......en hij gooide de pepperspray-cannister weg maar we konden het later niet vinden en de politie fouilleerde hem wel maar niet op de juiste manier.... :negatief: :negatief: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:

De politie vroeg of ik een klacht wilde indienen en naar het bureau wilde komen en ik zei in principe ja, maar veranderde van mening omdat ik na 5 minuten weer muziek moest spelen.....

Een uur later gebeurde weer hetzelfde in de disco en weer werd de politie gebeld maar kwam niet snel genoeg opdagen en de man ging er vandoor...

Ik beschuldigde de manager ervan om hem altijd proberen te beschermen als er iets fout ging alleen maar vanwege het vele geld die man er daar doorheen draait....
Ik zei ok, hij eruit of ik eruit en dan kom ik niet meer terug want de man weet dat hij er altijd weer onderuit komt....
Ze zei: " Ok, we talk about that at another time" en ik zei "Ik denk het niet meer, bekijk het maar"....en dat kon ze niet vertalen... :neeneenee: :neeneenee:

Als ik dan toch terug ga dan even een "jasje met grote binnenzakken aantrekken" en het onderstaande in die binnenzakken stoppen..... :jajaja: :jajaja: :thumb: :thumb:



Dan maar muziek spelen uit "Once upon a time in the East" (full-power)  en dan maar kijken wie er sneller kan "trekken".. :lachen: :lachen: :lachen: :jajaja:

[yt=640,505]FyNV8795X0s [/yt]

Dat gaat weer een avontuur worden...... :happy: :happy: :happy: