Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Digos


Ja op het fotoke is het echt plankgas gegeven.

Maar aan de andere kant mag ik in mijn geval niet klagen.......bloemkool en etc.. in witte saus lukt hier best en gaat er goed in.....maar niet alle dagen ha ha ha ha.
LIVE ONCE - LIVE IT

Phille

Citaat van: Digos op vrijdag 22 juli 2011, 23:01:25

Ja op het fotoke is het echt plankgas gegeven.

Maar aan de andere kant mag ik in mijn geval niet klagen.......bloemkool en etc.. in witte saus lukt hier best en gaat er goed in.....maar niet alle dagen ha ha ha ha.

En hier mag ik ook niet klagen, ik ben de kok in huis en heb niets aan mijn kookgewoonte veranderd, met één toegeving, regelmatig kook ik rijst ipv aardappelen of zo, voor de rest, gewoon Vlaamse kost en wat ik vroeger voor mezelf maakte.

Zij koken ...  :weetikniet: ....  :denk: :denk: :denk: :denk:

Mawibata




<<  Klagers hebben geen nood en pochers hebben geen brood  >>      :lachen:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Phille

Citaat van: Mawibata op zaterdag 23 juli 2011, 08:05:01



<<  Klagers hebben geen nood en pochers hebben geen brood  >>      :lachen:

Is dit aan mij gericht Mawibata? Snap het niet  :weetikniet:

bananacreek

@Digos: Slim van je dat je zelf kookt, want zo te zien is je huishoudster nog volop in opleiding en zal het diploma nog niet voor eerstdaags zijn  


@Budgie: Ja Digos Creeck snapt nog niet dat die jonge dingen veel te haastig zijn Een oudere is wat rustiger en bakt ze niet zo bruin want ze wacht rustig af om het klusje te klaren
Trouwens mijn ervaring is wel dat er maar weinig Filipina`s zijn die echt goed kunnen koken Bij de meeste is het veelal plankgas koken en koud opeten.  



Ja, inderdaad en ik ben dan toch weer op zoek naar een andere aspirant "verpleegster"
Daarbij had ik gedacht om deze "dame" ook in opleiding te nemen  :floet: :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

@YepYep: gekraakte Wii kopen bij SM Appliances.

Wii wat is dat? :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

#2146
Even een luchtje scheppen JOE? :lachen: :lachen: :jajaja:
Gelijk maar weer aan het paffen zie ik??????????
Je staat ook verkeerd geparkeerd :negatief: :negatief: :negatief:
En in het vervolg wel de wagen eerst op de HANDREM zetten :jajaja: :jajaja:

Budgie

Citaat van: Phille op zaterdag 23 juli 2011, 07:31:51
Citaat van: Digos op vrijdag 22 juli 2011, 23:01:25

Ja op het fotoke is het echt plankgas gegeven.

Maar aan de andere kant mag ik in mijn geval niet klagen.......bloemkool en etc.. in witte saus lukt hier best en gaat er goed in.....maar niet alle dagen ha ha ha ha.

En hier mag ik ook niet klagen, ik ben de kok in huis en heb niets aan mijn kookgewoonte veranderd, met één toegeving, regelmatig kook ik rijst ipv aardappelen of zo, voor de rest, gewoon Vlaamse kost en wat ik vroeger voor mezelf maakte.

Zij koken ...  :weetikniet: ....  :denk: :denk: :denk: :denk:

Ik klaag ook niet alleen is mijne gek op vis en lust geen rundvlees Dus doen we het simpel we bakken eerst het stoofvlees voor in de pot en dan voor het eten een visje voor haar Eten we beide lekker En rijst eet zij met de lunch met vis of een ei en ik een broodje en we zijn beiden zeer content met deze manier van eten.
Getting older beats the alternative -dying young

yepyep


bananacreek

Citaat van: Budgie op donderdag 21 juli 2011, 22:55:34
Citaat van: bananacreek op donderdag 21 juli 2011, 14:29:47
@Budgie: Op de markt hier jonge henne eitjes 18 voor 1.-â,¬  In supermarkt Middel 10 voor 1.30 â,¬ En grote â,¬2.-

PER STUK?????????????
Als dat zo is dan is het niet zo slecht hier neem ik aan? :happy: :happy:

18 stuks voor â,¬1- dus omgerekend ruim 3 pesos per stuk Zijn bij jullie dus duur die kleintjes

Hier zijn de gemiddelde eiereren prijzen