Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Citaat van: bananacreek op donderdag 14 juli 2011, 18:06:53
blijkbaar hebben mijn partner en huishoudster (in opleiding) een nieuwe baas gevonden bij de oude Snoeper???? :lachen: :lachen: :lachen:





Snoeper? Zal wel meevallen. Denk dat jij dat meer bent met 2 van die dames
Getting older beats the alternative -dying young

Kano

@Koen Het woord surplus is oorspronkelijk een Frans woord en betekent overblijvende hoeveelheid, rest, restant, overschot al dan niet gebruikt.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Phille

Citaat van: bananacreek op zaterdag 16 juli 2011, 13:02:59
Citaat van: Darko69 op donderdag 14 juli 2011, 19:52:28
Citaat van: bananacreek op donderdag 14 juli 2011, 18:06:53
Problemen want de Creative Extigy werkt niet op Windows 7 als tweede soundcard, en de external soundcards (voor de headphone in "Virtual Dj-7" die je hier kan krijgen in cdr-king werken ook niet op Windows 7, dan maar eentje op indernet bestellen maar dan moet er wel PayPal zijn.
Altijd weer ellende met computers

Misschien moet je gewoon een externe geluidskaart kopen met meerdere in- en uitgangen(cue van je headphone kun je dan instellen op deck 1, 1 en 2 of 2). Ik zelf produceer muziek, maar draai daarnaast ook wel eens een plaatje in Traktor van Native Instruments. Je gebruikt dan maar één geluidskaart met de bekende Asio driver uiteraard die minimale latency realiseert(gebruikt VDJ ook). Gebruik je een midi controller om VDJ te besturen?  Goede merken onder externe geluidskaarten zijn Native Instruments, Focusrite en Motu.

btw, leuke foto's altijd in dit topic :thumb:

Dank U
Het probleem is dat hier op de  :smiley-philippines:bitter weinig te koop is en de usb geluidskaarten die je hier wel kan krijgen zijn voor XP en lager.
In de disco hebben we in elke computer 2 soundcards en dan is er geen probleem want dan kun de de tweede soundcard for HEADPHONE gebruiken om tracks eerst te kunnen beluisteren voordat je ze af speelt.
In Europa en de US zijn de goede kaarten wel te krijgen maar dan moet ik dat on-line kopen of aan mijn broer laten sturen zodat hij het kan doorsturen, maar daar zit tijd aan verbonden en ik moest gister voor het eerst ergens met de notebook spelen. Dus kon ik de USB headphone alleen gebruiken op de momenten dat de live-band speelde.
Maar er wordt aan gewerkt :jajaja: :jajaja:

Heb intussen zoveel hobby's dat ik me geen seconde verveel. :thumb:

Hier een wat oudere Soundblaster-Extigy, maar alleen goed voor XP en lager :negatief:



Nee, we gebruiken nog geen midicontroller





Bananacreek, ik kan je bovenstaande controler aanraden van numark, gebruik ikzelf in bepaalde omstandigheden en werk zeer goed. Ik gebruik het in combinatie met Traktor, maar werkt ook met andere DJ Software.




bananacreek

Citaat van: Budgie op zaterdag 16 juli 2011, 23:08:30
Citaat van: bananacreek op donderdag 14 juli 2011, 18:06:53
blijkbaar hebben mijn partner en huishoudster (in opleiding) een nieuwe baas gevonden bij de oude Snoeper???? :lachen: :lachen: :lachen:





Snoeper? Zal wel meevallen. Denk dat jij dat meer bent met 2 van die dames

Misschien maar ik ben nog niet oud op 64 jarige leeftijd. Oud ben je pas als je 65 wordt dus ik wil nog 5 1/2 maand jong zijn :lachen: :jajaja:

bananacreek

#2074
@Phille:
Ik zat met het probleem in de Payag sa Likud want ik heb windows 7 op mijn notebook en er zit maar 1 soundcard op en de enkele usb external soundcards die je hier kan krijgen zijn alleen goed voor XP,
zoals dit eenvodig apparaat


Maar deze kan dan wel op win7 maar alleen dmv update :ikkeniebegrijp:
http://www.allekabels.nl/Kaarten/213/3663/USB-2.0-naar-Surround-Adapter.html

maar ik ga nu WinXP op een andere partitie zetten, en alleen voor VirtualDj gebruiken want ik kan geen videodriver vinden voor XP voor mijn Acer Aspire 4820G
Maar het gaat wel lukken dacht ik, maar het probleem is dat je hier in Dumaguete weinig kunt krijgen op dat gebied vergeleken met Manila.

Gemini CDMP-6000, welke we voor de disco willen kopen, komt ook met USB-in, maar ik zie het nut er niet zo van in want je speelt toch meestal MP3 files met beatmixing





bananacreek

@Koen: Ja, zoals Kano al opmerkte:
We verstaan hier onder surplus wagens de wagens die uit Japan of Korea (bijvoorbeeld) worden geimporteerd en na registratie met de LTO worden die dan weer door Surplus Dealers verkocht op de Filipijnen en het zijn dus tweedehands wagens

Voorbeelden surplus
http://www.surpluschain.com/

boomerang

Citaat van: bananacreek op zondag 17 juli 2011, 14:46:03
Citaat van: Budgie op zaterdag 16 juli 2011, 23:08:30
Citaat van: bananacreek op donderdag 14 juli 2011, 18:06:53
blijkbaar hebben mijn partner en huishoudster (in opleiding) een nieuwe baas gevonden bij de oude Snoeper???? :lachen: :lachen: :lachen:





Snoeper? Zal wel meevallen. Denk dat jij dat meer bent met 2 van die dames

Misschien maar ik ben nog niet oud op 64 jarige leeftijd. Oud ben je pas als je 65 wordt dus ik wil nog 5 1/2 maand jong zijn :lachen: :jajaja:

Oud als je 65 bent ??? Dan begint het leven pas mijn vriend. Oude wijn behoeft geen krans.......  is het gezegde. Je mixed je genot dan met de wijsheid der jaren  :jajaja:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Even snel want heb geen tijd meer
We hebben hier tussen 08.00 en 18.45 blackout gehad en waarom???

Onder andere het vervangen van oude scheef staande posten:
Naast de "Why Not"


Gistermiddag voor de dames een liter ice-cream gekocht voor P99  :happy: :happy: :happy:

Maar gisteravond was ik zo druk bezig met dit forum dat ik het had vetgeten op te dienen (ja, ik ben de Houseboy hier :hoedjeaf:)
Ik kwam daar pas tegen middernacht achter en heb toen de hele liter opgegeten, heerlijk :happy: :happy: :congratualtionsis0:
Mag voor mij elke week brownout zijn op deze manier, maar om serieus te blijven....ik haat brown-outs en nu gaat het uitstekend vergeleken met de jaren '90 toen er vijf tot zes brownouts per dag waren

bananacreek

@Boomerang: Ja, u heeft gelijk daarmee  :thumb: :hoedjeaf:



Beetje heet onder de voeten en we zullen onze tent hier dan maar niet opzetten?? :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Op dit moment ligt er waarschijnlijk iemand te kreunen in het ziekenhuis????
Recht op de flank :negatief: :negatief:


Vraag: Wie had er voorrang?
In Nederland of Belgie normaal degene die van rechts komt zonder een voorrangs-kruising te naderen?
In de  :smiley-philippines: De meest brutale  :jajaja: :jajaja:



Dan maar hopen voor de man voor de motor dat hij registratie/insurance en rijbewijs had, zo niet dan moet hij zelf alles uit eigen zak betalen naast zijn ziekenhuisrekening welke meestal niet beter verzekerd is dan "Philhealth"