Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Ze moesten bloed trekken voor de moeder van het jochie en hemzelf en dat kind ging mer daar toch tekeer, ongelofelijk maar waar, en op een moment sloeg hij alles van de tafel af. Een zeer verwend jochie en zo lopen er velen die de kinderen van de middenklassers en rijken :jajaja: :jajaja:


bananacreek


okkietrooy

Citaat van: bananacreek op woensdag 31 augustus 2011, 17:28:00
Ze moesten bloed trekken voor de moeder van het jochie en hemzelf en dat kind ging mer daar toch tekeer, ongelofelijk maar waar, en op een moment sloeg hij alles van de tafel af. Een zeer verwend jochie en zo lopen er velen die de kinderen van de middenklassers en rijken :jajaja: :jajaja:



Nieuwe " rijken"  inderdaad... je vindt ze in Robinsons en sommige restaurants... herkenbaar aan overdosis vet .." circle faces" ... wier belangrijkste kwaliteit zich volvreten is . Meestal begeleidt door een of meer kleine monstertjes die denken dat de wereld om hen draait ...schreeuwen , bleren .. verwend gedrag.
Mijn vriendin werkte eerst al yaya ... kinderoppas ... mijn God ...wat een k..krengen..... dat wil je niet weten ............... :evil:

Phille

Citaat van: bananacreek op woensdag 31 augustus 2011, 17:28:00
Ze moesten bloed trekken voor de moeder van het jochie en hemzelf en dat kind ging mer daar toch tekeer, ongelofelijk maar waar, en op een moment sloeg hij alles van de tafel af. Een zeer verwend jochie en zo lopen er velen die de kinderen van de middenklassers en rijken :jajaja: :jajaja:



Daar kan ik mij iets bij inbeelden, het zoontje van mijn schoonzus heeft ook van die kuren. Dit zal naar mijn gevoel veel te maken hebben met de opvoeding door een nanny welke meestal het geval is bij zij die wat geld hebben. Ik wil hier geen afbreuk doen aan het werk van de nanny's hoor, maar het is naar wat ik zo kan inschatten heel gebruikelijk in de Phils om de opvoeding over te laten aan de nanny. De ouders staan erbij en kijken er naar.  :jajaja: De nanny doet alleen maar haar werk en durft waarschijnlijk niet ingaan tegen de wensen van die kleine duiveltjes uit schrik tov de ouders en hierdoor mogelijkheid hun job te verliezen. Maar ik kan verkeerd zijn uiteraard, ik baseer mij slechts op één geval dat ik ken.




josv

Citaat van: Phille op donderdag  1 september 2011, 09:02:35
De nanny doet alleen maar haar werk en durft waarschijnlijk niet ingaan tegen de wensen van die kleine duiveltjes uit schrik tov de ouders en hierdoor mogelijkheid hun job te verliezen. Maar ik kan verkeerd zijn uiteraard, ik baseer mij slechts op één geval dat ik ken.

Dat zijn dan ook meestal de nanny's die in een Micky Mouse-outfit moeten lopen, in de restaurants aan een apart tafeltje moeten eten ( als ze al iets krijgen ) en voortdurend met 'n handdoekje achter die verwende krengen aan moeten lopen. Gelukkig is het niet altijd zo. Paar jaar geleden logeerden we bij kennissen wiens dochter 'n kleintje had. Pas na 3 dagen kwam ik er achter dat het meisje dat haar hielp met de kleine niet haar vriendin maar de nanny was. Normale kleding, mee eten ( en zelf kiezen ) in de restaurants etc. etc. Zo kan het ook !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Johan En Elvie

Laatst nog een Nanny gezien die met ons dozen heeft opgestuurd juist voor ze naar een ander land vertrok ook voor nanny. De Familie hier was heel goed voor haar hoor, ze vulden zelf haar dozen mee op met spullen uit hun kast die ze niet meer droegen dus echt een nanny die met haat lobot in de boter was gevallen
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Rich

Citaat van: josv op donderdag  1 september 2011, 09:35:29
Citaat van: Phille op donderdag  1 september 2011, 09:02:35
De nanny doet alleen maar haar werk en durft waarschijnlijk niet ingaan tegen de wensen van die kleine duiveltjes uit schrik tov de ouders en hierdoor mogelijkheid hun job te verliezen. Maar ik kan verkeerd zijn uiteraard, ik baseer mij slechts op één geval dat ik ken.

