Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

okkietrooy

Citaat van: Roland op woensdag 31 augustus 2011, 09:41:44
Meneer Klootzak kijk wel uit hè? We willen niet u en de foto reportages verliezen aan China  :shoot13lj7:. Die chinezen zijn klootzakken want ze hebben eigenlijk veel te veel macht maar ze krijgen ook gewoon alle ruimte dus zal dat niet veranderen en ik denk zelfs alleen maar erger worden  :negatief:

Ok....klootzakken ... :atyourservice:.... maar wie houden hier naast de expats ( visa, netto bestedingen), " studenten uit Korea etc...de Chinezen ...de overseasworkers ...de economie op "peil" ??   Als die  es zouden wegvallen ??? Dan wordt het pas echt lachen hier, maar niet echt.  :floet:


Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op dinsdag 30 augustus 2011, 15:28:25
De Paparazzi Klootzak in de problemen???????? :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :negatief: :negatief:

want ze kunnen zeer gemakkelijk een huurmoordenaar vinden.
De goedkoopste liggen ergens rond de 4000 pesos en de echte professionelen zijn tegen de 100,000 pesos, afhankelijk van het target.
Om een Klootzak dood te schieten heb je waarschijnlijk niet meer dan 5000 pesos nodig? :lachen: :lachen:
Als super survivor voor >30jaren in de stad van de gentle bullets en ex commando laat jij je toch niet overhoop knallen door de een of andere loempia chinees. Brengt me op de vraag, naar aanleiding van een eerdere situatie rondom persoonlijke eigendommen. Was altijd een slechte leerling (veel spijbelen) jij als klootzak moet dat onmiddellijk herkennen dus... Maar stel ze jatten jouw Honda TMX155 of een van die 2 in legerkleur gespoten 4-wielers. Een stel je ziet die een week of wat later ergens geparkeerd staan, heb je dan zoiets van weg = weg, jammer, maar daar brand ik mijn vingers niet aan? Althans ik kreeg een dergelijk advies als het om mijn gestolen laptop zou gaan. Nooit oud genoeg om te leren, hoor ik het graag.

bananacreek

#2522
Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 31 augustus 2011, 11:49:04
Citaat van: bananacreek op dinsdag 30 augustus 2011, 15:28:25
De Paparazzi Klootzak in de problemen???????? :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :negatief: :negatief:

want ze kunnen zeer gemakkelijk een huurmoordenaar vinden.
De goedkoopste liggen ergens rond de 4000 pesos en de echte professionelen zijn tegen de 100,000 pesos, afhankelijk van het target.
Om een Klootzak dood te schieten heb je waarschijnlijk niet meer dan 5000 pesos nodig? :lachen: :lachen:
Als super survivor voor >30jaren in de stad van de gentle bullets en ex commando laat jij je toch niet overhoop knallen door de een of andere loempia chinees. Brengt me op de vraag, naar aanleiding van een eerdere situatie rondom persoonlijke eigendommen. Was altijd een slechte leerling (veel spijbelen) jij als klootzak moet dat onmiddellijk herkennen dus... Maar stel ze jatten jouw Honda TMX155 of een van die 2 in legerkleur gespoten 4-wielers. Een stel je ziet die een week of wat later ergens geparkeerd staan, heb je dan zoiets van weg = weg, jammer, maar daar brand ik mijn vingers niet aan? Althans ik kreeg een dergelijk advies als het om mijn gestolen laptop zou gaan. Nooit oud genoeg om te leren, hoor ik het graag.

Sorry, maar ik ben geen ex-commando (heb daar wel een korte cursus moeten ondergaan maar dat is alles, en ik zat later na de KMS bij de Technische Dienst.
Betreffende het aangenomen feit hoe mijn reactie zou zijn als ik MIJN gestolen moter of truck ergens terug zou vinden:
Natuurlijk, zou ik er niets aan overlaten om dat terug te krijgen en als nodig met geweld. :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :moord: :moord: :moord:

Maar in het voorbeeld van de labtop was het iets anders:

De labtop werd gestolen uit het huis van de Amerikaan
Daarna werd dezelfde labtop bij mijn guru  ter reparatie aangeboden en hij herkende de labtop omdat hij dat apparaat al een keer had gerepareerd toen het nog in bezit van de Amerikaan was.
De dief had de labtop (waarschijnlijk) aan een heler verkocht en de heler verkocht het apparaat aan "eigenaar No 2"
De guru was bang om de naam van eigenaar No.2 te noemen uit angst voor represaillles.
In het geval van de gestolen TMX etc. is er geen persoon nodig om de No 2 eigenaar te noemen als ik de motor of truck zelf ergens zie staan.

