Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

amarbolar

Typisch voor deze maatschappij om zich met andermans zaken te bemoeien.

klusser

Citaat van: amarbolar op vrijdag  2 september 2011, 10:43:37
Typisch voor deze maatschappij om zich met andermans zaken te bemoeien.

De meeste mensen leveren o zo graag kritiek op alles en nog wat, zonder voor hun eigen deur te keren. Vergeet niet als je met één vinger naar iemand wijst, er 3 naar jezelf gericht staan !

klootzakken (voorheen Jens)

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Budgie

Citaat van: balikbayan op vrijdag  2 september 2011, 09:46:33
Citaat van: jens op donderdag  1 september 2011, 20:19:37
een kind opvoeden is het moeilijkste wat er zo,n beetje is op de wereld. je doed het namelijk nooit goed.[in de ogen van een ander] jens.......

Ik voed mijn kind op mijn manier op en wat een ander er van vind zal me eerlijk gezegd een rotzorg zijn.

Inderdaad zolang je je kind goed behandeld is het niemand zijn zorg hoe je precies je kind opvoedt Alleen wanneer je het niet goed behandel is het wel de zorg van onze maatschappij dat ze je begeleiden om het goed volwassen te laten worden
In mijn geval was jeugdzorg wel de instantie die moest helpen om te zorgen dat het kind nu een gelukkig jong volwassene is in Nederland inplaats van in de prostitutie op de Filippijnen zoals de moeder wou
En ook dat ik dit deed maakte dat ik veel kritiek kreeg vanuit mijn omgeving omdat ik voor haar bleef zorgen ondanks dat ze mijn kind niet was Maar voor mij was het wel mijn kind waar ik doordat ik haar naar hier had laten komen verantwoordelijk voor was En ik weet dat zij het zeer waardeert dat ze mijn dochter mag zijn en ik haar Dad ben.
Getting older beats the alternative -dying young

Fail_over

Citaat van: Budgie op zaterdag  3 september 2011, 22:48:58
Inderdaad zolang je je kind goed behandeld is het niemand zijn zorg hoe je precies je kind opvoedt Alleen wanneer je het niet goed behandel is het wel de zorg van onze maatschappij dat ze je begeleiden om het goed volwassen te laten worden
In mijn geval was jeugdzorg wel de instantie die moest helpen om te zorgen dat het kind nu een gelukkig jong volwassene is in Nederland inplaats van in de prostitutie op de Filippijnen zoals de moeder wou
En ook dat ik dit deed maakte dat ik veel kritiek kreeg vanuit mijn omgeving omdat ik voor haar bleef zorgen ondanks dat ze mijn kind niet was Maar voor mij was het wel mijn kind waar ik doordat ik haar naar hier had laten komen verantwoordelijk voor was En ik weet dat zij het zeer waardeert dat ze mijn dochter mag zijn en ik haar Dad ben.

:dankuwdankuw: Respect Budgie.  :thumb:

Soms vindt men het vreemd dat wanneer het niet je eigen kids zijn, je toch het beste met ze voor hebt.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Pjottr

Citaat van: Fail_over op zaterdag  3 september 2011, 23:35:51
Citaat van: Budgie op zaterdag  3 september 2011, 22:48:58
Inderdaad zolang je je kind goed behandeld is het niemand zijn zorg hoe je precies je kind opvoedt Alleen wanneer je het niet goed behandel is het wel de zorg van onze maatschappij dat ze je begeleiden om het goed volwassen te laten worden
In mijn geval was jeugdzorg wel de instantie die moest helpen om te zorgen dat het kind nu een gelukkig jong volwassene is in Nederland inplaats van in de prostitutie op de Filippijnen zoals de moeder wou
En ook dat ik dit deed maakte dat ik veel kritiek kreeg vanuit mijn omgeving omdat ik voor haar bleef zorgen ondanks dat ze mijn kind niet was Maar voor mij was het wel mijn kind waar ik doordat ik haar naar hier had laten komen verantwoordelijk voor was En ik weet dat zij het zeer waardeert dat ze mijn dochter mag zijn en ik haar Dad ben.

:dankuwdankuw: Respect Budgie.  :thumb:

Soms vindt men het vreemd dat wanneer het niet je eigen kids zijn, je toch het beste met ze voor hebt.

Ik heb hier heel veel bewondering voor. Wat maakt het uit of het niet je eigen bloed is. Je gaat er voor omdat je van haar houd
Een kind is een kind en straks een gelukkige vrouw met zoveel mogelijkheden Diep triest dat de moeder dat zo maar los laat. Maar dat is mij niet vreemd. Ik zorg nu ook voor een klein lief grietje waarvan vader en moeder het hebben laten donderen.Mijn hart brak en wat doe je dan?
In ned was het moeilijk te begrijpen. Maar wij zijn zo enorm ingebakken in ons eigen verwende wereldje dat liefde en genegenheid voor een ander vaak ver te zoeken is.
Waarom ga jij een vreemd kind opvoeden? Krijg nog de hik van dat soort reakties.Inderdaad Ik doe wat ik wil en wat ik het beste vind voor mijn leven en als daar een klein meisje inpast dan met alle liefde.Toch?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

