Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

Geld voor deze kerk kwam uit Texas maar de preacher stopte eerst zijn zakken vol met de dollars :lachen: :lachen:

Vervolgens werd aan hem gevraagd: "WAAROM???"

Hij zei: "Well....you kwow...one time I had a dream and the Lord told me that I would be allowed to take some pocket money"  :lachen: :lachen: :lachen:



bananacreek

Nieuw zomer uniform voor de Klootzak....met aangepaste "schoenen" :thumb: :thumb: :thumb:


callebaut

Citaat van: bananacreek op zaterdag  1 oktober 2011, 15:31:59
Nieuw zomer uniform voor de Klootzak....met aangepaste "schoenen" :thumb: :thumb: :thumb:



Lijkt een goede outfit om de tomaten te promoten ...... :lachen:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op dinsdag 20 september 2011, 12:55:27
Citaat van: xav op zondag 18 september 2011, 17:59:28
het is al een tijdje geleden dat je dit poste creek... maar ik moest toch even slikken...

"Het is allemaal verhoogd nadat de Kwh prijs omhoog ging.
Electriciteitsrekening in de Why Not is boven de TWEEHONDERDDUIZEND pesos per maand."

dit is dus wel degelijk meer dan 200K per maand...? dat is toch wel een gigantisch bedrag... zelfs de bakkerij waar ik werk betaald minder en die heeft ZEER veel vries en koelkast koeling...

wou toch nog es chekken of dit wel degelijk het geval is of een typ fout  :biggrinn:


Ja, zeker boven de tweehonderdduizend
Dat is dus voor de disco zelf, de twee restaurants,internet cafe,keuken en bakkerij, wasmachines, office............. :atyourservice:

Ik sprak met de eigenaar van de Why Not die dan ook de eigenaar van Maldito op Bantayan Island Cebu is en hij vertelde mij dat de KWH prijs daar P29+ is.
Ik herrinner nu dat dat ze daar op dat eiland bij Maldito alleen een generatorset hebben staan en dat is natuurlijk peperduur als dat loopt...... :negatief:

bananacreek

Citaat van: callebaut op zaterdag  1 oktober 2011, 17:34:14
Citaat van: bananacreek op zaterdag  1 oktober 2011, 15:31:59
Nieuw zomer uniform voor de Klootzak....met aangepaste "schoenen" :thumb: :thumb: :thumb:



Lijkt een goede outfit om de tomaten te promoten ...... :lachen:

Wat is de "commission" ? :happy: :happy: :happy:

Budgie

#2826
Citaat van: bananacreek op zaterdag  1 oktober 2011, 15:20:24
Peperduur in Lee Plaza :negatief:


Dan maar weer terug naar AF....... en normaal doen :confused2: :denk:


Of dit...... :happy: :happy:


Normaal zou het moeten zijn dat vele  :smiley-philippines: dames in Nederland en Belgie dit erg missen?
Of ben ik fout? :weetikniet:

Ligt aan de echtgenoot De mijne mist het niet want die krijgt dit geregeld Vandaag van de markt gehaald 2x inktvis, 3 makrelen gefileerd maar ook de restanten meegenomen plus wat extra afval.  een zalmkop en graat, een paar stukjes Tuna en zalm en een kilo rode mul En bij de toko een zakje ansjovisjes dus als ze nu naar bed gaat is het tanden poetsen want anders stink je.
Dit doen we meestal om de 14 dagen. Eet ik Hollands bv spruitjes met bal gehak en zij haar lievelings kostje Vind dat dat moet kunnen Maar morgen zal haar vriendin wel komen eten want die krijgt dit niet want haar man vind het stinken
Getting older beats the alternative -dying young

Phille

Citaat van: bananacreek op zaterdag  1 oktober 2011, 15:20:24

Of dit...... :happy: :happy:


Normaal zou het moeten zijn dat vele  :smiley-philippines: dames in Nederland en Belgie dit erg missen?
Of ben ik fout? :weetikniet:

Heb ik dus hier ten huize gecheckt en heb weeral geluk, mijn vrouw lust dit helemaal niet  :happy:


Johan En Elvie

Citaat van: resscy_jalac op zaterdag  1 oktober 2011, 12:40:42
voor arme mensen in de fil is een trapo meestal een oude kleren ( in stukjes geknipt) die gebuikt word om de tafel, aanrecht en vloer schoon te maken. Het kan ook gebruikt worden om te voeten schoon te vegen. Rijke mensen kopen het gewoon net zoals wij hier in Nederland gewend zijn. Als men zegt, "je bent een "trapo", dat betekent dat je vuil eruitziet of je waardeloos bent.



Trapo of DRAPO is in ons dialect (rond Aalst) een soort dwijl of stuk stof die gebruikt word om iemand uit te zwaaien.
Als we als kinderen 2 maand schoolvakantie er op zitten hadden zwaaide mijn moeder altijd met den drapo van blijdschap dat wij eindelijk terug naar school moesten na 2 maand het kleine terroristje te hebben uitgehangen.
Het was elke jaar een steeds terugkerend ritueel.

Toen we de straat uitgingen zei ze ik zal mijne drapo eens halen en nam de dwijl, plaatste die op een stok en begon te zwaaien en wijle weg en konden er steeds goed om lachen aslook de buren.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.