Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

De problemen met de security guard @ Matiao:




Morgen de afsluiting van het drama, vandaag werd hij door de politie opgepikt voor een "conference"

Hier een foto van hem in het politie buro  :lachen: :lachen:

bananacreek

Deze dame wilde ook werken als huishoudster een paar jaar geleden :jajaja: :jajaja:


Balikbayan moet deze man kennen........?


Toen kon de Klootzak nog een bekje trekken, maar niet veel meer..... :negatief:

bananacreek

#2862
Collectebakje in een kerk in Dumaguete, met een sleuf groot genoeg voor papiergeld
Leuk "gebruikersvriendelijk" ontwerp.... :thumb:




Hier een Kano die er één piso in gooit???????? :lachen: :lachen: :lachen:
Ik heb die man toch ergens eerder gezien? :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Die denkt waarschijnlijk: "Ok, niemand ziet het"  :lachen: :lachen: :weetikniet: :weetikniet:


Dit zijn de meer onvriendelijke collectezakjes uit de middeleeuwen, zoals die waarschijnlijk nu nog in den Nederlanden en het Belgenland en Marokko gebruikt worden? :jajaja: :negatief: :negatief:
Hier kan je ook de ratten mee vangen :lachen:




Deze hebben "initialen" :thumb:
DE K is waarschijnlijk voor de Klootzakken bedoeld? :weetikniet:




Als toekomstig Opperaalmoezenier moet ik hier toch verder over studeren  :jajaja: :jajaja:


Rich

Rich de Nederbelg.

callebaut

@ Rich ....die klootzak heeft mij misbruikt om zijn fotoschoot te vervolledigen .... :jajaja:
Hij zal in zichzelf gedacht hebben die Kano heb ik ook weeral liggen ......eens een klootzak .....altijd een ....  :lachen:

kamperman

Citaat van: Budgie op woensdag  5 oktober 2011, 22:38:14
Citaat van: kamperman op woensdag  5 oktober 2011, 20:42:32
als ze ook nog carbid hebben kunne we mooi knallen met oud en nieuw

Zeg ben je nou helemaal van de pot gerukt om die mooie bussen naar de kloten te helpen met dat geschiet
Als je ze namelijk daar voor gebruikt heb gaan ze roesten en lekken Vroeger was het elk jaar op de melkontvangst in januari raak Weer een of twee bussen naar de salon en die boer wist nooit nergens van

nee hoor dat valt mee
ik heb mijn melkbus al meer dan 20 jaar gewoon elk jaar goed schoonmaken 

balikbayan

Citaat van: bananacreek op donderdag  6 oktober 2011, 15:16:34

Balikbayan moet deze man kennen........?



Nee niet echt, ik geeft toe lijkt op wittebeer maar is hem net niet.

Kan zijn dat ik later roep och vereek ja en dan een zekere posting aanpas maar op eerste blik ??????



Budgie

Citaat van: bananacreek op donderdag  6 oktober 2011, 13:20:51
Citaat van: Budgie op woensdag  5 oktober 2011, 22:38:14
Citaat van: kamperman op woensdag  5 oktober 2011, 20:42:32
als ze ook nog carbid hebben kunne we mooi knallen met oud en nieuw

Zeg ben je nou helemaal van de pot gerukt om die mooie bussen naar de kloten te helpen met dat geschiet
Als je ze namelijk daar voor gebruikt heb gaan ze roesten en lekken Vroeger was het elk jaar op de melkontvangst in januari raak Weer een of twee bussen naar de salon en die boer wist nooit nergens van

MELKONTVANGST?

Is dat hetzelfde wat we vroeger een distributie afslag noemden?
Dat was in Beverwijk een plaats waar de melkboeren elke dag hun voorraden melk en bijkomende producten kochten.....

naar de salon   :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
U bedoelen : NAAR DE KLOTEN? KAPUT? :weetikniet: :weetikniet:

De melkontvangst is de plek waar vroeger de bussen van de boeren binnenkomen op een lopende band bij de melkfabriek Die werden samen in een bak gestort, bemonstert en gewogen en gingen dan naar de opslagtanks Als bemonsteraar maakte je de beslissing prima kaasmelk of de rest of in aparte bak en directeur roepen want dit deugt niet

Naar de salon is inderdaad naar de kloten
Getting older beats the alternative -dying young

Budgie

Citaat van: kamperman op donderdag  6 oktober 2011, 17:41:04
Citaat van: Budgie op woensdag  5 oktober 2011, 22:38:14
Citaat van: kamperman op woensdag  5 oktober 2011, 20:42:32
als ze ook nog carbid hebben kunne we mooi knallen met oud en nieuw

Zeg ben je nou helemaal van de pot gerukt om die mooie bussen naar de kloten te helpen met dat geschiet
Als je ze namelijk daar voor gebruikt heb gaan ze roesten en lekken Vroeger was het elk jaar op de melkontvangst in januari raak Weer een of twee bussen naar de salon en die boer wist nooit nergens van

nee hoor dat valt mee
ik heb mijn melkbus al meer dan 20 jaar gewoon elk jaar goed schoonmaken 

Maar je gebruik hem niet meer voor melk dus haarscheurtjes bij de rand binnen merk je niet of nog erger een geboord gaatje met kauwgum gedicht
Getting older beats the alternative -dying young

bananacreek

Nog even een extra video van Punto Bato, Palinpinon, Valencia, Oriental Negros, Holy Land.
[yt=640,505]69fjoe-DI3w [/yt]