Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: josv op donderdag  1 september 2011, 11:52:45
Citaat van: Phille op donderdag  1 september 2011, 11:26:37
Later, als ik zelf kinderen heb, kan ik hier waarschijnlijk met meer kennis van zaken over praten.

Nou, ik hoop dat je mening niet veranderd want je hebt gewoon gelijk ! ( ben btw ook kinderloos  :happy: )

Kinderen krijgen is een zegen. Tijdens hun opgroeien is het soms een straf........... :lachen:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

josv

Citaat van: Amice op donderdag  1 september 2011, 11:56:33
Ik ben er anders niet zo van overtuigd en vind het ook te makkelijk om alles op de nanny af te schuiven.

Feit is dat kinderen in de philippines tot de gang naar de lagere school alles mogen en in alles hun zin krijgen.
Tot de tijd dat ze naar school gaan en dan moet alles er vaak weer met harde hand uitgeslagen worden.
Uiteraard begrijpt zo'n kind dat niet.

M.i. ligt het aldus in de opvoeding van de eerste jaren

Amice, tis uiteraard niet de kinderen hun schuld en ZEKER niet de schuld van de nanny. Het zijn gewoon de gemakzuchtige ouders die niets liever willen dat iedereen ziet dat er een jong grietje in een Mickey Mouse-outfit met 'n Donald Duck-tas achter hun kind aanhuppelt cq meedraagt.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

boldy

Citaat van: Rich op donderdag  1 september 2011, 10:44:52
Citaat van: josv op donderdag  1 september 2011, 09:35:29
Citaat van: Phille op donderdag  1 september 2011, 09:02:35
De nanny doet alleen maar haar werk en durft waarschijnlijk niet ingaan tegen de wensen van die kleine duiveltjes uit schrik tov de ouders en hierdoor mogelijkheid hun job te verliezen. Maar ik kan verkeerd zijn uiteraard, ik baseer mij slechts op één geval dat ik ken.

Dat zijn dan ook meestal de nanny's die in een Micky Mouse-outfit moeten lopen, in de restaurants aan een apart tafeltje moeten eten ( als ze al iets krijgen ) en voortdurend met 'n handdoekje achter die verwende krengen aan moeten lopen. Gelukkig is het niet altijd zo. Paar jaar geleden logeerden we bij kennissen wiens dochter 'n kleintje had. Pas na 3 dagen kwam ik er achter dat het meisje dat haar hielp met de kleine niet haar vriendin maar de nanny was. Normale kleding, mee eten ( en zelf kiezen ) in de restaurants etc. etc. Zo kan het ook !!


Idd, zo kan het ook, en zo hoort het ook  :thumb:
zo zo ik ben het zomaar met je eens rich  ik denk daar ok zo over :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Budgie

Citaat van: Amice op donderdag  1 september 2011, 11:56:33
Ik ben er anders niet zo van overtuigd en vind het ook te makkelijk om alles op de nanny af te schuiven.

Feit is dat kinderen in de philippines tot de gang naar de lagere school alles mogen en in alles hun zin krijgen.
Tot de tijd dat ze naar school gaan en dan moet alles er vaak weer met harde hand uitgeslagen worden.
Uiteraard begrijpt zo'n kind dat niet.

M.i. ligt het aldus in de opvoeding van de eerste jaren

Nu dat ben ik niet geheel met je eens Zeker in de eerste jaren word een kind wel gevormd maar als er dan in de eerste jaren het geheel niet gecorrigeerd word en later wel zal het nog wel meevallen Maar wat met al die kinderen zoals ze nu in Nederland vaak opgevoed worden hun hele leven gewoon kunnen doen wat ze willen Op school ook vaak nauwelijks gecorrigeerd worden Dan krijg je pas echt tuig

PS Heb mijn dochter na haar 10e gekregen en daar moeder er niet naar omkeek het opgevoed Was emotioneel verwaarloosd en het enige wat ze prima kon was proberen uit het zicht te blijven en afstand bewaren
Maar is nu een leuke meid die toch geleerd heeft dat er ook liefde is In het begin was ze zeer egoistisch en probeerde in alles haar zin door te drijven maar nu houd ze wel rekening met anderen  

En wat betreft het opvoeden door een nannie Kan ook prima zoals ik zie bij mijn vrouw maar het licht denk ik vooral bij de ouders of de nannie de ruimte krijgt om inderdaad op te voeden of dat nannie er alleen voor is om in alle behoefte van het kind te voorzien en dus in feite het slavinnetje van het kind en de ouders is  
Bij mijn vrouw was de nannie gewoon een van het gezin in feite die voor de huishouding zorgde terwijl de ouders beiden volop werkten
Getting older beats the alternative -dying young

klusser

Citaat van: Budgie op donderdag  1 september 2011, 18:14:41
PS Heb mijn dochter na haar 10e gekregen en daar moeder er niet naar omkeek het opgevoed Was emotioneel verwaarloosd en het enige wat ze prima kon was proberen uit het zicht te blijven en afstand bewaren
En wat betreft het opvoeden door een nannie Kan ook prima zoals ik zie bij mijn vrouw maar het licht denk ik vooral bij de ouders of de nannie de ruimte krijgt om inderdaad op te voeden of dat nannie er alleen voor is om in alle behoefte van het kind te voorzien en dus in feite het slavinnetje van het kind en de ouders is 
Bij mijn vrouw was de nannie gewoon een van het gezin in feite die voor de huishouding zorgde terwijl de ouders beiden volop werkten


:ikkeniebegrijp:

Phille

Citaat van: Amice op donderdag  1 september 2011, 11:56:33
Ik ben er anders niet zo van overtuigd en vind het ook te makkelijk om alles op de nanny af te schuiven.