Citaat van: pjottr op zondag  4 september 2011, 12:53:17
Citaat van: Fail_over op zaterdag  3 september 2011, 23:35:51
Citaat van: Budgie op zaterdag  3 september 2011, 22:48:58
Inderdaad zolang je je kind goed behandeld is het niemand zijn zorg hoe je precies je kind opvoedt Alleen wanneer je het niet goed behandel is het wel de zorg van onze maatschappij dat ze je begeleiden om het goed volwassen te laten worden
In mijn geval was jeugdzorg wel de instantie die moest helpen om te zorgen dat het kind nu een gelukkig jong volwassene is in Nederland inplaats van in de prostitutie op de Filippijnen zoals de moeder wou
En ook dat ik dit deed maakte dat ik veel kritiek kreeg vanuit mijn omgeving omdat ik voor haar bleef zorgen ondanks dat ze mijn kind niet was Maar voor mij was het wel mijn kind waar ik doordat ik haar naar hier had laten komen verantwoordelijk voor was En ik weet dat zij het zeer waardeert dat ze mijn dochter mag zijn en ik haar Dad ben.

:dankuwdankuw: Respect Budgie.  :thumb:

Soms vindt men het vreemd dat wanneer het niet je eigen kids zijn, je toch het beste met ze voor hebt.

Ik heb hier heel veel bewondering voor. Wat maakt het uit of het niet je eigen bloed is. Je gaat er voor omdat je van haar houd
Een kind is een kind en straks een gelukkige vrouw met zoveel mogelijkheden Diep triest dat de moeder dat zo maar los laat. Maar dat is mij niet vreemd. Ik zorg nu ook voor een klein lief grietje waarvan vader en moeder het hebben laten donderen.Mijn hart brak en wat doe je dan?
In ned was het moeilijk te begrijpen. Maar wij zijn zo enorm ingebakken in ons eigen verwende wereldje dat liefde en genegenheid voor een ander vaak ver te zoeken is.
Waarom ga jij een vreemd kind opvoeden? Krijg nog de hik van dat soort reakties.Inderdaad Ik doe wat ik wil en wat ik het beste vind voor mijn leven en als daar een klein meisje inpast dan met alle liefde.Toch?


:thumb:

bananacreek

Citaat van: Kano op zondag  4 september 2011, 13:20:27
Creek, kijk je een beetje uit in de disco! In Bacolod hebben ze een disc jockey  :shoot13lj7:

http://www.journal.com.ph/index.php/news/provincial/12643-negros-disc-jockey-killed

Juist maar ik denk niet dat het om zijn muziek ging, maar misschien een incidenteel geval door een stelletje drug-addicts of misschien had die Dj ook zelf iets te maken met drugs en stonden ze hem op te wachten. Maar na de disco ben ik ook altijd zoveel mogelijk op red alert en het zou nog beter zijn als ik daar met "4-wielen" heen zou gaan.
Soms worden ze kwaad als je reggae speelt en ze vragen een disco nummer, maar dat zijn meestal de buitenlanders die kwaad worden en voor de buitenlanders heb ik dan weer geen angst vergeleken met de  :smiley-philippines:
Waarom angst?........Ok, voorzichtigheid geboden is het halve werk....."Je weet nooit hoe de kokosnoot van de boom valt" :lachen: :lachen:
Maar een gewaarschuwde Klootzak zou voor twee moeten tellen?
Vandaag net in de likale krant dat de Creeps & Bloods weer op oorlogspad zijn, maar dat is meestal tegen elkaar en laat ze elkaar maar opruimen, geen probleem :thumb:
Zodra ik een flinke groep op motoren zie (ze rijden meestal in groepen van 12 of meer (the Creeps & Bloods) dan ben ik zoveel mogelijk  :benweg: :benweg:

bananacreek

Ik las hierboven iets over kinderen en opvoeden na mijn bericht over het kind in het ziekenhuis:

Ik woon hier "helaas" vlak bij 23 apartementen en in één van die apartementen woont een Amerikaan met zijn :smiley-philippines: vrouw en een paar "in-laws" zijn ook vaak van de partij.
De man en zijn vrouw hebben een kind van een jaar of vier en het is een meisje en zo te horen niets verkeerd aan het kind maar zodra dat kind begint te huilen dan begint de Amerikaan het volgende te SCHREEUWEN tegen het kind:

"You motherfucking piece of shit, shut your fucking mouth or I will do it for you". "Shut your fucking mouth or I kill you" en een hoop meer van die woorden. Dan sluit hij het kind op in een kamer denk ik want dan slaat hij de deur van die kamer keihard dicht en vanmiddag dacht ik: "zal ik de politie bellen?" Ik vind dat dan toch wel zielig voor dat kind want ja, sommige kinderen huilen af en toe en dat kind huilt naar mijn weten niet meer als andere kinderen.
Zijn :smiley-philippines: buren denken waarschijnlijk dat alle blanken zo zijn????

Zijn vrouw was er waarschijnlijk niet want ik hoorde haar niet maar al is zij daar dan doet hij het nog.
Maar zover ik dat kan horen en zien is da man een drinker :negatief: :negatief:
Als ik de man op straat zie dan doe ik net of ik op dat moment een text op mijn cellphone krijg. :lachen:
Ik wil niets met die gast te maken hebben...... :neeneenee: :neeneenee: