Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Deze kerk staat er al vast 5x op (door 4 quotes). Die verandert niet van kleur.  :benweg:
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

bananacreek

Ellende in het verkeer

Vanmiddag reden we met zijn drieen op de Klootmotor naar huis en ik moest uitwijken naar rechts voor een dolle tegenligger.
Op dat moment hoorde ik een man schreeuwen die door mij bijna werd geraakt omdat hij mij aan de  rechterkant aan het inhalen was. :denk:
We stopten allebeide en de man was woest en ik vertelde hem dat als wanneer iemant aan de rechterkant inhaalt dan is het risico geheel voor die persoon, want normaal haal je in aan de LINKERKANT.
De beste man was het helemaal niet met me eens en vertelde mij daarbij dat het hier op de   :smiley-philippines: ook toegestaan is om rechts in te halen.  :negatief: :negatief:  

Op zulk een moment heeft het dan geen enkele zin meer om te gaan argumenteren :neeneenee: :neeneenee:
Dan ben je in hun ogen de domme buitenlander :negatief:
Doe je dat wel dan heb je kans om deze behandeling te krijgen  :lachen:

yepyep

Wat is het verhaal precies achter die foto? Heb hem al verschillende keren gezien, maar ken het verhaal erachter nog steeds niet.

bananacreek

#2235
Citaat van: yepyep op dinsdag  2 augustus 2011, 15:24:01
Wat is het verhaal precies achter die foto? Heb hem al verschillende keren gezien, maar ken het verhaal erachter nog steeds niet.

Op een nacht in 2007 reed ik na de disco naar huis en kwam bijna in botsing met twee  :smiley-philippines: op een motor.
Toen was ik zo dom om een discussie aan te gaan wie er fout zou zijn en ik werd van de motor geduwd en kwam onder de motor te liggen en toen werd ik flink in elkaar getrapt en ik mocht blij zijn dat ik het heb overleefd.

Ook als we maar één  :smiley-philippines: bij betrokken is dan is het nog steeds het beste om te slikken en :benweg: :benweg:
Je weet nooit wat ze op zak hebben :weetikniet: :weetikniet:

Een hoop  :smiley-philippines: zijn zeer snel aangebrand in zulk soort situaties omdat in hun ogen de buitenlander ALTIJD fout is, al is het alleen maar om het feit DAT je een buitenlander bent.

Menige buitenlander heeft hier flink moeten betalen na een ongeluk, met of zonder gewonden of doden, en vaak ook alleen maar bij materiele schade.

Er was een Belg hier een aantal jaren geleden die een oude man dood reed die PLOTSELING de weg overstak.
Ik dacht dat hij meer dan 100 T pesos moest betalen
Ook een Nederlander uit Zamboanguita reed een NBI man omver en dat kwam ook uit op flink betalen :negatief: :negatief:





Amice

Nah dat heeft in principe niets met buitenlanders van doen want een ex schoonzus (filipina)reed ook eens iemand omver die ook nog eens overleed. Alhoewel haar vader PNP captain was diende die toch te betalen voor zijn dochter. Maar ze deed haar werk goed immers is dood minder kostbaar dan de ziekenhuisrekening bij in leven.

N andere nederlander heeft een mening die wellicht niet zo onverstandig is in deze zaken. gewoon doorrijden of wegwezen, je eigen schade maar voor lief nemen, is vaak als buitenlander het goedkoopste en het beste. Maar ja die vlieger gaat ook niet altijd op.

Een minder betrouwbare Nederlandse kroegbaas kreeg eens n aanrijding met n taxi hier in manila en dacht ook zijn recht te halen omdat hij n visitekaartje had van n pnp generaal en dus beschermd was.
De taxidriver kwam echter meteen met n lange ijzeren staaf de taxi uitzetten en hoewel die pnp generaal meteen een pnp met geweer stuurde kon den buitenlander toch nog de schade van de taxi betalen,die volgens normale regels ook nog eens fout was en van links kwam.

Wat is wijsheid in een land van lonatics  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

#2237
Gisteren las ik dat Rich in Dumaguete was aangekomen en door Callebout al werd opgehaald :thumb:

Vanmorgen liep ik van huis naar de stad (4km bijna elke dag) en liep daar aan te denken en dacht op een gegeven moment: " Ja, wat als ik Rich dan helemaal niet zie?"
Dan gaan de forumleden misschien denken: " Ja, inderdaad, die Klootzak is erg arrogant"
Het nummer van Callebout heb ik helaas niet meer
Ik dacht ook: "Misschien hebben ze Rich gewaarschuwd dat de klootzak een volwaardige psychopaat is en daar kan je beter ver van wegblijven????"  :jajaja: :jajaja: :lachen: :crazy: :crazy: :crazy:

Toen liep ik op de Boulevard op weg naar de disco om de kat ontbijt te geven en toen zag ik politie staan naast hotel Don Atilano en toen dacht ik: " Ok, dat is misschien ter bescherming van Rich? :thumb: :thumb:"
Die zit dan in dat hotel?
"Zal ik even naar binnen gaan en vragen op welke kamer hij zit?" :weetikniet:
Toch maar niet doen.......met al die politie voor de deur :neeneenee: :neeneenee:


Toen zag ik deze mensen het voetpad leggen en die leggen een steen of twintig per dag????
Die staan daar de God ganze dag te teksten en de voorman komt alleen maar 5 minuten voor het einde van de werkdag :negatief::negatief:



Ik dacht: " Had ik dan toch even een persoonlijk bericht moeten sturen aan Boldy en hem vragen om even met een rotgang een weekje hier te komen en ze hier even laten zien hoe ze in Marroko (ik bedoel Nederland) straten leggen?"  :lachen: :lachen:

Ik voelde me toch helemaal niet op mijn gemak :crazy: :denk: :denk:

Toen naar de disco gegaan om de kat ontbijt te geven en dat duurde vrij lang omdat ik klaagde dat ze haar tanden weer niet gepoetst had :negatief: :negatief: :negatief: :crazy:


Toen ik al in een slechte bui naar buiten liep op weg naar de Painitan om thee te drinken hoorde ik een wagen achter mij toeteren en toeteren en toeteren, en ik dacht wat moet die vent van mij???? Geld lenen??? :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
Ik keek om uit nieuwsgierigheid en zag een Pajero.
De wagen stopte en toen dacht ik ...wacht even Klootman, dat zou Callebout wel eens kunnen zijn en dan heb je kans dat Rich daar naast hem zit. :weetikniet: :weetikniet:

Toen werd de deur geopend en waarempel, ja, dat was Rich, wat een toeval, en dat was dan een leuke verassing welke mijn dag toch opfleurde :thumb: :thumb:
Ok, kennis gemaakt met Rich en ook met zijn asawa die op de achterbank zat ( een zeer knappe dame vind ik :thumb: :thumb: :congratualtionsis0: Rich)

Maar ze hadden een druk schedule en ze hadden geen tijd voor koffie in het restaurant van de disco, en dat kan ik begrijpen.
Maar daar hebben ze genoeg kopjes, want ik ben er nog steeds niet aan toegekomen om kopjes te kopen nasat Mawibata en Heer Bommel hier zijn geweest.
Wordt als een  :smiley-philippines: :jajaja: Altijd op het laaste moment. Ugma na lang :negatief: :negatief:
Toen toch voorgesteld om ergens deze week naar Punto Bato te gaan om wat foto's te maken, en ze zouden me een bericht geven als dat zover zou komen, maar in ieder geval heb ik hem gezien en dat was belangrijk, en ik wens ze nog een prettig verblijf hier en een veilige reis terug naar Cebu city als het zover is. :atyourservice: :atyourservice: :atyourservice:

Zo, dan is dit hoogstwaarschijnlijk de eerste foto van Rich op het forum tijdens deze reis?









bananacreek


bananacreek