Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Er is een AliMae surplus winkel hier
Deze zijn slimme Filipijnen want ze hebben er twee hele mooie wagens aan overgehouden :thumb: :thumb:





Duur spul endaar kopen meestal de z.g. "classy people"



boldy

nou klootzak goed gedaan ,netjes van ze om tog alles nieuw te geven  :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: boldy op zaterdag 13 augustus 2011, 16:06:44
nou klootzak goed gedaan ,netjes van ze om tog alles nieuw te geven  :thumb:

Dank u en natuurlijk willen ze geen nieuwe klanten gelijk verliezen want het is nu een flinke concurentie strijd tussen FilProducts en Sky cable vanwege het feit dat de NTC (National Telecommunications Commission) bij 2015 alleen maar digitale tv wil hebben. Dan gaan de armen met GEEN cable tv (of op de plaatsen waar nog geen cable tv is) verliezen want die moeten dan weer een converter kopen :negatief:

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_television_in_the_Philippines



boldy

ow nee dat gloof ik graag dat dat de normaalste zaak vcan de wereld is daar . ik ben er nog maar 1 keer voor 3 weken geweest maar weet wel al een klein beetje hoe ut in elkaar steekt . of ik daar zou kenne wonen  dat zou ik niet weten want hoe hun denken en doen staat tog zo'n beetje haaks op onze westerse gedachten van hoe het moet . ik beweer niet dat hoe hun hun leven beleiden verkeerd is absoluut niet ,en tis ook maar zo dat als je je daar wilt vestigen dan je je eigern moet aanpassen aan hoe ze daar leven en niet de westerse gang van zaken opdringen omdat wij denken dat wij alles beter weten en kenne dan daar  :jajaja:   amen .
ik heb me voor 3 weken wel aan kenne passen (maarja das niks ook natuurlijk maar 3 weken) me eigen niet te druk gemaakt(is moeilijk voor mij hier om rustig te blijven) volgend jaar ga ik voor 6 weken ,zal dan eens kijken of ik me ook weer rustig kan houden (ik denk ut wel)  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Ok, de ellende gaat gewoon door in the city of Gentle Bullets
Weer een schietpartij hoorde ik waarbij twee studenten waren betrokken,......zelf nog niets gelezen vanwege de navolgende persoonlijke ellende........ :weetikniet:

Eigenlijk wat persoonlijk maar ik wil dit delen om de mensen die (nog) niet hier wonen mee te laten leven hoe het hier toegaat als wanneer je plotseling ziek wordt of bijvoorbeeld een ongeval zou krijgen...

Zaterdagavond was ik achter de computers bezig en toen vroeg mijn partner of ik nog "PONSTAN 500mg" had.
Ik vroeg vervolgens dat de ponstan op dezelfde plaats zou moeten liggen als normaal.
Nee, zei ze niets meer.
Ik vroeg waar heb je het voor nodig?
Ik heb zware buikpijn zei ze.
Ik zei: Waarom vertellen de filipijnsen altijd op het laatse moment dat ir niets meer is (geld als de banken dicht zijn, medicijnen als alles dicht is op de meest heilige uren enz enz)
Een kwartier later lag ze te creperen van de pijn en ik zei gelijk naar het ziekenhuis want Ponstan slikken dan weet je niet wat de oorzaak is.
Toen met de wagen naar Holy Child ziekenhuis gereden hetgeen in de binnenstad is gevestigd
Aangekomen werd ze naar de Emergency Room gebracht en werd ze na een kwartiertje door een vrouwelijke "resident doctor" gezien en onderzocht.

Toen moest er een urinetest komen en na een uur wachten bleek er bloed in de urine te zitten.
Er zou dan ook een ultra-sound moeten komen maar men besloot haar op dextrose te zetten en haar ter observatie

Gelukkig was de huishoudster er ook bij zodat die als opletter zou kunnen dienen.
Ze kreeg "tijdelijke" een persoonskamer (P600 dag)

De volgende morgen


Ik ging toen om 03.30 naar huis en kwam de volgende morgen terug en dat was dan op zondag.
Besloten was om bepaalde medicijnen toe te dienen via IV om dano op maandag de ultra-sound te doen om daana tot een diagnose te komen.

Ok, dus op maandag morgen kreeg ik een bos "perscriptions" in de handen geduwd, want hier op de  :smiley-philippines: moet je de meeste medicijnen zelf kopen en dat is een ellende: :negatief: :negatief: :negatief:

Waarom?????
1. ze weten dat de partner een blanke is en dan schrijven ze de duurste medicijnen voor
2. Sommige van die dure medicijnen zijn niet door "generics" te vervangen zoals deze @P980 per stuk:



3. Vaak komt het voor dat je de hele stad afloopt om een bepaald medicijn te kopen om dan telkens weer te horen; "NO STOCK SIR".
Om er dan later achter te komen dat ze dat bepaalde medicijn alleen maar verkopen in de pharmacy van dat hospital omdat de doctoren een "commission" krijgen en dan vraag je: " Ja, maar waarom zeggen jullie dat niet gelijk zodat ik niet de hele stad door hoef te racen????????"
Antwoord: " Sorry sir, I forgot"
4. De medicijnen op de foto kosten bij ROSE Pharmacy P980 per doosje en is goed voor één dag.
Vandaag was de prijs bij CROWN pharmacy P868 per stuk en dat is al een heel verschil voor tweehonderd meter lopen.

Vele Filipijnen vragen niet eens om "Generic" medicines welke vaak drie tot vijf keer goedkoper kunnen zijn met normaal dezelfde werking, maar soms is dat ook geen goed spul als dat uit India of malaysia is gesmokkeld en het is dan ook atijd uitkijken hier.

Ok, de eerste dag mocht ze geen oral voedsel innemen en dan vroeg ik : "Ja, maar waar is het eten dan? Dan kan de toezichthuoder dat opeten"
Ik moet die rommel nooit :neeneenee: :neeneenee: :negatief:



Vergeet het maar, dat was vroeger wel zo maar nu niet meer.  (Ik heb daar een jaar "gewoond") (nee, niet in de psychiatrische afdeling, want die hebben ze toet nu toe nog niet :negatief: :negatief: :negatief:)

Toen ik op de gang stond om op de doctor(a) te wachten kwam er net een man uit zijn kamer die naar de wc moest, maar ik moest de foto zo snel nemen (en ik was al in een rotbui natuurlijk) en ik moest die foto met een rotgang nemen  vandaar zeeeer slechte kwaliteit maar u ziet waarom het gaat.

De man houd zijn IV-bottle" op de juiste hoogte?????
Die kamers hebben geen eigen wc en daarom verzocht ik om een andere kamer met eigen wc voor P850/dag inclusief een tv.
Toen kwam de "Hoge Priester" langs elke kamer om voor de mensen een "Our Father" te zeggen  en ze een "chips" in de mond te stoppen :happy: :happy: :weetikniet:

Wat dan als je niet RK bent? :ikkeniebegrijp:

Toen zag de goed heilig man mij daar zo zagerijnig staan en vroeg aan mij wilt u een stoel??
Ik antwoordde: " Nee, dank u en als ik wil zitten dan kan ik ook hierin zitten"


Hij zei met een glimlach: "No, my son, that wheel-chair is for the patients" :jajaja: :jajaja:

Toen dacht ik: " Wel, als ze een psychatrische afdeling hadden dan zou ik daar goed in kunnen zitten" :happy: :happy:
Ik dacht : " Well, I am not your son, and I am dead-tired"
:jajaja: :jajaja:

Van ...één twee..drie IN GODS NAAM"?

Eens een Klootzak, altijd een Klootzak???

wordt vervolgd na  :atyourservice: :atyourservice:5 min


callebaut

Ik wens je veel sterkte toe ...alleen heb ik mijn bedenkingen ... bloed in de urine ( nieren ) en ze geven medicijnen voor de maag ... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Pantoprazol (merknaam onder andere Pantozol, Zurcale en Pantomed[1]) is een geneesmiddel uit de groep van de protonpompremmers. Het wordt gebruikt ter behandeling van maagzweren en klachten ten gevolge van gastro-oesofagale reflux. Ook wordt het middel gebruikt als maagbeschermer bij bijvoorbeeld chronisch gebruik van NSAID's als Naproxen. In combinatie met antibiotica wordt het gebruikt om de Helicobacter pylori, die maagzweren veroorzaakt en in stand houdt, uit te roeien.

bananacreek

Ziekenhuis ellende deel II





Ok, ze mocht naar de andere kamer waar ze tv konden kijken en de eerste kamer lag ook langs de weg en dat is een hoop lawaai :negatief: :negatief:

Vandaag werd om 11.00 de ultra-sound genomen en toen ik terug kwam na wat medicijnen te kopen stond ze daar op de gang te wachten in haar wheel-chair (dat is het openbaar vervoers middel hier  (rechts rijden :jajaja: :jajaja:)
Ik vroeg: "waar wachten ze op????"
Ze zei: "Niemand komt me ophalen :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:"
Toen sloeg er weer de hoofdzekering door en binnen een minuut kwam er WEL iemand om haar op te halen.
Nee, meneer het excuus was niet dat alle stoplichten op rood stonden, het was gewoon stommiteit en miscommunication :hoedjeaf:

Pas om 16.30 uur kreeg ik te horen wat er precies aan de hand was en nadat ik naar de kliniek van de doctora was gegaan kreeg ik "volledige" uitleg en het resultaat was dat mede omdat de patient veel en veel minder pijn had als zaterdag-zondag nacht mocht de IV eruit en mag ze misschien na een dag of twee naar huis als er geen compicaties bijkomen.

Even vergeten, toen ze in de Emergency-Room lag op zaterdag nacht werd er ook om een "pregnancy-test" verzocht en op dat moment zag ik dat niet zo zitten en alleen later legde de doctora aan mij uit dat ze dat wel moest doen om aan alle twijfels te ontkomen :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Spijtig voor de schrijffouten omdat elke keer als ik op een toets van mijn keybord druk de window waarin het antwoord wordt getyped gaat "dansen" en dan zie je niet direct wat je een het typen bent en ik heb er geen enkel idee van wat er nu gaande is

Dus misschien mag ze op donderdag naar huis en dit kost me tot op vandaag een peso of 14,000 (twee dagen)

En aan degenen die hier (nog) niet wonen een klein advies:

Zorg dat je extra geld wegzet voor medische problemen enz. (buffer) want als je GOED ziek wordt hier of een flink verkeersongeval of wat dan ook welk medische hulp nodig heeft, dan kan dat peperduur zijn :negatief: :negatief:

Naar waarheid opgemaakt.... :atyourservice: :atyourservice:


bananacreek

Citaat van: callebaut op maandag 15 augustus 2011, 16:31:19
Ik wens je veel sterkte toe ...alleen heb ik mijn bedenkingen ... bloed in de urine ( nieren ) en ze geven medicijnen voor de maag ... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Pantoprazol (merknaam onder andere Pantozol, Zurcale en Pantomed[1]) is een geneesmiddel uit de groep van de protonpompremmers. Het wordt gebruikt ter behandeling van maagzweren en klachten ten gevolge van gastro-oesofagale reflux. Ook wordt het middel gebruikt als maagbeschermer bij bijvoorbeeld chronisch gebruik van NSAID's als Naproxen. In combinatie met antibiotica wordt het gebruikt om de Helicobacter pylori, die maagzweren veroorzaakt en in stand houdt, uit te roeien.

Ja,juist maar volgens die doctora wordt het ook gebruikt om "spasms en gasproblemen" in de ingewanden te bestrijden en ze ging er daarbij van uit dat de oorzaak van de pijn daarin "zou" kunnen leggen.
Ultra sound van de nieren was ok
Geen problemen met gezwollen appendix volgen de ultra-sound

Prijs Ultra-sound P560 per orgaan



bananacreek

Misschien iets voor de Klootzak? :happy: :happy:


Verdomme, waar blijft die doctora nou????????

Ze zitten daar alleen maar aan hun tenen te peuteren??????? :negatief: :negatief: :weetikniet:


bananacreek

#2349
Medicijnen kopen in de regen bij Rose Pharmacy, ook en dure zaak :negatief:
Union drug kunt u zien schuin tegenover


Van duur naar goedkoper (Dumaguete city).....: (alleen de grotere zaken waarvan San Francisco de kleinste is) Mercury Drug, Rose Pharmacy, Union Drug, San Francisco Drugstore (beside COSCA), en de beste is Crown Pharmacy mer drie branches.
Pharmacy @ Holy Child Hospital...peperduur
Silliman Medical  :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Provincial Hospital: 3 tot 4 pharmacies maar bijna allemaal met drugs uit India en als de doctors dat in Provincial Hospital voorschrijven dan krijgen ze commission :negatief: :negatief:
Vaak voorgekomen dat er "fake- antibiotics" werden verkocht door de eigenaar van één van die zaken maar de man werd beschermd omdat hij een vriend was van een hoge NBI official :jajaja: :jajaja:

Voor de rest zeer veel kleine drugstores met veel hogere prijzen.