Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Dan denken wij soms dat we de enigen zijn die problemen hebben????......

bananacreek


bananacreek

#2332
NU BEN IK IN EEN WOESTE BUI......... :moord: :explotieren: :explotieren: :explotieren:

WAAROM??????

Gisteren heb ik een application gemaakt bij FilProducts "digital" cable tv omdat Skycable teveel sneeuwt en ze hebben maar weinig interesse om daar wat aan te doen, en altijd weer hetzelfde: "It's your tv sir"  :negatief: :negatief:

Ok, afgesproken dat ze om 13.00 uur filipijnse tijd zouden komen en dan kan je op 17.00 rekenen :jajaja:

Tot mijn verassing werd aan mij verteld toen ik om 11.00 uur thuis kwam dat ze al om 0.900 uuur geweest waren.
Ze kwamen toen om omstreeks 11.45 terug.
Ze begonnen eerst met het instaleren van de kabel: niet al teveel problemen





:totheboard: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren:

Kabel naar binnen gewerkt en via plavond naar tweede verdieping van de psychiatrische inrichting "KLOOTMAARAAN"

Toen instaleerden ze een splitter en ik zei: " Wacht even Joop, dat is een gebruikte splitter en ik ga dan voor een nieuwe betalen??????????"
Toen was meneer op zijn tenen getrapt en vroeg hij zijn maatje om een NIEUWE uit de wagen te halen en ik hield mijn kop dicht.
Toen kwamen ze met de eerste digitale converter (had er twee nodig en die kosten P1000 per stuk.)

Leek op een nieuwe doos


Bij de tweede box had ik ook klachten over krassen op de box en de vogel zei: " That's ok sir, that was caused in the car because of the road............." :lachen: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

"Ok, kop dicht Klootzak..." dacht ik.  :jajaja:

Zo bleek er ook achterop de converter met krassen een serialnummer met tape was bevestigd :jajaja:


Toen bleek vanavond bij het uitproberen dat het fout ging want als je van kanaal veranderde schoot het volume naar 100% en dat is zeker niet goed :neeneenee: :neeneenee:

Toen kreeg ik bijn a een hartaanval :jajaja: :jajaja:




Het bleek namelijk dat één van de remote controls slecht leesbare tekens had en dat dit artikel ook tweedehands was en als nieuw versleten zou worden aan een Klootzak :negatief: :negatief:



Toen sloeg de hoofdzekering in het hoofd van de Klootzak door en hij beloofde dat dit hele geval op de Tsismis radio van "Jones Manaba" op FM-Power91 zou komen (hij heeft geen reserve zekeringen van 65A tot nu toe, en ook geen San Miquel Light). :neeneenee: :neeneenee: :negatief: :negatief: :negatief:

Maar eerst geef ik ze een kans morgenochtend om de zaak recht te zetten, maar die gast komt bij mij NIET meer binnen :moord: :moord:

Niet met de kassiëre spreken maar gelijk voor de manager vragen. :jajaja: :jajaja:

Krijg je waarschijnlijk het antwoord: " She is Out of town sir"  :lachen: :lachen:


Die gast was echt in de veronderstelling dat de buitenlanders allemaal zo DOM zijn????
Nou, hij gaat daar nog wel snel achterkomen als ze uitvinden dat hij gebruikte hardwares als nieuw verslijt :jajaja: :atyourservice: :atyourservice:

Ook naar de "Department of Trade" op maandag :jajaja: :jajaja:

Binnenkort waarschijnlijk toch op de brandstapel?? :weetikniet:

Morgenochtend :explotieren: :explotieren:

Naar waarheid opgemaakt in the city of Gentle Bullets, de twaalfde dag van de maand Augustus, in het jaar des Heren 2011. :atyourservice:

Wordt vervolgd......................... :hoedjeaf:









boldy

 :lachen: je maakt wat mee daar  ,sorry hoor maar ik lig in een deuk als ik dit lees,ik zou zou graag je kop willen zien  :lachen: ik w8 met smart af hoe het is afgelopen ,ik wens je suc6
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: boldy op vrijdag 12 augustus 2011, 15:27:11
:lachen: je maakt wat mee daar  ,sorry hoor maar ik lig in een deuk als ik dit lees,ik zou zou graag je kop willen zien  :lachen: ik w8 met smart af hoe het is afgelopen ,ik wens je suc6

Ok, dank u voor het medeleven, maar het leven van een echte Klootzak gaat echt niet over één nacht ijs :neeneenee: :neeneenee:


bananacreek

Dan toch maar een brilletje kopen om de remotes goed te kunnen lezen??????? :weetikniet: :weetikniet:



Elke morgen en sluitingstijd moeten ze de brillen "ophangen en afhangen"  :negatief: :negatief:


boomerang

#2336
Citaat van: bananacreek op vrijdag 12 augustus 2011, 15:22:41
NU BEN IK IN EEN WOESTE BUI......... :moord: :explotieren: :explotieren: :explotieren:

WAAROM??????

Gisteren heb ik een application gemaakt bij FilProducts "digital" cable tv omdat Skycable teveel sneeuwt en ze hebben maar weinig interesse om daar wat aan te doen, en altijd weer hetzelfde: "It's your tv sir"  :negatief: :negatief:

Ok, afgesproken dat ze om 13.00 uur filipijnse tijd zouden komen en dan kan je op 17.00 rekenen :jajaja:

Tot mijn verassing werd aan mij verteld toen ik om 11.00 uur thuis kwam dat ze al om 0.900 uuur geweest waren.
Ze kwamen toen om omstreeks 11.45 terug.
Ze begonnen eerst met het instaleren van de kabel: niet al teveel problemen





:totheboard: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren:

Kabel naar binnen gewerkt en via plavond naar tweede verdieping van de psychiatrische inrichting "KLOOTMAARAAN"

Toen instaleerden ze een splitter en ik zei: " Wacht even Joop, dat is een gebruikte splitter en ik ga dan voor een nieuwe betalen??????????"
Toen was meneer op zijn tenen getrapt en vroeg hij zijn maatje om een NIEUWE uit de wagen te halen en ik hield mijn kop dicht.
Toen kwamen ze met de eerste digitale converter (had er twee nodig en die kosten P1000 per stuk.)

Leek op een nieuwe doos


Bij de tweede box had ik ook klachten over krassen op de box en de vogel zei: " That's ok sir, that was caused in the car because of the road............." :lachen: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

"Ok, kop dicht Klootzak..." dacht ik.  :jajaja:

Zo bleek er ook achterop de converter met krassen een serialnummer met tape was bevestigd :jajaja:


Toen bleek vanavond bij het uitproberen dat het fout ging want als je van kanaal veranderde schoot het volume naar 100% en dat is zeker niet goed :neeneenee: :neeneenee:

Toen kreeg ik bijn a een hartaanval :jajaja: :jajaja:




Het bleek namelijk dat één van de remote controls slecht leesbare tekens had en dat dit artikel ook tweedehands was en als nieuw versleten zou worden aan een Klootzak :negatief: :negatief:



Toen sloeg de hoofdzekering in het hoofd van de Klootzak door en hij beloofde dat dit hele geval op de Tsismis radio van "Jones Manaba" op FM-Power91 zou komen (hij heeft geen reserve zekeringen van 65A tot nu toe, en ook geen San Miquel Light). :neeneenee: :neeneenee: :negatief: :negatief: :negatief:

Maar eerst geef ik ze een kans morgenochtend om de zaak recht te zetten, maar die gast komt bij mij NIET meer binnen :moord: :moord:

Niet met de kassiëre spreken maar gelijk voor de manager vragen. :jajaja: :jajaja:

Krijg je waarschijnlijk het antwoord: " She is Out of town sir"  :lachen: :lachen:


Die gast was echt in de veronderstelling dat de buitenlanders allemaal zo DOM zijn????
Nou, hij gaat daar nog wel snel achterkomen als ze uitvinden dat hij gebruikte hardwares als nieuw verslijt :jajaja: :atyourservice: :atyourservice:

Ook naar de "Department of Trade" op maandag :jajaja: :jajaja:

Binnenkort waarschijnlijk toch op de brandstapel?? :weetikniet:

Morgenochtend :explotieren: :explotieren:

Naar waarheid opgemaakt in the city of Gentle Bullets, de twaalfde dag van de maand Augustus, in het jaar des Heren 2011. :atyourservice:

Wordt vervolgd......................... :hoedjeaf:










De manager bij Filproducts heet:

Girly Bernadez

cell nummer heb ik jou per e-mail gestuurd.

Ze zit in het kantoortje gangetje naast de balie rechts.

Succes
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

#2337
Vervolg FilProducts ...................... :happy: :happy: :weetikniet: :weetikniet:

Ok, vanmorgen naar FilProducts geweest en vroeg naar de manager, maar die was er nog niet dus maar naar de stad geweest om kerstinkopen te doen




De man in het groene T-shirt mag mij waarschijnlijk niet? :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Na een uur of twee terug gegaan en na twee minuten gezeten te hebben op die blauwe stoelen kwam mevrouw. :happy:
Ze zei netjes: "Good Morning Klootzak (Asshole in het Engels), please follow me to my office"  :happy: :happy: :happy:
Erg vriendelijk :happy: :happy: :happy:
Eenmaal op de stoel gezeten dacht ik: "Toch even je pet afdoen Kloot, je weet nooit of dat helpt?"

Toen verzocht ze mij om uit te leggen wat mijn problemen waren betreffende de connection related.
Alles zoveel mogelijk aan haar uitgelegd en toen vertelde zij me dat het een policy van de maatschappij was dat als wanneer er bij een klant zijn/haar connection werd afgesloten om welke redenen dan ook dat daarna de hardware na controle weer gebruikt wordt door andere klanten, maar als ik het graag wilde dan zou het geen enkel probleem zijn om de "gebruikte" box te vervangen door een nieuw exemplaar.

Toen vertelde ik haar betreffende de remote control en zij riep onmiddelijk iemand om dat ook te verwisselen voor een nieuw exemplaar :thumb: :thumb:



Toen werd de box gecontroleerd en nadat ik haar vriendelijk bedankt had voor de service ging ik naar huis met de afspraak dat er een team zou komen om de zaak nog eens te controleren hetgeen om 13.00 uur gebeurde na een zware onweersbui, en nu maar een paar weken proberen en dan voor een jaar betalen omdat dat 20% bespaart.

Ongeveer 116 channels voor P410 + P70 rent per maand voor de tweede box.

Wat kost zoiets in Belgie of Nederland per maand? :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

De les voor de Klootzak?

Het is altijd beter, neem ik aan, om toch de gouden weg te kiezen en zoveel mogelijk proberen de zaak in de minne op te lossen want hier schiet je er niets mee op om te gaan schreeuwen en dreigen met een rechtzaak en tv enz.
Drie keer flink slikken en je kop dicht te weten te houden op het juiste moment kan een hoop ellende voorkomen, terwijl je dan toch je zin krijgt als je in principe in het gelijk staat. (natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan soms) Ze zijn zeer gevoelig hier en het is dan altijd beter om jezelf even de tijd te gunnen om af te kunnen koelen en als mogelijk er een nachtje over te kunnen slapen hetgeen wonderen teweeg kan brengen.

Ik heb hier vele buitenlanders woest zien worden in de winkels of bedrijven waarbij ik vaak weg liep uit schaamte of zei; "hou je rotkop, en als je het hier niet leuk vind dan is er in het noorden van Dumaguete een luchthaven en dan ga je maar naar huis waar je vandaan komt"  :benweg: :benweg:  


xav

Drie keer flink slikken en je kop dicht te weten te houden op het juiste moment kan een hoop ellende voorkomen worden

ik zeg dan... hold on, ill be right back... en ga dan eerst eentje gaan roken  :lachen:

bananacreek

Citaat van: xav op zaterdag 13 augustus 2011, 14:57:37
Drie keer flink slikken en je kop dicht te weten te houden op het juiste moment kan een hoop ellende voorkomen worden

ik zeg dan... hold on, ill be right back... en ga dan eerst eentje gaan roken  :lachen:

Als het dan een smoke free city is? :lachen: