Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Wat prijzen in de disco......



De Pizza's zouden goed zijn hier :weetikniet: :weetikniet:
Een Klootzak lust geen kaas en daarom eet hij geen Pizza's want ze komen allemaal met kaas erin :negatief: :negatief:

bananacreek


Pjottr

Citaat van: bananacreek op dinsdag 11 oktober 2011, 13:41:46
Citaat van: bananacreek op vrijdag  7 oktober 2011, 14:03:56
Ok, het avontuur gaat gewoon verder................. :applaus: :applaus: :applaus

HIGHWAYPATROL ELLENDE :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:

Als je een tweedehandse motor/auto koop dan kan je die niet op naam laten registreren zonder een "Highwaypatrol Clearance"

Je meld je eigen aan bij de HPG (highwaypatrol group office) waarbij je een verzoek indient voor een "clearance"

Die geven je dan een papiertje mee en dan moet je P300 betalen bij de Landbank.......


Dan krijg je het volgende "official-receipt"


Dan breng je alle papieren inclusief O.R. C.R en Deed of Sale (notarized) naar het "crime-lab" bij de PNP
Daar betaal je niets en worden de "stencils" genomen van de motor-chassis nummers.
Dan krijg je dit mee en dat moet worden ingeleverd worden bij de Highwaypatrolgroup (gele) en de andere copie (roze) krijg je terug om bij de LTO in te dienen.


Daarna ga je weer naar de HPG en dan moet je na een uur terugkomen :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
Dan krijg je dit "clearance certificate" hetgeen ook voor de LTO bestemd is (is alleen maar zeven dagen geldig)



Ok, dacht ik voor elkaar Klootzak.... :thumb: :happy: :happy:

Toen zei één van die vrouwen die daar werken met een vriendelijke glimlach :kusxe8: :kusxe8:
TREEEHUNDRED PESOS ONLY SIR :jajaja: :jajaja:

Ik dacht er niet bij na en haalde de geldbuidel uit de zak en legde netjes P300 op de tafel :jajaja:
"Thank you" zei ze "Come again" :jajaja:

Toen liep de klootzak naar buiten en dacht ......verdomme, what the F..., ik heb toch al 300 pesos betaald op de Landbank???? :denk: :denk:
Dan heb ik in totaal P600 betaald en waar is dan het official receipt van de tweede P300???????
Ik ging door naar huis omdat ik te verlegen was om  terug te gaan en om het receipt te vragen :negatief: :negatief: :stomstomstom: :stomstomstom:

Maandag terug en vragen, geen gelul, gewoon vragen waarom ik P600 moest betalen en alleen maar het P300 receipt van de Landbank heb.
Natuurlijk proberen ze het en verdelen ze die P300 :jajaja: :jajaja: :negatief: :lachen:
Eens een Klootzak, altijd een Klootzak........ :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja: :applaus: :applaus: :applaus:

Gisteren terug geweest @0.930 uur
Niemand te vinden tenzij de gozer achterin..... :negatief:


Toen kwam er een Tomboy uit dat hokje en vroeg wat de problemen waren en ik vertelde haar dat al die morgen de HPG op de radio was bij "Jones Manaba" omtrent een complaint tegen een Highwaypatrol persoon die een citation-ticket uitschreef aan iemand op zijn slippers en zonder uniform..... :jajaja:
"Ja", zei ze "Dat weten we al"............. :thumb: :thumb:

Ik vervolgde en vertelde haar dat ik P600 moest betalen en alleen maar een P300 receipt kreeg....
Toen ging ze achter een computer zitten en toverde ze dit "receipt" uit de printer:



Ik zei:" Nee, dit is een "ORDER of PAYMENT" en geen receipt"
It is Ok zei ze vervolgens...dit wordt op de LTO geacepteerd........ :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Afwachten maar.........

Nu moet ik alle documenten eerst naar Danao City in Cebu sturen voor confirmation (omdat de vorige eigenaar uit Cebu kwam) en daarna pas kunnen ze overgaan tot registratie op mijn naan.
Hoop ellende allemaal.....en daar op de LTO is het geen leuk vertoeven  :negatief: :negatief:
Altijd wat andere onvoorziene problemen........... :jajaja:
Toch klopt het wel min of meer helendal nog welzo tamelijk Creek Ik heb eergisteren een clearance gevraagd voor mijn auto. Eerst landbank daarna crime lab en daarna HPG Landbank ps 300 HPG 200 + receipts. Meteen door naar LTO. Moest de andere dag terugkomen
omdat het al later was in de middag en ze mijn papieren niet meer op tijd klaar konden krijgen,
Sanderendaags terug naar LTO en weer moet ik den anderen dag terugkomen.Reden" De handtekening mevrouw   was er niet. Philippines echt waar.Belachelijk dat ze dan geen plaatsvervanger hebben. Enfin toch redelijk snel geregeld met  ongeveer de zelfde kosten als jij hoor.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

