Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Op de vismarkt in Sibulan kost de Tarugho 220 P per/kg.
Een vraag van een totaal andere orde. Weet niet of het een typisch Dumaguete verschijnsel is maar b.v. ook iets wat aan de orde is in andere steden van gelijke of nog grotere omvang elders in het land. Benzinestations schieten hier werkelijk als paddenstoelen uit de grond. Het ene station is nog amper opgeleverd of bedrijfsklaar of elders start alweer de bouw van een nieuwe. Ik schat zo in, maar Banacreek heeft misschien meer betrouwbare cijfers, dat er tenminste alleen in de maanden van dit jaar al zo'n 10 zijn bij gekomen. Wat ook opvalt dat ondanks dat er veel verschillende bedrijven zo'n station runnen en je dus wat concurrentie zou mogen verwachten, de prijs veelal overal exact hetzelfde is. Blijkbaar is een benzinestation "gouden business" anders kan ik het niet verklaren want met elk station erbij wordt de spoeling toch steeds dunner.

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op zondag  2 oktober 2011, 12:42:46
Op de vismarkt in Sibulan kost de Tarugho 220 P per/kg.
Een vraag van een totaal andere orde. Weet niet of het een typisch Dumaguete verschijnsel is maar b.v. ook iets wat aan de orde is in andere steden van gelijke of nog grotere omvang elders in het land. Benzinestations schieten hier werkelijk als paddenstoelen uit de grond. Het ene station is nog amper opgeleverd of bedrijfsklaar of elders start alweer de bouw van een nieuwe. Ik schat zo in, maar Banacreek heeft misschien meer betrouwbare cijfers, dat er tenminste alleen in de maanden van dit jaar al zo'n 10 zijn bij gekomen. Wat ook opvalt dat ondanks dat er veel verschillende bedrijven zo'n station runnen en je dus wat concurrentie zou mogen verwachten, de prijs veelal overal exact hetzelfde is. Blijkbaar is een benzinestation "gouden business" anders kan ik het niet verklaren want met elk station erbij wordt de spoeling toch steeds dunner.

Ja, maar allemaal van het merk FILOIL

bananacreek


Amice

Citaat van: Ketelbinkie op zondag  2 oktober 2011, 12:42:46
Op de vismarkt in Sibulan kost de Tarugho 220 P per/kg.
Een vraag van een totaal andere orde. Weet niet of het een typisch Dumaguete verschijnsel is maar b.v. ook iets wat aan de orde is in andere steden van gelijke of nog grotere omvang elders in het land. Benzinestations schieten hier werkelijk als paddenstoelen uit de grond. Het ene station is nog amper opgeleverd of bedrijfsklaar of elders start alweer de bouw van een nieuwe. Ik schat zo in, maar Banacreek heeft misschien meer betrouwbare cijfers, dat er tenminste alleen in de maanden van dit jaar al zo'n 10 zijn bij gekomen. Wat ook opvalt dat ondanks dat er veel verschillende bedrijven zo'n station runnen en je dus wat concurrentie zou mogen verwachten, de prijs veelal overal exact hetzelfde is. Blijkbaar is een benzinestation "gouden business" anders kan ik het niet verklaren want met elk station erbij wordt de spoeling toch steeds dunner.

Dat verschijnsl vindt je terug in andere ketens en branches, niet enkel in benzinestations en ligt veelal aan de mayor die er geld mee binnen weet te halen en derhalve maar vergunningen blijft uitgeven.

In mijn directe omgeving hebben we dienaangaande te maken met veel drugstores. op een hoek van de straat zitten er 5 bij elkaar, maar deklant wint er niets mee.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

 IK HEB ZOJUIST EEN WILDE STAKING AANGEKONDIGD EN IK BEN NU IN ZWARE TAMPO :benweg: :benweg: :hoedjeaf:

bananacreek

Ok, staat van beleg opgeheven en tampo is verdwenen...na directe onderhandelingen met de kazernecommandant (de partner :jajaja:).  :atyourservice: :atyourservice:



bananacreek

#2836
Ok, er is nu een dominee op het forum vertegenwoordigd ....... :denk: :denk: :denk: :ikkeniebegrijp:

Zo dan vind ik.... (op aandringen van de kazernecommandante) :jajaja: :jajaja:

..dat ik toch wel mocht solliciteren als opperaalmoezenier van het militair ordinariaat van dit forum :atyourservice: :atyourservice: :atyourservice:

Ik zal dit zomer-tenue volgende week op de juiste wijze aanpassen voor de nieuw te bekleden functie :jajaja: :jajaja: :jajaja:



Budgie

Citaat van: bananacreek op zondag  2 oktober 2011, 13:20:26
IK HEB ZOJUIST EEN WILDE STAKING AANGEKONDIGD EN IK BEN NU IN ZWARE TAMPO :benweg: :benweg: :hoedjeaf:

Dacht dat het hierdoor kwam
 "RODE VLAG" ?

Was alleen maar omdat je 2 heren wilde dienen God en de vrouwtjes Hou het maar bij de kazarnecommadant want dat andere pakkie staat je niet
Getting older beats the alternative -dying young

bananacreek

Citaat van: bananacreek op zondag  2 oktober 2011, 12:50:42
Citaat van: Ketelbinkie op zondag  2 oktober 2011, 12:42:46
Op de vismarkt in Sibulan kost de Tarugho 220 P per/kg.
Een vraag van een totaal andere orde. Weet niet of het een typisch Dumaguete verschijnsel is maar b.v. ook iets wat aan de orde is in andere steden van gelijke of nog grotere omvang elders in het land. Benzinestations schieten hier werkelijk als paddenstoelen uit de grond. Het ene station is nog amper opgeleverd of bedrijfsklaar of elders start alweer de bouw van een nieuwe. Ik schat zo in, maar Banacreek heeft misschien meer betrouwbare cijfers, dat er tenminste alleen in de maanden van dit jaar al zo'n 10 zijn bij gekomen. Wat ook opvalt dat ondanks dat er veel verschillende bedrijven zo'n station runnen en je dus wat concurrentie zou mogen verwachten, de prijs veelal overal exact hetzelfde is. Blijkbaar is een benzinestation "gouden business" anders kan ik het niet verklaren want met elk station erbij wordt de spoeling toch steeds dunner.

Ja, maar allemaal van het merk FILOIL

Niet alleen FilOIL, maar ook STAR-OIL

josv

Citaat van: Amice op zondag  2 oktober 2011, 13:20:05
Dat verschijnsl vindt je terug in andere ketens en branches, niet enkel in benzinestations en ligt veelal aan de mayor die er geld mee binnen weet te halen en derhalve maar vergunningen blijft uitgeven.

In mijn directe omgeving hebben we dienaangaande te maken met veel drugstores. op een hoek van de straat zitten er 5 bij elkaar, maar deklant wint er niets mee.

Hier in Davao hetzelfde. Tis ook 'n beetje "het idee" van de ondernemers dat als er 1 drugstore/benzinestaton of wat dan ook, goeie zaken kan doen er altijd nog wel ruimte is voor 'n 2e ( drugstore/benzinestation of wat dan ook ). Aan deze kant van Davao hadden we altijd 2 malls van naam, in 1 straat ( JPLaurel Ave. tamelijk lange straat, wel km of 15. ). Nu hebben we binnen de 5 km : Viktoria Mall en Gaisano ( de oude ) 'n Robinsons Superstore, Ayala ( net af, nog niet volledig bezet ) en ze zijn 'n nieuwe SM uit de grond aan het stampen. Ik ben geen ondernemer maar vraag me toch af of dit wel slim is.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....