Dat zijn dan ook meestal de nanny's die in een Micky Mouse-outfit moeten lopen, in de restaurants aan een apart tafeltje moeten eten ( als ze al iets krijgen ) en voortdurend met 'n handdoekje achter die verwende krengen aan moeten lopen. Gelukkig is het niet altijd zo. Paar jaar geleden logeerden we bij kennissen wiens dochter 'n kleintje had. Pas na 3 dagen kwam ik er achter dat het meisje dat haar hielp met de kleine niet haar vriendin maar de nanny was. Normale kleding, mee eten ( en zelf kiezen ) in de restaurants etc. etc. Zo kan het ook !!


Idd, zo kan het ook, en zo hoort het ook  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Phille

Citaat van: josv op donderdag  1 september 2011, 09:35:29
Citaat van: Phille op donderdag  1 september 2011, 09:02:35
De nanny doet alleen maar haar werk en durft waarschijnlijk niet ingaan tegen de wensen van die kleine duiveltjes uit schrik tov de ouders en hierdoor mogelijkheid hun job te verliezen. Maar ik kan verkeerd zijn uiteraard, ik baseer mij slechts op één geval dat ik ken.

Dat zijn dan ook meestal de nanny's die in een Micky Mouse-outfit moeten lopen, in de restaurants aan een apart tafeltje moeten eten ( als ze al iets krijgen ) en voortdurend met 'n handdoekje achter die verwende krengen aan moeten lopen. Gelukkig is het niet altijd zo. Paar jaar geleden logeerden we bij kennissen wiens dochter 'n kleintje had. Pas na 3 dagen kwam ik er achter dat het meisje dat haar hielp met de kleine niet haar vriendin maar de nanny was. Normale kleding, mee eten ( en zelf kiezen ) in de restaurants etc. etc. Zo kan het ook !!


Eigenlijk is het dat niet wat ik bedoel, ik heb het niet over hoe de nanny als dusdanig behandeld wordt; want in het geval dat ik ken wordt de nanny goed behandeld, dat is dus niet het punt; echter is het eerder de opvoeding door een nanny welke ik in vraag stel; een kind die geen ouderlijk gezag heeft zal meestal dergelijk gedrag tonen, want hij/zij is toch gewoon om alles te krijgen. De nanny zal zich niet op dezelfde wijze opstellen naar het kind als ze zou doen naar haar eigen kinderen, dit gewoon met in het achterhoofd de mogelijkheid de ouders tegen het hoofd te stoten. Ik ben op dit vlak misschien van de oude stempel, maar kinderen moeten tot op zeker niveau in het gareel gehouden worden en niet alles krijgen waarnaar ze vragen. Maar dit is dan ook weer theorie in mijn geval want ik heb geen kinderen. Ik ben wel van mening dat men streng moet zijn, maar uiteraard ook rechtvaardig. Het zal wel duidelijk zijn dat ik geen voorstander ben van nanny's, maar dit is in de Phils zeer gebruikelijk (bij mensen die wat geld hebben), zal wel overgewaaid zijn van de USA veronderstel ik. En dan hebben we het nog niet over de achtergrond van een nanny, vaak hebben die geen studies achter de rug, en men moet toch ook intellectueel met een kind bezig zijn dacht ik zo, maar opnieuw, het is allemaal een persoonlijke opinie en pure theorie in mijn geval. Later, als ik zelf kinderen heb, kan ik hier waarschijnlijk met meer kennis van zaken over praten.


josv

Citaat van: Phille op donderdag  1 september 2011, 11:26:37
Later, als ik zelf kinderen heb, kan ik hier waarschijnlijk met meer kennis van zaken over praten.

Nou, ik hoop dat je mening niet veranderd want je hebt gewoon gelijk ! ( ben btw ook kinderloos  :happy: )
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Ik ben er anders niet zo van overtuigd en vind het ook te makkelijk om alles op de nanny af te schuiven.

Feit is dat kinderen in de philippines tot de gang naar de lagere school alles mogen en in alles hun zin krijgen.
Tot de tijd dat ze naar school gaan en dan moet alles er vaak weer met harde hand uitgeslagen worden.
Uiteraard begrijpt zo'n kind dat niet.

M.i. ligt het aldus in de opvoeding van de eerste jaren
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent