Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

ladgar

Citaat van: Luc op vrijdag 30 september 2011, 17:07:28
Trapo = vod, doek

Trapo , wordt verkocht door straatverkopers zeker in Cebu , zo een soort rozetachtige aaneengestikte oude textiel.

Michaela

voor arme mensen in de fil is een trapo meestal een oude kleren ( in stukjes geknipt) die gebuikt word om de tafel, aanrecht en vloer schoon te maken. Het kan ook gebruikt worden om te voeten schoon te vegen. Rijke mensen kopen het gewoon net zoals wij hier in Nederland gewend zijn. Als men zegt, "je bent een "trapo", dat betekent dat je vuil eruitziet of je waardeloos bent.

boomerang

Citaat van: Phille op donderdag 29 september 2011, 08:26:12
Als je jullie dan toch echt een antwoord willen op de vraag "Kan je het type tonen waar je wel wat mee kunt in  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley:" ...

voila hier is ze dan  :jajaja:



Of ze in Nederland tot haar recht komt dat hou ik even in het midden, in  :vl::belgiesmiley: geen enkel probleem  :happy:

:hoedjeaf: :daag:

Gezien haar schoenmaat zal zij weinig problemen hebben met de aanschaf in  :eu: en met dergelijke prachtige longen zal zij ongetwijfeld hongerige blikken aantrekken.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: ladgar op zaterdag  1 oktober 2011, 12:00:52
Citaat van: Luc op vrijdag 30 september 2011, 17:07:28
Trapo = vod, doek

Trapo , wordt verkocht door straatverkopers zeker in Cebu , zo een soort rozetachtige aaneengestikte oude textiel.

Ja hier ook en dat zijn ook trapo's
Hier in huis versta ik onder trapo's poetslappen gewoon geknipt van oude kleding, handoeken, en wat dan ook
Zelfde voor gebruik in de garage.....
.
Ook op de vloer in de keuken en naast de koelkast, en op de rubber badkamer/wc mat om je voeten te drogen enz enz

Ok...even een foto nemen....

Hier de trapo voorraad in de keuken...... :lachen:


Hier de trapo voorraad in de garage, en de Klootzak is zo kuripot dat hij zelfs zijn onderbroeken als trapo gebruikt :denk:

bananacreek

#2814
Citaat van: resscy_jalac op zaterdag  1 oktober 2011, 12:40:42
voor arme mensen in de fil is een trapo meestal een oude kleren ( in stukjes geknipt) die gebuikt word om de tafel, aanrecht en vloer schoon te maken. Het kan ook gebruikt worden om te voeten schoon te vegen. Rijke mensen kopen het gewoon net zoals wij hier in Nederland gewend zijn. Als men zegt, "je bent een "trapo", dat betekent dat je vuil eruitziet of je waardeloos bent.

Juist precies.... :hoedjeaf:
Ook het gezegde: "JE ZIET ERUIT ALS EEN TRAPO" ....... :lachen:
Mijn partner zegt dat altijd waneer zij de mening is toegedaan dat ik een schone korte broek moet gebruiken, maar af en toe zegt ze het ook op een andere manier, namelijk: " JE ZIET ER ECHT UIT ALS EEN BUGOY"

Lijkt meer op een BAYUT dan een BUGOY  :lachen: :lachen:


U bent een  :smiley-philippines: dame dacht ik gisteren te lezen met de foto:
Welkom op dit topic  :hoedjeaf: :hoedjeaf: :welcome: en daarvoor krijgt u en uw echtgenoot en kinderen twee  :smiley-philippines: welkom-muziekjes aangeboden, twee omdat ik niet weet of u Tagalog/Cebuano bent

Tagalog
[yt=640,505]vqDtHHanuyc [/yt]

Visayan (mijn favorite singer Kuya Max Surban (had president van de :smiley-philippines:moeten zijn :happy:)
[yt=640,505]OLvK1xPrHFY [/yt]

One for the road.... :lachen: :lachen:
[yt=640,505]TtdElec3j9E [/yt]

Kan het niet laten...... :denk: :crazy: :crazy:
[yt=640,505]SiUtDHuT1_w [/yt]

Laatste drie :jajaja: :jajaja:
[yt=640,505]2ABBi0AWArU [/yt]

[yt=640,505]zvzdwGSnmxM [/yt]

Willy Garte een blinde (straat) zanger die in 1998 overleed
[yt=640,505]3LBehUsKAbU [/yt]

http://tl.wikipedia.org/wiki/Willy_Garte

Ok sorry :offtopic: :offtopic: :benweg: :benweg: :benweg:

bananacreek

Ben zo bezig met dit forum dat ik geen tijd heb om de rommel in de garage op te ruimen :lachen: :lachen: :weetikniet:



bananacreek

Nieuwe vis (meestal TUNA) aangekomen in Bacong

Soms laten ze de vis (in ijs) een paar uur op het schip zitten alvorens te lossen en met de vrachtwagen naar de Dumaguete city public market te brengen om redenen om eerst de juiste prijzen van die dag te weten te komen en dat kan met het uur veranderen afhankelijk van vraag en aanbod :jajaja: :jajaja:





bananacreek

Soms kan de jackfruit droog zijn maar de grotere stukjes (lamellen ? :weetikniet:) kunnen zoals deze sappig en heerlijk zoet zijn :thumb: :thumb:@P70/kg :negatief: Normaal P50/kg :jajaja:

bananacreek

Peperduur in Lee Plaza :negatief:


Dan maar weer terug naar AF....... en normaal doen :confused2: :denk:


Of dit...... :happy: :happy:


Normaal zou het moeten zijn dat vele  :smiley-philippines: dames in Nederland en Belgie dit erg missen?
Of ben ik fout? :weetikniet:

bananacreek