Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#2590
Dat interseert die Chinees geen reet, je bestaat niet eens voor die man, vooral omdat je een buitenlander bent.
Waarom?
Wel een hoop buitenlanders kopen daar artikelen, maar er was een keer een Amerikaanse vriend van mij en die wilde een lastransformator kopen en de Chinees (die in de brief bedoeld) probeerde dat aan hem te verkopen en de Amerikaan zei op een gegeven moment: "Well you know: "I think that all stuff made in China is lousy shit".
Ik denk niet dat de Chinees dat leuk vond.
De Chinees is gewoon een man en die is zo rijk dat het hem geen fluit intereseert als hij een klant verliest.

Ok, hier een link waarop ook zijn foto staat onder anderen en het is de tweede foto van boven (.......positief denken Klootzak :jajaja: :jajaja:)

http://www.imaginalmission.net/web2.0/index.php?option=com_content&view=article&id=130&Itemid=197

Op deze foto kijkt hij zo vriendelijk als elke dag :thumb: :thumb: :thumb:

De derde foto is een broer of neef van hem.......

De vijfde foto is een Nederlander genaamd F.... K..... K...... en heeft voor jaren een bamboo fabriekje in Magnao gehad en exporteerde ook bamboo naar Nederland in het verleden maar is daar nu een paar jaar geleden mee gestopt. en die is vroeger priester geweest in de buurt van Bacolod (New Escalante dacht ik in die buurt)
Zeer vriendelijke man en die zit hier meer dan 50 jaar dacht ik.
Die man hou je niet gauw voor de gek.

bananacreek

Dit is het eigendom van een Nederlander in de buurt van Dumaguete city welke ik van een kennis kreeg:
Waarschijnlijk zal die man weinig last krijgen met het zogenaamde "woonlandbeginsel" van minister Kamp :thumb:

http://www.huizpoolswimpark.com/

Dat zwembad zou prachtig zijn om LOLONG te kunnen onderbrengen voor een ANTI-STRESS THERAPY? :happy: :happy: :lachen:

bananacreek

#2592
correction:

Mr.F.... K..... K....... is nog steeds CHAIRMAN of th BOARD bij de bamboofabriek volgens het gezegde in de vorige link, maar de "showroom" is niet meer in Magnao en de lokatie van de betreffende fabriek zelf daar weet ik bitter weinig van.

Een aantal mensen in Nederland wilden een aantal jaren geleden een aantal containers naar Nederland invoeren met bamboo "stengels" (cut in lengte om makkelijk in de container te stouwen).
Hr K....... vertelde mij op mijn vraag of de invoering in Nederland problemen zou geven dat zulks niet al te eenvoudig was omdat de bamboo eerst "behandeld" moest worden tegen schimmel en andere ellende en er tevens een certificate bij moest komen.
Forumlid Rich zou daar veel meer van weten als ik.
De mensen zijn dan met dat plan gestopt, en ook mede dat de prijs na het "klaarmaken" van het product als zodanig te hoog zou zijn om het naar Rotterdam te exporteren in kleine hoeveelheden van een paar containers.

Rich

#2593
Citaat van: bananacreek op zaterdag 10 september 2011, 13:39:52
correction:

Mr.F.... K..... K....... is nog steeds CHAIRMAN of th BOARD bij de bamboofabriek volgens het gezegde in de vorige link, maar de "showroom" is niet meer in Magnao en de lokatie van de betreffende fabriek zelf daar weet ik bitter weinig van.

Een aantal mensen in Nederland wilden een aantal jaren geleden een aantal containers naar Nederland invoeren met bamboo "stengels" (cut in lengte om makkelijk in de container te stouwen).
Hr K....... vertelde mij op mijn vraag of de invoering in Nederland problemen zou geven dat zulks niet al te eenvoudig was omdat de bamboo eerst "behandeld" moest worden tegen schimmel en andere ellende en er tevens een certificate bij moest komen.
Forumlid Rich zou daar veel meer van weten als ik.
De mensen zijn dan met dat plan gestopt, en ook mede dat de prijs na het "klaarmaken" van het product als zodanig te hoog zou zijn om het naar Rotterdam te exporteren in kleine hoeveelheden van een paar containers.


De problematiek van het importeren van natuurlijk materialen is inderdaad zeer groot.

Het grootste probleem bij het importeren van natuurlijke materialen is inderdaad schimmel en daarnaast ongedierte.
De containers die wij destijds ontvingen uit de Filippijnen waren voor 75% OK en de rest was .....afwachten. Waarom?

De handicrafts die wij importeerden waren manden, gamaakt van Takken, twijgen, bladeren, rotan, buri, nito, cogon grass etc, en daarnaast kleinmeubelen gemaakt van rotan, bamboe, en hout.

Materialen die dus erg onderhevig zijn aan schimmels enz.
Bij elke aankoop van goederen vroegen wij een , certificate of fumugation. D.w.z. dat de container moet gefumigeerd worden, en wel met "Methyl Bromide" en dit dient enkel voor houtkevers en ander klein ongedierte.
Ook vroegen wij uitdrukkelijk en enkel te verschepen indien ruim werd gestrooid tussen de goederen met  SILICA GEL ( dat zijn van die korreltjes die in een zakje zitten als je een camera of dergelijke koopt) en dit dient om het vocht op te slorpen.

Daarnaast vroegen wij om enkel en alleen te verschepen als de goederen goed gedroogd werden, en dat was een groot probleem, want één regenbui tijdens het laden van zo'n container was voldoende om een maand later de container te onvangen vol schimmel.
Je kan zoveel van die siligel gebruiken als je wilt, maar de goederen dienen in eerste instantie  DROOG te zijn.

