Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag 23 september 2011, 14:39:13
Flinke problemen :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief: :negatief:
Septic tank schijnt vol te zitten want het toilet stroomt niet snel genoeg door bij het doortrekken :negatief:

Kijken of we de pvc pipe van de badkamer (waar de dames enorm veel water gebuiken :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:) en die van de wc naar de septic tank kunnen scheiden, maar dat kon niet omdat die splitsing onder het huis zit  :negatief: :negatief: :ikkeniebegrijp:




Maar nu vertelde mijn carpenter dat "The Dumaguete City Water District een aantal puttenzuigers heeft en je één keer in de drie jaar mag aanvragen om hun je septic-tank leeg te komen zuigen (als ze erbij kunnen komen natuurlijk)
Ben daar heen gegaan en inderdaad maandagmorgen wordt de rotzooi eruit gezogen, maar ze moeten eerst flink met een "lepel" het "drukwerk" roeren om het sediment met het water te mengen zodat het gemakkelijker op te zuigen is.
Ben benieuwd, het is in principe gratis maar er werd al gezegd om snacks te maken en nnatuurlijk verwachten ze een tip, hier is niets voor niets :neeneenee: :neeneenee:

Waar gaat die rommel heen??
Ze hebben 10 puttenzuigers (verschillende afmetingen) :thumb:Vroeger moest je dat met een handpomp doen :negatief: :negatief: :negatief:
Naar een project genaamd "human waste" filling :weetikniet: :ikkeniebegrijp:

Wordt vervolgt :thumb: :lachen: :lachen:

Provincial






Opgelost zonder al teveel stank :happy: :happy:

Maandagmorgen kwamen ze langs precies op tijd zoals afgesproken :thumb: :thumb:






Maar toen bleek dat er een dubbel manhole opzat :negatief: :negatief:


Bleek toch niet helemaal vol te zitten en dat betekent dat er iets anders loos was :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :denk:



Later bleek dat de slang lekte en het "drukwerk" spoot in het gezicht van de jonge man :negatief:

Ok, pump it up: "YOU DUMP IT, WE PUMP IT"  :lachen: :thumb:








Vraag me eigen af hoe deze familie hier binnen is gekomen.
Kan natuurlijk nooit via het huis want daar zie je misschien één roach per jaar lopen......en dan is het ook het einde van zijn kakerlakkenleven :jajaja:


Binnen een half uur was het voor elkaar maar ze moesten wel water bij de wijn doen om het meer vloeibaar te maken.
Normaal is dat gratis maar ik heb ze elk (drie man) P150 gegeven en had met mijn Amerikaanse vriend afgesproken dat ik de markt niet zou verpesten om teveel te geven want hij wil ze ook laten komen :lachen:

Maar uiteindelijk bleek het een verstopping onder het huis te zijn en na wat pompen met een "zuiger" (ben de naam kwijt) en toevoeging van SOSA is de zaak weer voor elkaar :happy: :happy:






Kano

Creek,  "Sosa" is caustic soda is en is niet goed voor de bacteriën die in de septic tank hun werk moeten doen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

#2752
Dit is dan die Amerikaanse vriend en hij mag mij maar al te graag zo te zien :happy: :happy: :happy:


Kort verhaaltje over die man:

Die zit hier normaal ook al sedert begin 1990.
Maar er was op een keer ergens in de buurt van 1996 een andere Amerikaan genaamd STEVE DOW (een smeerlap die zijn huishoudster tezamen met een Zwitser "zou hebben" verkracht)
Deze Dow bracht enkele zaadjes naar het huis van mijn vriend en gaf die aan de huishoudster van mijn vriend en een aantal maanden later stond de NARCOM voor de deur om zogenaamd kippen te kopen want mijn vriend handelde in kippen.
Toen werd hij gearresteerd omdat er marijuana plants op zijn land groeiden
Die man werd door de rechtbank (RTC) van 6-12 jaar en één dag veroordeeld, maar hij zette een appeal in bij de Court of Appeals in Cebu city.
Later werd de zaak "dismissed" vanwege het feit dat de members van de NARCOM alle wetten hadden geschonden :jajaja:
Maar de man werd in het begin al veroordeeld door de lokale pers in de kranten en op tv omdat hij een buitenlander was en als er een buitenlander in de moeilijkheden zit dan vermaakt men zich hier uitstekend. :jajaja: :negatief:
Dat heeft hem ook zijn huwelijk gekost

Heel goede vent die met allerlei soorten karakters kan omgaan en die man heeft mij geleerd hoe mijn ex aan te vechten met haar leugens door eerst na te denken en dan te doen :jajaja: :jajaja:
En nu is het mijn ex die zich uit de moeilijkheden zal moeten redden en de werkelijke redenen waarom ik altijd lange mouwen draag is omdat ik een "ACE" onder die lange mouwen heb hetgeen haar waarschijnlijk later in de gevangenis gaat brengen als "accomplice" bij vervalsing van public documents :thumb: :applaus:


bananacreek

Citaat van: Kano op dinsdag 27 september 2011, 14:39:10
Creek,  "Sosa" is caustic soda is en is niet goed voor de bacteriën die in de septic tank hun werk moeten doen.

Ja, correct en hetzelfde voor de muriatic acid, clorax, lysol, toilet duck enz enz dacht ik :weetikniet:
Maar gisteren las ik op een site dat een "ENKELE" keer gebruik daarvan is toch nog te doen :weetikniet: :weetikniet:

http://homebuying.about.com/cs/septicsystems/a/septic_care.htm

Maar we gaan de zaak scheiden en het water van de badkamer gaat naar een tweede septic tank alleen bestemd daarvoor en de oude septic tank zoals hierboven blijft dan alleen voor de wc en dan elke drie tot vijf jaar leeg te laten pompen.
Deze tank was al in gebruik sedert 1997 en nog niet geheel vol en dat is redelijk met al die huishoudsters die soms wel twee keer per dag een bad nemen........ :jajaja:
Dat kon vroeger niet en moest het met emmers worden gedaan en ze zijn pas met de puttenzuigers in 2010 gestart.
Dat spul gaat naar een "gemeente-reingings-instalatie"

bananacreek

Even vergeten
Toen ik deze foto nam slipte de camera uit mijn hand  :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom: :crazy: en ik had vergeten het koordje over mijn pols te doen :ikkeniebegrijp:
Maar door zeer veel geluk kon ik het apparaat toch nog grijpen en ik moet zeggen zeer snelle reactie voor een Klootzak van (bijna) 65 jaar  :thumb: :thumb:




Had de camera naar beneden gevallen dan had ik naar beneden gemoeten dacht ik voor een "reddingsactie"  :negatief: :negatief: :jajaja: :jajaja: :lachen:

bananacreek

Leuk spul, maar de motor zit compact in elkaar vlak achter en onder de bestuurder en als je een frontale botsing krijgt dan wordt je "opgevouwen" :negatief: :negatief:

Een ander nadeel: zodra er wat gewicht op de achteras zit dan schijnen de koplampen omgoog en worden de tegenliggers verblind :negatief: :negatief:

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Nieuw hotel in Perdices straat en dit zijn gegazuurde tegeltjes en als het dan regent worden er hier benen en nekken gebroken
Zeer slecht afgewerkt en ook gevaarlijk :stomstomstom: :stomstomstom:

bananacreek