Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

okkietrooy

Citaat van: josv op zaterdag 20 augustus 2011, 13:21:51
Citaat van: okkietrooy op zaterdag 20 augustus 2011, 12:33:31
Tja  .... dit soort anekdotes kun je hier op vrijwel dagelijkse basis meemaken ( roept u maar) en ik moet zeggen dat ik me kan voorstellen dat veel kanos boven hun theewater raken . Het is dan ook iets te kort door de bocht om te roepen : daar is de luchthaven . :atyourservice:

Sorry, okkie ! Maar ik denk dat als je gaat storen aan dat soort dingen dat je het jezelf ontzettend moeilijk gaat maken in de komende tijd. Its life in the PH en inderdaad : daar is de luchthaven. Ik denk niet dat Bananacreek zich nog druk maakt over 'n straatje om voor 'n xerox-copie  :biggrinn:

Ja , op zichzelf heb je gelijk, alleen je kunt gerust zijn : ik laat me zomaar niet gek maken  :thumb Inmiddels ben ik al beroofd ( evenals mijn buurman) en ook dat jaagt mij niet weg.
Het is  hier een leerproces en je moet jezelf voorhouden : realiseer je wat je hier allemaal hebt :  een prachtige goudeerlijke vriendin, goedkoop leven ( ondanks de corruptie) en een relaxt klimaat . Het punt mbt de door mij gnoemde  ergernis is dat wij het in Europa decennia lang anders gewend zijn en dat is afkicken van : dat men weet wat klantenservice betekent , dat men weet hoe belangrijk het is voor het bestaan van een zaak etc etc. om nog maar niet te spreken van de consumentenorganisaties die hier overspannen zouden raken  :crazy:.
En de reden dat ik het hier debiteer is ook niet zozeer dat ik verbaasd ben of zo , want heb het hier al lang door hoe het werkt . Maar de reden is meer van gedeelde smart is halve smart en tegelijkertijd kunnen we elkaar een beetje informeren en daardoor relativeren van : " ohh..ik ben dus niet de enige die bij vlagen horendol word"
Maar ik ben gezond kan relativeren en het gebeurt bijna dagelijks dus heb inmiddels eelt op de ziel, maar: inderdaad af en toe spring ik weer in de fout ...  :evil:.... en naar de luchthaven ???.... Ik dacht het niet .  :happy:
Voorts denk ik dat het mogeljk moet zijn op een forum als deze om kritisch te zijn , want elkaar toeroepen dat het Klimaat zo heerlijk is , heeft ook maar zeer beperkt nut, waar je het hopelijk mee eens bent .

bananacreek

#2401
Citaat van: okkietrooy op zaterdag 20 augustus 2011, 05:33:40
Citaat van: Phille op dinsdag  7 december 2010, 14:46:46
In Balingasag (buurt van CDO, Mindanao) maakte ze een onderscheid tussen motorized (is daar met een grasmachine motor) en non-motorized, dus dmv menselijke kracht (trappen), ik heb thuis nog wel wat foto's daarvan.

Geachte bananacreek, dank voor de prachtfotos . Mag ik vragen : wanneer je personen fotografeert (ik heb er ook wel es aan gedacht sommige kleurrijke types vast te leggen) geef je ze dan ook een ( kleine) vergoeding of vraagt men daarom ?                          

Dank voor uw reactie
Goede vraag: sommigen geef ik soms iets maar vele foto's worden zomaar uit het niets genomen en soms moet je snel zijn anders is het subject verdwenen.
Sommige foto's zijn onduidelijk omdat je dan weer geen tijd neemt en zomaar weg klikt :negatief:
Maar meestal probeer ik een foto te nemen en dan  :benweg:
Nee, niemand heeft me ooit om geld gevraagd, maar als ik zo'n man als deze hieronder zie glimlachen (deze man is natuurlijk gestoord, maar dat ben ik ook) dan geef ik hem graag iets.