Feit is dat kinderen in de philippines tot de gang naar de lagere school alles mogen en in alles hun zin krijgen.
Tot de tijd dat ze naar school gaan en dan moet alles er vaak weer met harde hand uitgeslagen worden.
Uiteraard begrijpt zo'n kind dat niet.

M.i. ligt het aldus in de opvoeding van de eerste jaren

Heel juist wat je zegt Amice, maar je vergeet dat die welstellende ouders een nanny inschakelen in een heel vroeg stadium, vaak vanaf ze pas geboren zijn ... en blijf ik bij mijn standpunt!  :jajaja:

klootzakken (voorheen Jens)

tsja de beste stuurlui staan aan wal , nietwaar  :lachen:

een kind opvoeden is het moeilijkste wat er zo,n beetje is op de wereld. je doed het namelijk nooit goed.[in de ogen van een ander]

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Citaat van: Phille op donderdag  1 september 2011, 19:24:23
Citaat van: Amice op donderdag  1 september 2011, 11:56:33
Ik ben er anders niet zo van overtuigd en vind het ook te makkelijk om alles op de nanny af te schuiven.

Feit is dat kinderen in de philippines tot de gang naar de lagere school alles mogen en in alles hun zin krijgen.
Tot de tijd dat ze naar school gaan en dan moet alles er vaak weer met harde hand uitgeslagen worden.
Uiteraard begrijpt zo'n kind dat niet.

M.i. ligt het aldus in de opvoeding van de eerste jaren

Heel juist wat je zegt Amice, maar je vergeet dat die welstellende ouders een nanny inschakelen in een heel vroeg stadium, vaak vanaf ze pas geboren zijn ... en blijf ik bij mijn standpunt!  :jajaja:

Dat ben ik niet vergeten maar ben de mening toegedaan dat de verantwoordelijkhud hoe dan ook bij de ouders ligt.

Ik heb het van beide landen mee mogen maken ook met n nanny maar die meid was n zegen, maakte ook onderdeel van het gezin uit. Ze was vaak nog strenger dan ons en te vertrouwen.

Jens heeft ook gelijk het is niet makkelijk en zeker niet heden ten dagen,wanneer wel eigenlijk?
Maar als je je kind uit de criminaliteit,drugs etc kan houden heb je al een groot deel van de taak als ouder goed volbracht.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Budgie

Citaat van: klusser op donderdag  1 september 2011, 18:49:56
Citaat van: Budgie op donderdag  1 september 2011, 18:14:41
PS Heb mijn dochter na haar 10e gekregen en daar moeder er niet naar omkeek het opgevoed Was emotioneel verwaarloosd en het enige wat ze prima kon was proberen uit het zicht te blijven en afstand bewaren
En wat betreft het opvoeden door een nannie Kan ook prima zoals ik zie bij mijn vrouw maar het licht denk ik vooral bij de ouders of de nannie de ruimte krijgt om inderdaad op te voeden of dat nannie er alleen voor is om in alle behoefte van het kind te voorzien en dus in feite het slavinnetje van het kind en de ouders is  
Bij mijn vrouw was de nannie gewoon een van het gezin in feite die voor de huishouding zorgde terwijl de ouders beiden volop werkten


:ikkeniebegrijp:

Is misschien ook wat verwarrend maar mijn dochter was van mijn 2e vrouw en die was al vrij snel meer niet thuis dan wel Eerst 9 maanden om zogenaamd thuis de problemen op te lossen op de Filippijnen en later vond ze werk ver van huis en na de scheiding bleef de dochter bij mij als officieel mijn pleegkind.Ik wenste namelijk niet dat ze terug ging naar de Filippijnen naar haar oom en had dus het geregeld via jeugdzorg dat ze bij mij bleef voor ik ben gescheiden.

Mijn huidige asawa heb ik ontmoet toen ik later een uitnodiging kreeg om bij een Filipina thuis vacantie te houden en ik dacht Ach mooi verzetje en mij krijgen ze zo gek niet meer Maar wel dus  
Getting older beats the alternative -dying young

balikbayan

Citaat van: jens op donderdag  1 september 2011, 20:19:37
een kind opvoeden is het moeilijkste wat er zo,n beetje is op de wereld. je doed het namelijk nooit goed.[in de ogen van een ander] jens.......

Ik voed mijn kind op mijn manier op en wat een ander er van vind zal me eerlijk gezegd een rotzorg zijn.