callebaut

@ Creek ..... met mijn pajero ... item dito ..... LTO dgte aanvaarde mijn papieren niet ....eerst Danao voor verificatie .......al bij al heeft het bijna 7 maanden geduurd eer alles in orde was , persoon was in verlof , of had vrijaf die dag , of was niet aanwezig , of , of , of ...... in totaal 9 maal naar cebu afgereisd .... prettig is wat anders ...... ik wens je veel geduld en nog iets meer geluk .......  :negatief:

bananacreek

Citaat van: callebaut op dinsdag 11 oktober 2011, 15:20:11
@ Creek ..... met mijn pajero ... item dito ..... LTO dgte aanvaarde mijn papieren niet ....eerst Danao voor verificatie .......al bij al heeft het bijna 7 maanden geduurd eer alles in orde was , persoon was in verlof , of had vrijaf die dag , of was niet aanwezig , of , of , of ...... in totaal 9 maal naar cebu afgereisd .... prettig is wat anders ...... ik wens je veel geduld en nog iets meer geluk .......  :negatief:

Hier werd beweerd dat het drie weken zou duren, maar ze kunnen zoveel beloven en beweren......
Maar waarom Danao?
De vorige eigenaar was van Talisay city.....
Dank voor de tip... :hoedjeaf:

bananacreek

@Pyotr: Toch klopt het wel min of meer helendal nog welzo tamelijk Creek Ik heb eergisteren een clearance gevraagd voor mijn auto. Eerst landbank daarna crime lab en daarna HPG Landbank ps 300 HPG 200 + receipts. Meteen door naar LTO. Moest de andere dag terugkomen
omdat het al later was in de middag en ze mijn papieren niet meer op tijd klaar konden krijgen,
Sanderendaags terug naar LTO en weer moet ik den anderen dag terugkomen.Reden" De handtekening mevrouw   was er niet. Philippines echt waar.Belachelijk dat ze dan geen plaatsvervanger hebben. Enfin toch redelijk snel geregeld met  ongeveer de zelfde kosten als jij hoor.


Wat voor een receipts bij de HPG?
Zelfde model "receipt" als hieronder? (normaal een betalings opdracht)



Ja, dat zie je overal op de  :smiley-philippines:: Als de boss er niet is dan neemt niemand de verantwoordelijkheid :negatief: :negatief:
Our manager is out of town sir, just come back next week, because MAYBE he is the one to decide in your case :negatief: :lachen:

Dank u voor de reactie :hoedjeaf:

callebaut

Citaat van: bananacreek op dinsdag 11 oktober 2011, 15:29:16
Citaat van: callebaut op dinsdag 11 oktober 2011, 15:20:11
@ Creek ..... met mijn pajero ... item dito ..... LTO dgte aanvaarde mijn papieren niet ....eerst Danao voor verificatie .......al bij al heeft het bijna 7 maanden geduurd eer alles in orde was , persoon was in verlof , of had vrijaf die dag , of was niet aanwezig , of , of , of ...... in totaal 9 maal naar cebu afgereisd .... prettig is wat anders ...... ik wens je veel geduld en nog iets meer geluk .......  :negatief:

Hier werd beweerd dat het drie weken zou duren, maar ze kunnen zoveel beloven en beweren......
Maar waarom Danao?
De vorige eigenaar was van Talisay city.....
Dank voor de tip... :hoedjeaf:


LTO Danao office ( en nog enkele andere )  staan op de zwarte lijst en Ramos wil die verantwoordelijk NIET nemen om uw voertuig goed te keuren , waarschijnlijk heeft vorige eigenaar het voertuig laten registreren te Danao ( omdat daar meestal alles onder tafel werd geregeld ) .... :atyourservice:

bananacreek

@Callebout: LTO Danao office ( en nog enkele andere )  staan op de zwarte lijst en Ramos wil die verantwoordelijk NIET nemen om uw voertuig goed te keuren , waarschijnlijk heeft vorige eigenaar het voertuig laten registreren te Danao ( omdat daar meestal alles onder tafel werd geregeld ) ....  

In 2010 was de motor in Talisay Extension Office geregistreerd
In 2011(sept 2010) was de motor in Dumaguete geregistreerd en nu in September 2011 ook weer in Dumaguete
Maar ik moest ook een aantal jaren geleden naar Cebu main LTO Office for confirmation omdat de eerste registratie ook in Cebu gedaan was....

Soms wordt je er misselijk van met al dat LTO gedoe en vroeger was het nog veel erger toen ze nog geen computers hadden.... :negatief: :negatief: