Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

@Budgie:Nu ik heb er zo`n Rottweiler met dit verschil zij maakt geen lawaai Is de goedheid zelve naar goed volk maar owee als je ergens aankom zonder toestemming Dan word ze moeilijk Asawa had laatst iemand mee van school en die dame probeerde wat in haar tas te doen Lukte dus niet want ze gromde zo erg en blokkerde haar Heb de dame vriendelijk verzocht het terug te leggen en te vertrekken want ik miste iets op de tafel Als mensen wat willen en ik geef het reageert ze niet eens 

Dat gebeurde dan in Nederland?
Die "dame" die iets van de tafel meenam was een  :smiley-philippines: of een Marrokaanse  :weetikniet: :weetikniet:

Die hond is goud waard neem ik aan, en heeft de hond geen zin om met u mee te verhuizen naar de :smiley-philippines:? :jajaja: :thumb:

Dan kan hij een mooi jong  :smiley-philippines: hondje vinden? :happy: :happy:
Als het een Zij is kan ze een knappe :smiley-philippines: Macho hond vinden?

bananacreek


bananacreek

Citaat van: yepyep op zondag 10 juli 2011, 02:51:05
Misschien moet ie maar erelid gemaakt worden?

:atyourservice:

Nee, er staat ergens in de statuten van het forum dat een Klootzak geen erelid mag bekomen :neeneenee: :neeneenee:

Zolang ik maar een goede psychiater vind en tot nu toe ben ik nog steeds :weetikniet: :weetikniet: zoekende


bananacreek

Citaat van: boomerang op zondag 10 juli 2011, 04:42:14
Citaat van: yepyep op zondag 10 juli 2011, 02:51:05
Misschien moet ie maar erelid gemaakt worden?

:atyourservice:

Goed idee   :thumb: Weer een stemming ?

Nee, ik denk dat ik daarvoor beleefd moet bedanken :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Amice

Het staat je anders vrij om een poll aan je topic te hangen om de stemming te meten, zowel voor de huishoudster als voor erelid, die poll verschijnt dan boven aan de bladzijde.

