Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

@Jens: het ligt er in iedergeval strak in , heb ik in   wel eens minder gezien .en ja ze vragen nadien nooit wie het zo snel gemaakt heeft.
ik denk dat boldy voor een ticket en een kleinbeetje zakgeld wel even uitleg van zaken komt doen daaro . maar je kunt onmogelijk van deze jongeman verwachten dat hij in zijn vrije tijd daar ook nog ff de straat komt afmaken .   daar trapt zelf een ned straatmaker niet in creek


ONTWIKKELINGSHULP ? :thumb: :thumb:

bananacreek

@Amice: Die dingen worden in china gemaakt, zelfs als productie en zijn ook gewoon in nederland te koop, maar dan wel ff duurder

OH.... DAT WIST IK NOOIT, IK DACHT DAT DIE MANNEKES DIE DE SCHEPEN VERKOPEN DEZE DINGEN GEMAAKT HADDEN HIER IN DUMAGUETE

bananacreek

#2252
@Boldy: Ik heb er geen verstand van, maar als ik diagonaal en haakse keper vergelijk wordt juist diagonaal als veel hakwerk genoemd. Vraag ter toelichting, ik ben echt een nit-wit in this case, ga niet in discussie met een stratenmaker.
Ik wil het wel weten hoe het zit.


Graag uitleg aan de Heer Bommel en ook aan mij want ik snap er ook maar weinig van :weetikniet: :weetikniet:
Ik heb wel eens een tegelpad in Beverwijk moeten leggen in 1974, en dat viel toch tegen om dat netjes vlak af te krijgen en ik dacht dat je daar toch wel gevoel voor moest hebben?
Sommige mensen spreken wat laag betreffende een stratemaker, maar ik dacht dat daar toch wel artiesten tussen zitten?



http://www.stratenmaker.nl/show/zwolle/46_De+Straathamer.html

bananacreek


boldy

als ze het niet op steen maat uit hebben gezet zal je altijd moeten knippen of je nou keperverband  (visgraat motief in de volksmond zoals op foto) elleboogverband of half steensverband legt .
als ze het op steenmaat uitzetten en ze leggen keperverband aka visgraat motief dan hebben ze daar bisschop mutsen voor

en als ze halfsteens of elleboogverband leggen heb je alleen maar halve nodig (ook die hebben ze van de fabriek af) dan hoef je dus niks te kappen . als je tog moet kappen dan maakt het niks uit kwa hoeveelheid kappen als je nou keper of ellenboogverband legt . ik zelf kap dan wel liever ellenboog inplaats van keper omdat je bij ellenboog de stenen recht moet knippen en bij keper onder 45 graden  is iets moeilijker omdat je vaak heb dat de punten dan afbreken vral als de stenen bros zijn .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Dank u voor de uitleg en nu weet ik ook wat een bisschop-muts is  :happy:




balikbayan

Hoe dan ook klote werk ik ben ook bezig met de tuin te herbestraten.

Vanmorgen bloedheet en nu zeikesnat  :weetikniet:

70 m2 moet ik en dat valt niet mee voor iemand die normaal voor zijn werk typt en emailed  :janken: :janken:

Maar ja ik ga er geen 700 euro voor betalen dat verrek ik.

Rich

Citaat van: bananacreek op woensdag  3 augustus 2011, 16:17:54

Toen werd de deur geopend en waarempel, ja, dat was Rich, wat een toeval, en dat was dan een leuke verassing welke mijn dag toch opfleurde :thumb: :thumb:
Ok, kennis gemaakt met Rich en ook met zijn asawa die op de achterbank zat ( een zeer knappe dame vind ik :thumb: :thumb: :congratualtionsis0: Rich)

Maar ze hadden een druk schedule en ze hadden geen tijd voor koffie in het restaurant van de disco, en dat kan ik begrijpen.
Maar daar hebben ze genoeg kopjes, want ik ben er nog steeds niet aan toegekomen om kopjes te kopen nasat Mawibata en Heer Bommel hier zijn geweest.
Wordt als een  :smiley-philippines: :jajaja: Altijd op het laaste moment. Ugma na lang :negatief: :negatief:
Toen toch voorgesteld om ergens deze week naar Punto Bato te gaan om wat foto's te maken, en ze zouden me een bericht geven als dat zover zou komen, maar in ieder geval heb ik hem gezien en dat was belangrijk, en ik wens ze nog een prettig verblijf hier en een veilige reis terug naar Cebu city als het zover is. :atyourservice: :atyourservice: :atyourservice:

Zo, dan is dit hoogstwaarschijnlijk de eerste foto van Rich op het forum tijdens deze reis?


Toen ik na een vertraging van 2 uur aankwam in Dumaguete, en met Callebaut het centrum kwam binnengereden was ik, aangenaam verrast om Bananacreek te zien lopen en met hem kennis te maken. Wat me het eerst opviel was dat tasje met camera, en ja hoor, het duurde maar even, en we stonden op de foto. ( inderdaad de eerste foto van mijn verblijf hier) De foto die ik van jou maakte Creek, die zal ik later wel posten, want daaar heb ik nog geen tijd voor gehad.
Ook de tijd om iets te gaan drinken komt nog wel, want ik ben hier tot maandag.
Ik was ontzettend benieuwd naar hoe het zou zijn in Dumaguete, en mijn eerste indrukken zijn positief. Wat mij echter tegenvalt is het verkeer. Ik had het een stuk rustiger verwacht. De boulevard is aangenaam om een wandeling te maken en terrasjes te doen.
Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: balikbayan op donderdag  4 augustus 2011, 19:25:56
Hoe dan ook klote werk ik ben ook bezig met de tuin te herbestraten.

Vanmorgen bloedheet en nu zeikesnat  :weetikniet:

70 m2 moet ik en dat valt niet mee voor iemand die normaal voor zijn werk typt en emailed  :janken: :janken:

Maar ja ik ga er geen 700 euro voor betalen dat verrek ik.

Ik heb het ooit ook eens moeten doen, kruiwagen volladen met klinkers en leegkiepen zodat de stratenmaker ze kan leggen maar je houdt ze niet bij zo snel die kunnen straten en dan nog in motief ook.  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Tinulang_Manok

#2259
Citaat van: balikbayan op donderdag  4 augustus 2011, 19:25:56
Hoe dan ook klote werk ik ben ook bezig met de tuin te herbestraten.

Vanmorgen bloedheet en nu zeikesnat  :weetikniet:

70 m2 moet ik en dat valt niet mee voor iemand die normaal voor zijn werk typt en emailed  :janken: :janken:

Maar ja ik ga er geen 700 euro voor betalen dat verrek ik.

Maar nu betaal je met pijn in de rug, verrek je nog  :lachen:
(overigens voor â,¬ 700 lig ik als keyboard artiest ook graag een dagje plat...)
Amare et sapere vix deo conceditur