Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boldy

uhm die snap ik ook even niet  om dat zomaar te roepen . kan/wil je je eigen daar nader over verklaren  miss dat ik het dan snap , zoniet dan is dat natuurlijk gelul in de ruimte om dat te zeggen
het leven is net een lul keihard en veel te kort

O.B.Bommel

Citaat van: boldy op maandag  8 augustus 2011, 19:42:38
uhm die snap ik ook even niet  om dat zomaar te roepen . kan/wil je je eigen daar nader over verklaren  miss dat ik het dan snap , zoniet dan is dat natuurlijk gelul in de ruimte om dat te zeggen
Mijn vrouw heeft natuurlijk nogal wat ervarings-historie over haar leven in de PH, wij denken nogal wat geciviliseerder. Zij is nog nooit een advocaat tegengekomen die eerlijk aan zijn geld kwam, sterker nog, in Mindanao was het aan de orde van de dag dat advocaten (als ze minder kans zagen om een zaak te winnen) hun client adviseerden om de opponent maar om te leggen, declaratie veilig en zaak kwijt. En in een groot aantal gevallen werd dit ook in praktijk gebracht, ook als de client het niet zag zitten.

Ook die mensen hadden kinderen.

Haar oom zat jaren onschuldig in de bak (persoonlijk vond ik dat hij daar goed zat, een verkeerde oom zogezegd, maar dat doet er hier even niet toe), advocaten die elkaar maandelijks de hearingskosten toeschoven om de inkomstenbron maar niet op te laten drogen.

Afgezienvan het feit dat dit niet een uitspraak is die ik zelf zo zou doen omdat ik niet weet hoe de vork in de steel zit (dus ook niet op voorhand zeggen dat dit zielig is), snap ik wel dat mensen met slechte ervaringen zulke uitspraken doen, ik zie hier overigens zoveel ongefundeerde opvattingen verkondigd worden (b.v. over die burgemeester van Davao) dat de reactie me verwondert.

Ze heeft ook een duidelijke mening over moslims, dat krijg je ervan als o.a. je buren aan stukken worden gesneden en komen melden dat jij de volgende bent.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Budgie

Citaat van: boomerang op zondag  7 augustus 2011, 17:03:27
Ik krijg hier werkelijk een brok van in mijn keel en ben nauwelijks in staat om deze tekst te typen door mijn betraande ogen, maar als ik iets kan doen voor die treurende weduwes om hun eenzaamheid iets te verlichten of evenwel oplossen dan ben ik altijd bereid/genegen om dit voor onze goede vriend Bananacreek te doen  :jajaja:

:jajaja: @Boomerang het is goed als je asawa geen Nederlands kent Anders komt ge in de problemen Geloof namelijk niet dat ze je zal toestaan om die twee meiskes intensief te troosten Maar ik denk ook niet dat je veel kans heb dat te doen want Bananacreek is van het soort dat net als zijn katten negen levens heeft dus niet kapot te krijgen is Het hout zal dus wel gebruikt worden voor een varken aan het spit
Getting older beats the alternative -dying young

O.B.Bommel

Citaat van: xav op maandag  8 augustus 2011, 18:20:15
....zou je vrouw het ook zeggen als haar vader advocaat zou zijn...
Nee, natuurlijk niet, dan was het een goede vader (die dan ook nog eens goed verdiende). Volgens mij is het redelijk voorspelbaar dat men de wereld bekijkt vanuit de eigen bril, of dat nu juist is of niet.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Budgie

#2314
@ Boldy Het is zoals onze heer van stand zegt Het gaat er daar iets anders aan toe dan hier Een advocaat heeft daar gewoon een slechte naam.En een mensen leven daar is gewoon weinig waard en over nabestaande word niet nagedacht Maar ook is het daar zo dat bij alles wat men zegt en doet houdt men in de gaten wat is voor hun financieel de opbrengst.
En vergeet niet dat door de gevestigde orde iedereen die wat verdiend word uitgekleed en de advocatuur er daar is voor de gevestigde orde en niet voor de gewone man van de straat. Ik kan dus de reactie dus wel begrijpen alleen zelf kijk ik daar anders tegen aan maar dat is wat anders.
Getting older beats the alternative -dying young

O.B.Bommel

#2315
Citaat van: Budgie op maandag  8 augustus 2011, 22:59:38
@ Boldy Het is zoals onze heer van stand zegt Het gaat er daar iets anders aan toe dan hier Een advocaat heeft daar gewoon een slechte naam.En een mensen leven daar is gewoon weinig waard en over nabestaande word niet nagedacht Maar ook is het daar zo dat bij alles wat men zegt en doet houdt men in de gaten wat is voor hun financieel de opbrengt.
En vergeet niet dat door de gevestigde orde iedereen die wat verdiend word uitgekleed en de advocatuur er daar is voor de gevestigde orde en niet voor de gewone man van de straat. Ik kan dus de reactie dus wel begrijpen alleen zelf kijk ik daar anders tegen aan maar dat is wat anders.
Mijn idee van normen en waarden is ook wat anders, maar die is in de PH van geen enkel belang, want wij zijn buitenstaanders. Diegenen die dat niet tussen de oren krijgen moeten vooral in Europa blijven en de roze bril maar eens oppoetsen.

In de opmerking van mijn vrouw zat Filipijnse ervaring en cultuur. Anders dan mijn reactie zou zijn geweest, maar zij reageerde zo spontaan op de post, ik kon het niet laten die door te brieven. En ik begrijp haar wel.
Zij begrijpt hier weer niks van onze taakstraffen, behandeling van slachtoffers en de luxe gevangenissen. En ik kan nog uren doorgaan.
Het zal u allen niet verbazen dat het optreden van de burgemeester van Davao bij haar veel begrip oproept.  
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

boldy

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op maandag  8 augustus 2011, 22:21:40
Citaat van: boldy op maandag  8 augustus 2011, 19:42:38
uhm die snap ik ook even niet  om dat zomaar te roepen . kan/wil je je eigen daar nader over verklaren  miss dat ik het dan snap , zoniet dan is dat natuurlijk gelul in de ruimte om dat te zeggen
Mijn vrouw heeft natuurlijk nogal wat ervarings-historie over haar leven in de PH, wij denken nogal wat geciviliseerder. Zij is nog nooit een advocaat tegengekomen die eerlijk aan zijn geld kwam, sterker nog, in Mindanao was het aan de orde van de dag dat advocaten (als ze minder kans zagen om een zaak te winnen) hun client adviseerden om de opponent maar om te leggen, declaratie veilig en zaak kwijt. En in een groot aantal gevallen werd dit ook in praktijk gebracht, ook als de client het niet zag zitten.

Ook die mensen hadden kinderen.

Haar oom zat jaren onschuldig in de bak (persoonlijk vond ik dat hij daar goed zat, een verkeerde oom zogezegd, maar dat doet er hier even niet toe), advocaten die elkaar maandelijks de hearingskosten toeschoven om de inkomstenbron maar niet op te laten drogen.

Afgezienvan het feit dat dit niet een uitspraak is die ik zelf zo zou doen omdat ik niet weet hoe de vork in de steel zit (dus ook niet op voorhand zeggen dat dit zielig is), snap ik wel dat mensen met slechte ervaringen zulke uitspraken doen, ik zie hier overigens zoveel ongefundeerde opvattingen verkondigd worden (b.v. over die burgemeester van Davao) dat de reactie me verwondert.

Ze heeft ook een duidelijke mening over moslims, dat krijg je ervan als o.a. je buren aan stukken worden gesneden en komen melden dat jij de volgende bent.

ik dank u hartelijk voor deze uitleg . ik weet wel dat het in zulke landen niet allemaal werkt zoals het zou horen maar dat het dan zo erg is wist ik niet . gelukkig heb ik daar ook geen ervaring mee . het zit wel in de mens dat men iedereen over 1 kam scheerd dusja als je dan altijd slechte ervaringen over advocaten hoort en ziet  dan krijg je daar een antipetie (of hou jut ook schrijft)tegen ,nu kan ik dan wel snappen wrom zo ze dat zegt .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

klootzakken (voorheen Jens)

wel het zegt toch veel over een zogenaamde heer van stand , zo,n uitspraak past in iedergeval niet bij zo,n status :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

O.B.Bommel

Citaat van: jens op dinsdag  9 augustus 2011, 09:30:22
wel het zegt toch veel over een zogenaamde heer van stand , zo,n uitspraak past in iedergeval niet bij zo,n status :lachen:
:dankuwdankuw: Adel verplicht zegt een heer van stand. Dit doet een mens goed, zoals mijn goede vader zei.
Ik moet echter wel kwijt dat advocaten in het algemeen bij mij ook niet populair zijn, zij behoren tot de categorie wantrouwen tot het tegendeel is aangetoond.

Ach ik heb nog vrienden in mijn nabije kring die nogal direct uit de hoek komen, heb je weer wat conversatie. Mondeling kan het allemaal niet zoveel kwaad, maar schiftelijk schreeuwt het om nadere toelichting.
Dat ik Tom Poes hier kan citeren is toch wel een voorrecht.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

bananacreek

Oostenrijker vermoord:

Dit verhaal hoorde ik van een restuarantmanager bij de disco en het gaat om een (moet het nog uitzoeken en om de police-blotter vragen morgen) roofoverval op een Oostenrijker en zijn Tagalog vriendin in hun huurhuis

Locatie huis: Barangay Banilad, Dumaguete city

Volgens de mensen in de disco was dat een vriendelijke klant want hij kwam regelmatig biljarten.

Het verhaal "zou" als volgt zijn:

De vriendin van de man was op de tweede verdieping van het huis en een roofovervaller(s) zou het huis binnengedrongen zijn en schoot de Oostenrijker vervolgens dood en ging er vandoor met juwelen.
Vreemd want er werd niets van de vriending gezegd maar die manager vertelde er wel bij dat ze met de vriending had gesproken.

Morgen weet ik meer

CITY OF GENTLE BULLETS