Als men er om vraagt dan ben ik gelijk weg  :jajaja: :jajaja:

Zoals deze Amerikaan, die had een  :smiley-philippines: pastoor afgeslagen :negatief: :negatief:
Deze Amerikaan is nog meer geestelijk gestoord dan degene hierboven en ik bij elkaar :jajaja: :lachen:

bananacreek

#2402
Citaat van: okkietrooy op zaterdag 20 augustus 2011, 12:33:31
De les voor de Klootzak?

Het is altijd beter, neem ik aan, om toch de gouden weg te kiezen en zoveel mogelijk proberen de zaak in de minne op te lossen want hier schiet je er niets mee op om te gaan schreeuwen en dreigen met een rechtzaak en tv enz.
Drie keer flink slikken en je kop dicht te weten te houden op het juiste moment kan een hoop ellende voorkomen, terwijl je dan toch je zin krijgt als je in principe in het gelijk staat. (natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan soms) Ze zijn zeer gevoelig hier en het is dan altijd beter om jezelf even de tijd te gunnen om af te kunnen koelen en als mogelijk er een nachtje over te kunnen slapen hetgeen wonderen teweeg kan brengen.

Ik heb hier vele buitenlanders woest zien worden in de winkels of bedrijven waarbij ik vaak weg liep uit schaamte of zei; "hou je rotkop, en als je het hier niet leuk vind dan is er in het noorden van Dumaguete een luchthaven en dan ga je maar naar huis waar je vandaan kank omt"  benweg benweg  

« Laatste verandering: 13 Augustus 2011, 15:05:23 door bananacreek »    


Geachte bananacreek,  volledig mee eens dat proberen de zaak in der minne te schikken en , inderdaad , op tijd je kop houden. Maar het feit dat zovelen , bij vlagen stapelgek worden van het gekloot in winkels, banken en bedrijven geeft wel aan dat het niet makkelijk is . Hoe vaak ik in dat klein jaar dat ik hier ben nu niet inwendig tegen het plafond ben gevlogen ...dat willen we niet weten . :floet:
Een van de laatste wapenfeiten : mijn vriendin wilde een spaaraccount openen bij de China bank te Dumaguete . We zijn totaal 5 keer op visite geweest voordat de zaak eindelijk beklonken was . Banken gedragen zich hier alsof ze de hogepriesters zijn die bij de gratie Gods het arme slavenvolk de mogelijkheid gunnen om hun centjes daar te deponeren tegen de schandelijke rente van 0,5 %. EEn van de keren dat we bij de China bank kwamen werden we weggestuurd omdat we geen fotocopieen hadden en werden vriendelijk verzocht deze twee straten verderop te laten maken . Kun je het je voorstellen : een bank zonder xerox  :happy:. dus ik vroeg de " high-air" hogepriester achter de desk of ze wel zeker wist dat ik bij een bank was . (Aan de hand van de 3(!) guards bij de deur zou je het wel zeggen) .Ja , ik moet toegeven dat ik op zulke momenten wel es weemoedig aan de rabobank ( whatever) in Nl denk waar je een kopje koffie krijgt aan geboden en 25 minuten later met geopende rekening het pand verlaat . Tja  .... dit soort anekdotes kun je hier op vrijwel dagelijkse basis meemaken ( roept u maar) en ik moet zeggen dat ik me kan voorstellen dat veel kanos boven hun theewater raken . Het is dan ook iets te kort door de bocht om te roepen : daar is de luchthaven . :atyourservice:

Persoonlijk vind ik de Chinabank in Dumaguete city een rot bank en ik had eerst de PNB voor 20 jaar maar toen mijn ex een anullment aan vroeg in 1996 toen heeft iemand van het bankpersoneel aan mijn ex verteld dat ik daar een rekening had en toen werd ik woest en heb gelijk alles inclusief de timedeposits eraf gehaald en in een plastic zak naar Cebu City gebracht (toevallig ook Chinabank ) zodat mijn ex dat nooit heeft kunnen uitvinden. Toen wegens mijn paranoia elke drie maanden van bank verwisseld. :lachen: :lachen: :jajaja:
Sedert dat jaar heb ik verschillende banken geprobeerd en ben uiteindelijk bij de BPI blijven hangen en weinig problemen en een overschrijving via internet van de Nederlandse bank naar hier duurt ongeveer 48 uur.
In 1979 ging dat allemaal via de Chase-Manhattan Bank in New York en kon het weken duren voordat het op de PNB in Manila werd bijgeschreven en toen moesten eerst de paperen naar Dumaguete gebracht worden via Cebu city en dat was allemaal een hoop ellende.
Hier krijg je geen kopje koffie in de bank :neeneenee:




bananacreek

#2403
Citaat van: Digos op zaterdag 20 augustus 2011, 13:00:08

Mooi verwoord okkietrooy, zulke toestanden hebben we ook genoeg meegemaakt en is als witneus soms helemaal niet te begrijpen

Ik ga er tegenwoordig al wat luchtiger over in de phils.....maar nu na drie weken  :smiley-philippines: soms i go  :crazy:

Wat wij als normaal en heel simpel beschouwen is in de phils niet zo vanzelfsprekend.

Maar later meer daar over in men reisverslag.



Prettig verblijf toegewenst, maar vergeet niet het gat in het motorblok :lachen: :lachen: :lachen:

Digos


Thanks, zal nog een heel kort verblijf zijn want morgen moeten we weer vertrekken naar het koude kikkerlandje  :belgiesmiley:


Wat betreft het mysterieuze "gat van de kawa" zoals pierrevanwies al aangaf......dat is opgelost en heb er er ook het nodige beeldmateriaal van.
LIVE ONCE - LIVE IT

boldy

een hele goede terugreis gewenst . ik neem aan dat je nu weer opgeladen bent om weer in je thuisland maanden door te brengen :)
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: josv op zaterdag 20 augustus 2011, 13:21:51
Citaat van: okkietrooy op zaterdag 20 augustus 2011, 12:33:31
Tja  .... dit soort anekdotes kun je hier op vrijwel dagelijkse basis meemaken ( roept u maar) en ik moet zeggen dat ik me kan voorstellen dat veel kanos boven hun theewater raken . Het is dan ook iets te kort door de bocht om te roepen : daar is de luchthaven . :atyourservice:

Sorry, okkie ! Maar ik denk dat als je gaat storen aan dat soort dingen dat je het jezelf ontzettend moeilijk gaat maken in de komende tijd. Its life in the PH en inderdaad : daar is de luchthaven. Ik denk niet dat Bananacreek zich nog druk maakt over 'n straatje om voor 'n xerox-copie  :biggrinn:

Nee, niet meer,want dat haalt niets uit en dus zorg ik zoveel mogelijk om de juiste papieren te kopieren voordat ik waar dan ook binnen loop zoals bijvoorbeeld een bank, immigration (yearly report), rechtbanken en wat dan ook en dat bespaart me vaak ergenissen en blah...blah...blah :jajaja: :jajaja:

Ik ben toch wel aan het veranderen vergeleken met een aantal jaren terug en zie duidelijk dat ik minder a-social aan het worden ben als vroeger en daar zijn de psychiaters het niet mee eens want die zeggen: "Eens een a-social, altijd een a-social".Ben ik het helemaal NIET mee eens. :neeneenee: :neeneenee:

In de 34 jaar hier heb ik een hoop ellende mogen meemaken, maar vind dat ik nu rustiger aan het worden ben, (zolang ze maar niet meer gaan korten op de AOW :weetikniet: :weetikniet:)
Dr. Boomerang stelde in het nabije verleden dat het leven begint op 65-jarige leeftijd :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
Misschien is er dan toch nog hoop voor deze Klootzak :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :hoedjeaf:

bananacreek

Citaat van: Digos op zaterdag 20 augustus 2011, 16:47:40

Thanks, zal nog een heel kort verblijf zijn want morgen moeten we weer vertrekken naar het koude kikkerlandje  :belgiesmiley:


Wat betreft het mysterieuze "gat van de kawa" zoals pierrevanwies al aangaf......dat is opgelost en heb er er ook het nodige beeldmateriaal van.

Ok, een voorspoedige en veilige reis naar Belgenland toegewenst en we wachten gewoon af op het overleggen van  schriftelijk bewijsstukken (beeldmateriaal) terzake het nu befaamde GAT :happy: :happy: :hoedjeaf:

boomerang

Citaat van: bananacreek op zaterdag 20 augustus 2011, 16:52:13
Citaat van: josv op zaterdag 20 augustus 2011, 13:21:51
Citaat van: okkietrooy op zaterdag 20 augustus 2011, 12:33:31
Tja  .... dit soort anekdotes kun je hier op vrijwel dagelijkse basis meemaken ( roept u maar) en ik moet zeggen dat ik me kan voorstellen dat veel kanos boven hun theewater raken . Het is dan ook iets te kort door de bocht om te roepen : daar is de luchthaven . :atyourservice:

Sorry, okkie ! Maar ik denk dat als je gaat storen aan dat soort dingen dat je het jezelf ontzettend moeilijk gaat maken in de komende tijd. Its life in the PH en inderdaad : daar is de luchthaven. Ik denk niet dat Bananacreek zich nog druk maakt over 'n straatje om voor 'n xerox-copie  :biggrinn:

Nee, niet meer,want dat haalt niets uit en dus zorg ik zoveel mogelijk om de juiste papieren te kopieren voordat ik waar dan ook binnen loop zoals bijvoorbeeld een bank, immigration (yearly report), rechtbanken en wat dan ook en dat bespaart me vaak ergenissen en blah...blah...blah :jajaja: :jajaja:

Ik ben toch wel aan het veranderen vergeleken met een aantal jaren terug en zie duidelijk dat ik minder a-social aan het worden ben als vroeger en daar zijn de psychiaters het niet mee eens want die zeggen: "Eens een a-social, altijd een a-social".Ben ik het helemaal NIET mee eens. :neeneenee: :neeneenee:

In de 34 jaar hier heb ik een hoop ellende mogen meemaken, maar vind dat ik nu rustiger aan het worden ben, (zolang ze maar niet meer gaan korten op de AOW :weetikniet: :weetikniet:)
Dr. Boomerang stelde in het nabije verleden dat het leven begint op 65-jarige leeftijd :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
Misschien is er dan toch nog hoop voor deze Klootzak :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :hoedjeaf:


Inderdaad Mister Klootzak. Het ware leven begint te dagen bij 65 jaar en met dergelijke caretakers welke jij daar hebt hou je het gemakkelijk vol tot de 100   :jajaja:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

@Boomerang: Ja, laten we het hopen en de moed er maar in houden :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Vandaag Fiesta in Camanjac, je kunt hier de muziek horen (2km van mijn abode), maar ik ga nooit meer naar fiesta's want dat is nu dezer dagen levensgevaarlijk, vooral in Camanjac want daar zijn er al een aantal mensen om zeep geholpen :negatief: :negatief:

Beter lekker thuisblijven en aan de oude dag denken??????
Zou ik de vier maanden halen? :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Weet natuurlijk niet wanneer mijn ex terugkomt uit Zuid-Afrika :negatief: :negatief:
Dan ga ik een zaak aanspannen tegen haar betreffende de 50% van de huur van het andere huis, want dat loopt nu tegen de 500T pesos...... :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

Kan goed gaan..... :jajaja:


Kan ook fout gaan.....:jajaja: