Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

balikbayan

Knap lullig zit je te scheiten vliegt ineens die drol met een rotsnelheid weer terug waar die vandaan kwam  :confused2:

Rich

Citaat van: balikbayan op woensdag 28 september 2011, 16:33:30
Knap lullig zit je te scheiten vliegt ineens die drol met een rotsnelheid weer terug waar die vandaan kwam  :confused2:


:ikkeniebegrijp:

Een scheit is een kruising tussen een schaap en een geit. Scheiten zijn meer dan één scheit. Dus  :biggrinn:
Rich de Nederbelg.

Ketelbinkie

Citaat van: Ketelbinkie op zondag 25 september 2011, 08:24:01
Citaat van: balikbayan op zaterdag 24 september 2011, 09:17:18
Leuke meiden om te zien maar niet echt het type waar je verder iets mee kunt hier in NL.
Pure nieuwsgierigheid, dus zonder dubbele bodem o.i.d. Kan je het type tonen waar je wel wat mee kunt in :nederlandsevlag:!

Paar dagen geleden gereageerd en een aantal leden hebben hun gedachten over hoe zo'n type eruit moet zien gepost. Maar van de kenner (Balikbayan) helaas nog niet de enige echte oplossing, want ik ga er vanuit dat jij het moet weten, gelet op de eerdere opmerking. Dus je houdt me nog steeds in spanning :lachen:.

balikbayan

Mag iedereen voor zich zelf bepalen.

Reageren op die vraag heeft geen zin dat is voor iedereen persoonlijk.

Anders word het weer een discussie waarin iedereen gelijk wil hebben.

Phille

Als je jullie dan toch echt een antwoord willen op de vraag "Kan je het type tonen waar je wel wat mee kunt in  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley:" ...

voila hier is ze dan  :jajaja:



Of ze in Nederland tot haar recht komt dat hou ik even in het midden, in  :vl::belgiesmiley: geen enkel probleem  :happy:

:hoedjeaf: :daag:

balikbayan

Nou voorruit dan

De reden dat ik daar niet op reageerde is:

Je kan dat niet aantonen door middel van een foto want die geeft alleen de uiterlijke kenmerken weer

Ik zie te vaak mannen met zo'n leeghoofdje rondlopen en trots dat ze zijn, ze weet tenslotte wat 1 + 1 is.

Leuk een lekkere meid, maar een beetje inhoud is ook wel fijn ze komen tenslotte terecht in een
kenniseconomie.

Phille

Citaat van: balikbayan op donderdag 29 september 2011, 08:47:55
Nou voorruit dan

De reden dat ik daar niet op reageerde is:

Je kan dat niet aantonen door middel van een foto want die geeft alleen de uiterlijke kenmerken weer

Ik zie te vaak mannen met zo'n leeghoofdje rondlopen en trots dat ze zijn, ze weet tenslotte wat 1 + 1 is.

Leuk een lekkere meid, maar een beetje inhoud is ook wel fijn ze komen tenslotte terecht in een
kenniseconomie.


Is het niet eigen aan het land van oorsprong dat men personen gaat tegenkomen die spijtig genoeg niet de juiste bagage kunnen meebrengen om optimaal te kunnen functioneren in onze zogenaamde "kenniseconomie"? Is hier al niet genoeg geschreven dat één van de grootste drijfveren nu precies het ontvluchten van de armoede is en dat nu precies die armoede ervoor zorgt dat men niet in de gelegenheid geweest zijn om toegang te hebben tot een degelijk onderwijs? Je mag niet vergeten dat als men dan al toegang heeft tot hoger onderwijs het in geen geval te vergelijken valt met het aanbod wat wij gewoon zijn en in het algemeen hoger onderwijs alleen maar weg gelegd is voor de "happy few".

Mijn vrouwtje heeft wel de gelegenheid gehad om een universitair diploma te behalen, maar is het voldoende om hier een degelijke job te kunnen vinden; voorlopig moet ik het antwoord schuldig blijven; momenteel is ze volop Nederlandse les aan het volgen, 4 dagen de week, en het ziet er allemaal veelbelovend uit; het gaat verrassend vlot. Toch ervaart zij het Nederlands als een zeer moeilijke taal.

Gisteren kwam de problematiek betreffende het te grote aantal studenten in de Leuvense Universiteit aan bod in het nieuws en toonde men de aula waar de colleges doorgaan, mijn vrouw was verrast dat er zoveel studenten aanwezig waren voor één college (500+); ze vroeg zich af hoe je zo les kan volgen en de materie eigen maken. Bij ons moet je als universitair het maar zelf zien uit te zoeken, naar wat ik begrepen heb gaat het in de Filipijnen toch heel anders aan toe. Daar wordt les gevolgd in kleine groepen. Onze manier vereist heel veel discipline en initiatief, iets waar men in de Filipijnen vaak toch een broertje dood aan heeft.

Betekent dit nu dat men dom is, helemaal niet, het is gewoon een andere manier van denken en doen; ik kan niet spreken voor de gehele Filipijnse bevolking, maar op basis van mijn ervaring is het nu precies dat waar men hard aan moet werken. Anticiperen, proactief denken, initiatief nemen ... voor ons vertrouwde begrippen, maar voor de Filipino's  :weetikniet:

Maar als wij, hun respectievelijke echtgenoten, goed kunnen functioneren in onze kennis maatschappij dan zijn we zeker goed geplaatst om onze vrouwtjes zonder enig probleem te begeleiden en komt het allemaal goed!

:hoedjeaf:







bananacreek

Citaat van: Phille op donderdag 29 september 2011, 08:26:12
Als je jullie dan toch echt een antwoord willen op de vraag "Kan je het type tonen waar je wel wat mee kunt in  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley:" ...

voila hier is ze dan  :jajaja:



Of ze in Nederland tot haar recht komt dat hou ik even in het midden, in  :vl::belgiesmiley: geen enkel probleem  :happy:

:hoedjeaf: :daag:

Inderdaad een zeer mooie vrouw maar is het nu niet te koud voor een korte broek in Belgenland? :weetikniet:

bananacreek



Nu klaar, en er zit al een behoorlijk bedrag aan "zakgeld" in... :thumb: :thumb: :happy:
Vanacht maar even oogsten?


Dit bijgeloof is dat over de hele wereld? :weetikniet:

"THREE COINS IN A FOUNTAIN" ? :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

[yt=640,505]IZe-dADk33E [/yt]




Phille

Citaat van: bananacreek op donderdag 29 september 2011, 14:00:44
Citaat van: Phille op donderdag 29 september 2011, 08:26:12
Als je jullie dan toch echt een antwoord willen op de vraag "Kan je het type tonen waar je wel wat mee kunt in  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley:" ...

voila hier is ze dan  :jajaja:



Of ze in Nederland tot haar recht komt dat hou ik even in het midden, in  :vl::belgiesmiley: geen enkel probleem  :happy:

:hoedjeaf: :daag:

Inderdaad een zeer mooie vrouw maar is het nu niet te koud voor een korte broek in Belgenland? :weetikniet:

Nee hoor Bananacreek, op dit moment genieten we van de lang verwachte helaas wat later gearriveerde zomer ... nu ist 25 graden, volgende dagen nog iets warmer  :happy: :happy: :happy: :happy: