Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


Baliw-katok

Citaat van: bananacreek op vrijdag  7 oktober 2011, 12:14:01
Nog even een extra video van Punto Bato, Palinpinon, Valencia, Oriental Negros, Holy Land.


mooie vid  :thumb:

bananacreek

Citaat van: balikbayan op donderdag  6 oktober 2011, 19:04:30
Citaat van: bananacreek op donderdag  6 oktober 2011, 15:16:34

Balikbayan moet deze man kennen........?



Nee niet echt, ik geeft toe lijkt op wittebeer maar is hem net niet.

Kan zijn dat ik later roep och vereek ja en dan een zekere posting aanpas maar op eerste blik ??????

Denk even aan apartementen?

bananacreek

Citaat van: Baliw-katok op vrijdag  7 oktober 2011, 12:30:58
Citaat van: bananacreek op vrijdag  7 oktober 2011, 12:14:01
Nog even een extra video van Punto Bato, Palinpinon, Valencia, Oriental Negros, Holy Land.


mooie vid  :thumb:

Dank u maar ik moet nog veel leren...... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

#2874
Proberen want de internet verbinding is intermittent en soms valt het uit..... :negatief:
Bel je om hulp dan is er een message dat men rekening moet houden met problemen.
Maar toch kom ik af en toe nu op 3,80Mb verbinding (tussen mijn plaats en Mandaluyong-Globe server) en dat is niet gek voor een 3Mb pakket.



Ze moeten wel want er is nu competition van Sky Cable Broadband (via tv cable) en nu ook Filproducts Broadband via cable.



Dat is goed want voor jaren en jaren zat je hier met de Cruztelco telefoonmaatschappij en dat was zeeeer slecht. :negatief:
Vroeger moest je voor long-disctance naar de stad naar PT&T of een andere maatschappij zoals RCPI en als je naar Nederland moest bellen duur de dat ongeveer een uur tot twee uur, maar als je naar Manila of Cebu moest bellen stond je daar vaak de hele morgen te wachten om dan te horen....Mr. Klootzak, your number is busy, please try again later :negatief: :negatief: :negatief:


bananacreek

#2875
Ok, het avontuur gaat gewoon verder................. :applaus: :applaus: :applaus

HIGHWAYPATROL ELLENDE :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:

Als je een tweedehandse motor/auto koop dan kan je die niet op naam laten registreren zonder een "Highwaypatrol Clearance"

Je meld je eigen aan bij de HPG (highwaypatrol group office) waarbij je een verzoek indient voor een "clearance"

Die geven je dan een papiertje mee en dan moet je P300 betalen bij de Landbank.......


Dan krijg je het volgende "official-receipt"


Dan breng je alle papieren inclusief O.R. C.R en Deed of Sale (notarized) naar het "crime-lab" bij de PNP
Daar betaal je niets en worden de "stencils" genomen van de motor-chassis nummers.
Dan krijg je dit mee en dat moet worden ingeleverd worden bij de Highwaypatrolgroup (gele) en de andere copie (roze) krijg je terug om bij de LTO in te dienen.


Daarna ga je weer naar de HPG en dan moet je na een uur terugkomen :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
Dan krijg je dit "clearance certificate" hetgeen ook voor de LTO bestemd is (is alleen maar zeven dagen geldig)



Ok, dacht ik voor elkaar Klootzak.... :thumb: :happy: :happy:

Toen zei één van die vrouwen die daar werken met een vriendelijke glimlach :kusxe8: :kusxe8:
TREEEHUNDRED PESOS ONLY SIR :jajaja: :jajaja:

Ik dacht er niet bij na en haalde de geldbuidel uit de zak en legde netjes P300 op de tafel :jajaja:
"Thank you" zei ze "Come again" :jajaja:

Toen liep de klootzak naar buiten en dacht ......verdomme, what the F..., ik heb toch al 300 pesos betaald op de Landbank???? :denk: :denk:
Dan heb ik in totaal P600 betaald en waar is dan het official receipt van de tweede P300???????
Ik ging door naar huis omdat ik te verlegen was om  terug te gaan en om het receipt te vragen :negatief: :negatief: :stomstomstom: :stomstomstom:

Maandag terug en vragen, geen gelul, gewoon vragen waarom ik P600 moest betalen en alleen maar het P300 receipt van de Landbank heb.
Natuurlijk proberen ze het en verdelen ze die P300 :jajaja: :jajaja: :negatief: :lachen:
Eens een Klootzak, altijd een Klootzak........ :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja: :applaus: :applaus: :applaus:


bananacreek

#2876
Police-truck (Toyota Japan Surplus) naast Perdices sportcomplexen (achter het blauwe gebouw)  :denk:
Waarom?  
"exercise day" voor alle police members in Oriental Negros, verplicht sporten, één keer per jaar  :thumb: :thumb: om alle buiken weg te werken en daarbij het "police-image" op te kranken??? :applaus: :applaus:

:jajaja: :jajaja: In één dag......... :crazy: :crazy: :crazy: :atyourservice: :atyourservice:



bananacreek

Zag je niet in Dumaguete 20 jaar geleden, mooie klokken...maar zeer velen  :smiley-philippines: weten nog steeds niet wat tijd in werkelijkheid is tenzij men spreekt van FILIPINO TIME (if you are late for today, then you are early for tomorrow) :lachen: :lachen: :jajaja:



Normaal krijgen alle nieuw geboren  :smiley-philippines: babies een Microfoon voor de Karaoke op naam...... :lachen:


Ze willen dat veranderen naar deze apparaten........... :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :happy:...zodat ze er vroeg bij kunnen zijn. :thumb: :thumb: :thumb:

bananacreek

Vertrek uit city-hall....... :ikkeniebegrijp: :lachen:
Ok Pare,...only One km to the gasstation  :thumb: :thumb: :happy:
Uno..Dos...Uno...Dos........Kapoy.Kapoy...rest for 15 min ?????? :denk: :denk:



De Mayor rijdt wel in een mooie Mitsubishi Strada rond... :ikkeniebegrijp:

De Toren op de achtergrond staat nog STEEDS SCHEEF  :jajaja: :jajaja: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

bananacreek