Leuke bezigheid en je leert nog eens wat van de stemming op het forum. Doen  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: callebaut op zondag 10 juli 2011, 05:07:52
@ Bananacreek , ik denk dat het ganse jaar kerstperiode is . Het volgende ..... een vriend woont te Sibulan nabij het vliegveld . Ze gaan samen uit dineren van 19hoo tot 21hoo op de boulevard te Dumaguete . Bij thuiskomst bemerkt zijn asawa een iemand achter de afsluiting terwijl ze het hek aan het openen was om de auto binnen te rijden . Ze schreeuwde het uit en Peter dacht dat zijn asawa aan het plagen was .
Wat blijkt bij binnenkomst van het huis , slaapkamer geheel overhoop gegooid , alle laden uitgekeerd op de grond , kledij uit de kasten , .....een puinhoop .
Volgens beschrijving asawa zou het om één iemand gaan , maar was wel gemaskerd , doch had een hele grote gestalte , een mager iemand .
Politie terplaatse geroepen van Sibulan .
Deden de vaststelling en hadden al een verdacht iemand in gedachten .....  :ikkeniebegrijp:
De persoon had het traliewerk van de badkamer achteraan het huis losgepeuterd en verwijderd ( zit namelijk verankerd met enkele nagels in het beton  :jajaja:)
Daarna had hij één voor één de glaasjes verwijderd en keurig tegen de betonnen muur gezet .
hahaha zei de politie snugger als ze zijn ... we kunnen misschien vingerafdrukken vinden op die glaasjes  :thumb:
En ja hoor ...ze vonden er ....  :happy:
De volgende dag hadden ze de verdachte al gevonden en weggebracht naar het politiebureau .
Nu nog konfronteren met de ooggetuige ( asawa van Peter ) vingerafdrukken nemen en de zaak is rond .
Mis hoor ...zo gemakkelijk gaat het hier niet aan toe .
Wat blijkt ... de verdachte was een jonge knaap van amper 16 jaar oud en was vergezeld van zijn vader .
De vader probeerde de asawa van Peter te bedreigen door te zeggen indien ze niet zeker was of het zijn zoon betrof ...ze er ook niet gemakkelijk vanaf zal komen indien ze dan toch zijn zoon zou beschuldigen .
Daarom besloot ze toch maar het vingerafdruk onderzoek af te wachten zodat ze meer zekerheid had , ze had enkel zijn lange gstalte gezien en niet zijn gezicht .
Twee dagen na het voorval krijgt Peter opnieuw bezoek van PnP Sibulan . Hij wordt uitgenodigd op het bureel om zichzelf te verdedigen aangaande een Hit en Run . Dit voorval zou hebben plaatsgehad ergens in de maand mei ..exacte datum wist de aanklager niet meer en zou dit nakijken in het logboek .
De aanklager was één van de agenten die 2 dagen voordien bij Peter waren om de vaststelling te doen .
Deze agent zou ergens in de maand mei aangereden zijn door Peter met zijn bromfiets .
Peter vroeg waar en welke motorfiets ( heeft er namelijk 2 in bezit ) en of hij alleen was of met zijn asawa op de motorfiets .
Oh U was alleen Sir en het was met de mio automatic , hier is het kenteken dat ik toen heb opgetekend . ( had hij natuurlijk genoteerd 2 dagen voordien bij de vaststelling van de inbraak )
En waar en op welk tijdstip .... i forgot Sir maar zal het nakijken in het logboek .
In ieder geval , Peter werd uitgenodigd op het PnP bureel  te Sibulan .
Drie dagen later , Peter naar het Pnp bureel te Sibulan ......wat blijkt ...de agent die Peter had beschuldigd kwam gewoon niet opdagen ..... ( zou de agent zich dan toch vergist hebben .....  :weetikniet: ) .
Terwijl Peter zat te wachten , brachten de Pnp een iemand met bebloed hoofd gehandboeid binnen .
Oeeeps ...dat is de vader van die jonge knaap die mij toen bedreigde zei de asawa van Peter .
Jajaja ... papa was opgepakt voor inbraak , de eigenaar kon hem net nog een slag geven met een bamboestok alvorens hij kon vluchten .
Zou het zijn ....zo vader zo zoon .....
We zijn ondertussen al 3 weken verder ... en Peter zit nog steeds te wachten op het resultaat van het vingerdruk onderzoek .....
En wachten .....en wachten ...en wachten ...........  :weetikniet:

Ja, een verhaal wat hier normaal is en inderdaad het is altijd kerstseizoen hier en ja die politie is ook niet te vertrouwen hier :neeneenee:
Zo vader, zo zoon, ik kan daar helemaal mee inkomen en ik kan ook van dat verhaal leren en zeg nogmaals ik heb er geen enkel probleem mee om hieromtrent paranoid te zijn.

bananacreek

Verder met het dagelijks leven van een Klootzak (in Dumaguete city)

Niet voor mij bestemd neem ik aan maar "Wie de schoen past trekke hem aan" :jajaja: :jajaja:




bananacreek


bananacreek

Ja, ok betreffende dat erelid enz.enz.

Zeer leuk idee natuurlijk, ik wordt daar gewoon verlegen van, maar ik voel daar niets voor want ik lever gewoon mijn bedrage aan dit forum zoals ook anderen dat doen en het gaat er daarbij (naar mijn mening) echt niet om het relevante feit betreffende hoeveel pagina's je aanmaakt, of hoeveel foto's je plaatst. :neeneenee: :neeneenee:

De één heeft meer tijd dan de ander, en vergeet niet dat er leden zijn die ook nog moeten werken :jajaja:

En die leden die weinig of geen foto's aanmaken zouden naar mijn mening dan ook in aanmerking kunnen komen als erelid want ik heb daar veel van mogen leren en het doet me een genoegen om elke dag hun bijdragen te mogen lezen, wie het dan ook is :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Ik wil graag mee blijven doen als de gewone Klootzak, dat is me al een eer genoeg :happy: :happy: :floet:

