Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Digos


CitaatAls je een tweedehandse motor/auto koop dan kan je die niet op naam laten registreren zonder een "Highwaypatrol Clearance"


Creeck, die clearance.....is dat sinds kort een nieuwe wet?

Ik heb toen in Silay nooit voor men wagens en zelfs voor de motorbike zo'n papiertje gezien of nodig gehad.

Ik heb er geen weet van, daarmee men vraag  :ikkeniebegrijp:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Willy

Citaat van: josv op maandag 10 oktober 2011, 09:29:39
Citaat van: Phille op maandag 10 oktober 2011, 08:54:06
Naar het schijnt zou onderstaande toren ook scheef staan  :weetikniet:



:weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

:weetikniet: ? ? ? ? Ga je schoolgeld terug halen man !! Da's de Toren van Pisa !!! Zo scheef als 'n hoeretoeter !!!

Zo scheef staat hij toch ook niet


Maar staan de huizen niet scheef?????

bananacreek

Citaat van: Digos op dinsdag 11 oktober 2011, 17:39:25

CitaatAls je een tweedehandse motor/auto koop dan kan je die niet op naam laten registreren zonder een "Highwaypatrol Clearance"


Creeck, die clearance.....is dat sinds kort een nieuwe wet?

Ik heb toen in Silay nooit voor men wagens en zelfs voor de motorbike zo'n papiertje gezien of nodig gehad.

Ik heb er geen weet van, daarmee men vraag  :ikkeniebegrijp:

O0

Mijn eerste auto hier in 1886 dat weet ik niet meer............
Ik denk dat ze daar nu al een paar jaar mee werken, weet het niet precies maar ga het navragen want de vrouw van mijn timmerman werkt op de LTO in Bayawan...ik spreek morgen even met hem... :atyourservice:
Voor de truck moest ik wel naar Cebu in 2006 voor een "confirmation" want die was na de omportation eerst in Cebu geregistreerd.
Ik ga het uitzoeken...



bananacreek

Citaat van: bananacreek op dinsdag 11 oktober 2011, 16:18:08
@Callebout: LTO Danao office ( en nog enkele andere )  staan op de zwarte lijst en Ramos wil die verantwoordelijk NIET nemen om uw voertuig goed te keuren , waarschijnlijk heeft vorige eigenaar het voertuig laten registreren te Danao ( omdat daar meestal alles onder tafel werd geregeld ) ....  

In 2010 was de motor in Talisay Extension Office geregistreerd
In 2011(sept 2010) was de motor in Dumaguete geregistreerd en nu in September 2011 ook weer in Dumaguete
Maar ik moest ook een aantal jaren geleden naar Cebu main LTO Office for confirmation omdat de eerste registratie ook in Cebu gedaan was....

Soms wordt je er misselijk van met al dat LTO gedoe en vroeger was het nog veel erger toen ze nog geen computers hadden.... :negatief: :negatief:

Dit moet ik morgen naar Davao opsturen met een extra "LBC- pouch" als retour envelope naar de LTO Dumaguete


bananacreek


bananacreek

#2935
Ik ben er nog nooit geweest maar als de temp inderdaad zo hoog is (40-42 graden C) dan zou dat heerlijk zijn :thumb: :thumb:


Ook dat gebied (Barangay Bulak) is vulkanisch zoals San Miquel Bacong ....

http://wikimapia.org/#lat=9.2129641&lon=123.2831722&z=18&l=0&m=b

http://www.dauinhotspring.com/

Ketelbinkie

Wat let je om, gewapend met een thermometer, de hot spring in te stappen en de volgens de advertentie aangegeven temperatuur op te meten dan wel te controleren op juistheid van opgave. Niet te hopen dat het warmer blijkt te zijn, want dat voelt niet prettig aan. Ijsblokjes uit voorzorg meenemen om direct na controle te kunnen afkoelen.

bananacreek

Een goede stoel voor het forum ADMIN team om de zaak te kunnen overzien? :lachen: :thumb:

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 12 oktober 2011, 14:48:34
Wat let je om, gewapend met een thermometer, de hot spring in te stappen en de volgens de advertentie aangegeven temperatuur op te meten dan wel te controleren op juistheid van opgave. Niet te hopen dat het warmer blijkt te zijn, want dat voelt niet prettig aan. Ijsblokjes uit voorzorg meenemen om direct na controle te kunnen afkoelen.

Juist een goed idee... :hoedjeaf:

Ijs alvast gekocht  :thumb: :thumb:

bananacreek

Gisteren


Vanacht stopte het PLOTSELING met regenen en alles windstil........ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Vandaag:
De zaak toch naar het westen doorgetrokken en waarschijnlijk weer zon hier morgen......