Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

innka3

Citaat van: bananacreek op zondag 30 oktober 2011, 13:11:24


Dit neemt niet weg dat ook de Jeepney drivers en speciaal de V-hire vans gevaarlijk zijn op de highways.



yep in uae noemen ze "" moving coffins""

Tinulang_Manok

Citaat van: innka3 op zondag 30 oktober 2011, 13:28:30
Citaat van: bananacreek op zondag 30 oktober 2011, 13:11:24


Dit neemt niet weg dat ook de Jeepney drivers en speciaal de V-hire vans gevaarlijk zijn op de highways.



yep in uae noemen ze "" moving coffins""

Ik heb regelmatig in de v-hire van Cebu naar Toledo en vv gezeten, en voor de meeste (niet alle) chauffeurs geldt maar 1 goede omschijving: kamikaze.
En ik heb sinds mijn laatste terugweg naar Cebu geleerd: ga niet met de laatste boot, want dan rij je in het donker in de regen in een v-hire waar maar 1 wisser en 1 koplamp van werkt, dat is niet bevordelijk voor je gevoel van veiligheid zeg maar.
Amare et sapere vix deo conceditur

Ketelbinkie

Die chauffeurs van die V-hire spannen inderdaad de kroon en zijn, zoals Tinulang_Manok terecht opmerkt, ware kamikaze piloten, nog even afgezien van de soms erbarmelijke staat van onderhoud van het voertuig.

bananacreek


bananacreek

Appels zijn hier 50% duurder geworden in de laatse 2 weken  en deze "domme" gozer (soort bayut) dacht dat hij grappen kon maken om de meisjes @ de andere stal te laten zien hoe grappig hij was.....ik zei: "Vreet je eigen appels maar allemaal zelf op"




bananacreek


bananacreek


bananacreek

Kersttijd en de prijzen gaan weer omhoog........... :negatief: :negatief:

Onions @P90/kg


Aardappelen (slechte kwaliteit) @ P80+/kg


Waar blijven de beloofde kerst-tomaten?????



gosternokke

Citaat van: bananacreek op dinsdag  1 november 2011, 15:19:44
Kersttijd en de prijzen gaan weer omhoog........... :negatief: :negatief:

Onions @P90/kg


Aardappelen (slechte kwaliteit) @ P80+/kg


Waar blijven de beloofde kerst-tomaten?????





Dat is nogal wat zulke prijzen vooe aardappelen en uien.   Nou das hier in   :nederlandsevlag: momenteel wel effen anders. De boeren krijgen hier krap 5 eurocent per kilo voor hun aardappelen.  En de uien kunnen ze al helamaal niet kwijt, handelaren willen ze zelfs niet gratis komen ophalen. Oplossing gewoon op het land laten rotten,en onderploegen     :negatief:     Kunnen ze zich in  :smiley-philippines: denk ik niet voorstellen dat zoiets mogelijk is.

bananacreek