Ja, inderdaad ik heb ook veel gespijbeld op de lagere school en kocht een rol drop en liep weg van huis, om na een uur te fietsen terug te komen omdat de drop op was en ik had honger :lachen: :lachen: :jajaja:




bananacreek

Citaat van: Koen op dinsdag 30 augustus 2011, 22:38:39
Die groene/grijze sterrekijker is volgens mij een verhakselaar van het merk Viking. Dat gebruikt men om tuinafval zoals takken, ed te verhakselen tot kleine stukjes. Ik gebruik zo'n sterrekijker om het groente en tuinafval te verhakselen, het composteert dan sneller.

Groeten,
Koen

Ok, dank U :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

Citaat van: Roland op woensdag 31 augustus 2011, 09:41:44
Meneer Klootzak kijk wel uit hè? We willen niet u en de foto reportages verliezen aan China  :shoot13lj7:. Die chinezen zijn klootzakken want ze hebben eigenlijk veel te veel macht maar ze krijgen ook gewoon alle ruimte dus zal dat niet veranderen en ik denk zelfs alleen maar erger worden  :negatief:

Ok, dank u en ik ben nu on "RED CHINESE ALERT"

bananacreek

Betreffende de Belg in Holy Child ICU:

Is bij "bewustzijn" en beweegt zijn gezicht iets en heeft zo te horen ernstig hersenletsel en verder weet ik er weinig van dat hij alleen langs de weg werd gevonden (weet niet (nu) of er een motorbike bij betrokken was, maar neem hierbij aan van wel) en door 2 filipijnse meisjes (buren) naar het ziekenhuis werd gebracht. :thumb: :thumb: :thumb:

De naam is: Picolle Benoit
Leeftijd ongeveer 44 jaar?

Ik had een foto genomen met toestemming van de verpleegsters omdat zijn ouders al gewaarschuwd waren, maar ik ben toch een beetje bang om die foto hier te plaatsen zonder toestemming van Admin, dus als het goed is dan verneem ik dat graag :hoedjeaf:

bananacreek

De Duitser
Ongeveer 72 jaar

Men beweerde dat hij fout was, maar hij kan dat niet meer bestrijden want hij was declared DOA (dead on arrival)
Geen slechte man maar kon vreemd doen als hij dronken was.
Hij was zaterdagavond dronken in de disco en aan hem werd geadviseerd om een pedicap te nemen maar hij weigerde zulks.
Reed naar huis maar het ongeluk gebeurde ongeveer twee km voor zijn huis ergens tussen Talay (dumaguete) en Valencia (zie policeblotter)

Ik weet niet eens waar zijn lichaam ligt opgebaard want dan zou ik er heengaan voor een half uurtje (ik haat begrafenissen en wat er omheen komt) Heb er al honderden bijgewoond in die 34 jaar.




bananacreek

#2527
Betreffende de "ongelukken"
Er zijn hier in Dumaguete city over de laatste 25 jaar toch wel TIENTALLEN buitenlanders gestorven wegens verkeersongelukken en meesten zijn te danken aan het rijden zonder helm en onder invloed van alcohol (en geen schoenen :lachen:)

Ik rij ook zonder helm en zeg als er een WET komt dan moeten we het allemaal (nog niet doorgevoerd hier wegens politieke bikkeringen).
Natuurlijk vergroot je het risico op hersenletsel/dood als je geen helm draagt.
Rij je naar huis met te veel alcohol dan neem je een nog veel groter risico om het stof te bijten
Vraag is: " Wie is de volgende???"  :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:








bananacreek


bananacreek

San Miquel Bacong wachten voor vetrek om te vissen in de buurt beneden ten oosten van Davao