Regelmatig hebben wij hele ladingen weg moeten gooien. Bij het openen van de deuren van de container was er dan één net van schimmel te zien met een ondraaglijke stank erbij. Soms konden we de goederen adspuiten onder hoge druk, maar in veel gevallen waren de goederen al aan het rotten.

Enkele keren hebben we een paar 40 ft containers na het openen, direct leeggemaakt en naar de verbrandingsoven gebracht in Sint-Niklaas omdat alles gewoon rot was. Alles was verzekerd, maar als het het gaat om regenwater dan trekt de makelaar zich terug, en is het de fout van de leverancier. Ga dan maar eens in discussie met een filippijn,  :mauer: ze begrijpen het niet, of ze willen het niet begrijpen, en dan sta je nergens en ben je je geld kwijt, dus is het risico enorm groot. Bewijs maar eens dat de goederen nat geladen zijn geweest  :neeneenee: onmogelijk.
Ik vroeg dan mijn geld terug aan de leverancier, of geen bestellingen meer, en soms kwamen ze dan wel over de brug om een deel terug te betalen, maar nooit in geld maar in goederen, dus moest je maar weer afwachten.
Is het zeewater, dan is het de fout van de rederij en dan krijg je als je geluk hebt de helft van de waarde terug. Heel moeilijk zakendoen en altijd onzekerheid of de goederen wel goed aankomen.

Maar het grootste probleem was de laksheid in de Filippijnen, en niet willen luisteren. Ik heb zelfs vochtigheidsmeters voor hen meegbracht, maar ik kwam er achter dat zij die niet eens gebruikten, en toen was voor mij de maat vol en ben ik met heel wat Filippijnse manden naar China gegaan en heb ze daar laten namaken. En ik was niet de enige. Veel gejank toen van enkele leveranciers, maar als mijn geduld op is en ze hebben je een paar keer in de zak gezet, dan is het ook voorgoed afgelopen. Zaken zijn zaken, punt andere lijn.
Met China heb ik wat schimmel en ongedierte betreft nooit problemen gehad.

Toch zou ik weer met de Filippijnen in zee gaan mocht ik weer beginnen, want op het gebied van design staan ze heel ver. Ik zou het enkel anders aanpakken. Pas betalen als de goederen zijn aangekomen ofwel 50/50 en anders no deal  :neeneenee: Maar of dat zou lukken is wishfull thinking neem ik aan  :jajaja:

Rich de Nederbelg.

bananacreek


Rich

Rich de Nederbelg.

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op zaterdag 10 september 2011, 13:13:46
Dat interseert die Chinees geen reet, je bestaat niet eens voor die man, vooral omdat je een buitenlander bent.
Met dit antwoord had ik al min of meer rekening gehouden. Zelf ook eens gelijke ervaring, niet met Uymatiao, maar met een andere middenstander. In dit apenland (PH genaamd) schijnt het niet tot de bovenkamer van sommige Chinese malloten door te dringen, dat een klant zich wenst te informeren. Daar zijn o.a. brochures en folders voor. Nou, een auto of motorzaak kan daar dan nog wel aan voldoen, maar de fa. U. is een typisch voorbeeld van niet. Een ander voorbeeld, waar je in NL en de meeste Europese landen bij aanschaf van een nieuw 2 of 4- wielig voertuig een proefrit kan maken, of het de juiste keuze is, blijkt dat in PH (sommige auto dealers bieden die mogelijkheid wel) in motorzaken echt onmogelijk. Heb het in Dipolog mee gemaakt toen ik interesse toonde om een nieuwe pick-up te kopen, ik enkel een verfromfraaide folder te zien kreeg en de verkoper dacht ach dan weet die kano wel genoeg. Mijnheer keek vreemd op toen ik hem duidelijk maakte dat een aanschaf van een product waar een aankoopsom mee is gemoeid met een getal bestaande uit 6 cijfers niet ff los uit de pols op grond van een smoezelige folder geschiedt. Enfin, zo kan ik inmiddels een boek vol schrijven over dergelijke situaties en voorvallen. Daarom het motto: blijven lachen in de PH en soms als een boer die kiespijn heeft :lachen:.

bananacreek

Correctie:

Een paar dagen geleden plaatste ik deze foto's met een verhaal




Het verhaal was correct, maar de tweede foto was niet op de juiste locatie :neeneenee:

Het gebouw staat er nog steeds :jajaja:


Eens een Klootzak.....altijd een Klootzak ????

bananacreek

@ Minister KAMP
Zou u willen dat een Nederlands staatsburger (de laatste Nederlandse Klootzak) na de invoering van het woonlandbeginsel er zo bij komt te liggen?????? :negatief: :negatief: :negatief:

Hoe zou u zich voelen is zo'n situatie??? :weetikniet: :weetikniet:
Leuk horloge toch vind ik :thumb: :thumb:

bananacreek

#2599
@Minister Kamp:

Kijk, u bent minister van Defensie geweest las ik ergens, en u houd ook van legermotoren zoals ik, maar u had hem toch beter camouflage kunnen spuiten dacht ik zoals deze? :thumb:



Mooie motor trouwens :thumb: :thumb: :thumb:
Waarschijnlijk een Moto-Guzzi zoals ze die bij de KL gebruikten?
Wie betaalde de benzine??/ De belastingbetaler neem ik aan???? :negatief: :negatief: :negatief:
Mooie tassen (zakken) achterop :thumb: :thumb: Die zijn al "gevuld" neem ik aan?? ?  :happy: :happy: :happy:



Schaamt u zich niet minister Kamp????