Nogmaals dank voor het idee, maar de partner en de huishoudster (in opleiding) willen daar niets van weten, en het zijn hun die hier de dienst uitmaken :congratualtionsis0: :congratualtionsis0: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:







bananacreek

@Callebout: En ja hoor ...ze vonden er ....  
De volgende dag hadden ze de verdachte al gevonden en weggebracht naar het politiebureau .
Nu nog konfronteren met de ooggetuige ( asawa van Peter ) vingerafdrukken nemen en de zaak is rond .
Mis hoor ...zo gemakkelijk gaat het hier niet aan toe .
Wat blijkt ... de verdachte was een jonge knaap van amper 16 jaar oud en was vergezeld van zijn vader .
De vader probeerde de asawa van Peter te bedreigen door te zeggen indien ze niet zeker was of het zijn zoon betrof ...ze er ook niet gemakkelijk vanaf zal komen indien ze dan toch zijn zoon zou beschuldigen


Ok, ik had weer te snel gelezen :negatief: :negatief:

De psychiaters proberen me altijd het navolgende bij te brengen: "Eerst goed lezen, dan proberen te denken" :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Sommigen vertelden me soms: "Laat dat denken maar aan anderen over, want zover ben je nog niet" :negatief:

Ja, dat is een normale gewoonte hier: Bluffen en dreigementen uiten, maar kijk hier eens even: De dame hoeft alleen maar één getuige te hebben die op de rechtbank kan en wil getuigen en kan die Peter dan niet getuigen?
Je mag hier niet TEGEN je eigen vrouw getuigen, maar wel VOOR je eigen vrouw (als die getrouwd zijn).

En ze kan ook een getuige "KOPEN of HUREN"

Dat is normaal hier, voor een paar duizend pesos koop je hier een getuige afhankelijk van de zaak, en waarom niet, als die vader van die jongen denkt weg te kunnen komen met een leugen, dan kan die dame dat ook neem ik aan en zij hoeft niet eens te liegen, maar alleen maar wat versterkingen aan te laten rukken.

Bluf is hier heel belangrijk in dat soort zaken en als je het iemand moeilijk wilt maken dan hoef je hem niet op de kop te slaan of zoiets, want als die persoon dat overleeft, dan neemt die als een goede Filipijn WRAAK.
Ik zeg hier altijd: "Hurt them where it hurts the most" en meestal is dat in de "geldbuidel"

Vaak draaien ze zeer snel bij als voor dat soort bluffers de tijd komt wanneer ze een advokaat moeten inhuren.
En volgens de  :smiley-philippines: constitution mag je je eigen (ook buitenlanders) verdedigen in civiele en criminele zaken op de rechtbank, maar vele rechters haten dat want die zijn ook lawyer geweest.

Ik heb een Amerikaanse vriend hier die het hele rechtsgedoe hier op stelten zet door zichzelf te verdedigen en als een rechter zegt: " Nee, dat kan niet", dan gaat hij gelijk met een petition naar de Supreme Court en tot nu toe heeft hij nog geen enkele zaak verloren, en hij vecht tegen een ex-rechter die zeer corrupt is geweest en denkt dat hij door de politicians wordt beschermd.

En als je een criminele zaak zou aangaan tegen iemand dan is het de PLICHT van de Fiscal die de zaak behandelt om als jouw advokaat op te treden want het is: " PEOPLE OF THE PHILIPPINES vs. "de betrokken verdachte"
En die fiscal represents de "People of the Philippines".
Alleen in de loop van de zaak zou je een "private prosecutor" (lawyer) kunnen inhuren (als nodig).
Maar velen huren gelijk al een lawyer, maar het is helemaal niet verplicht, zolang je maar de capaciteiten bezit en dat je op de hoogte bent van de "Rules of Court"
Ik ben dat helemaal niet :neeneenee: :neeneenee:

Probleem is dat het in uw verhaal om een "minor" gaat en dan wordt ook de DSWD daarbij betrokken en daar is ook een hoop corruptie.