Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

#1984
kerstseizoen officieel geopend in dumaguete

Gistermorgen om vier uur werd een Amerikaanse vriend die op een kilometer afstand van mij woont gewekt door zijn huishouster (die sliep op een andere kamer) en zij probeerde hem te vertellen dat zij vreemde geluiden hoorde bij de achterdeur en iemand met een zaklamp zag rotzooien.

Bij nadere inspectie (met een honkbalknuppel in de hand) zag hij iemand wegrennen en de knaap/knapen hadden geprobeerd de kawayan (bamboo) boven zijn achterdeur kapot te maken zodat hij/zij daar naar binnen kon/konden komen.
Vervolgens vond hij uit dat ze een stelling (steiger) hadden verplaatst die normaal op aan de andere kant van zijn huis stond.

Een maand of acht geleden kwamen ze ook zijn huis binnen en namen een labtop en andere dure artikelen mee terwijl hij en zijn zoon sliepen.

Ja, ze komen binnen wanneer je slaapt om een uur of vier in de morgen (althans dat is het tijdstip waarop hier de meeste inbraken voorkomen), en dan kan je er wel op rekenen dat die gasten (meestal drugaddicts) met wapens lopen (meestal steekwapens) en dan kan je hun te pakken nemen (als je de kans krijgt)  :thumb: :thumb: of je hebt pech en ze nemen jou te pakken :negatief: :negatief:

Ik ging donderdagavond naar Cebu en zag al vreemde figuren in de buurt van mijn huis lopen maar je komt er bij mij niet gemakkelijk in want daar zit een hoop traliewerk op van 19mm to 24mm en 5 sloten op de voordeur.

Paranoid Klootzak???

Zeker, maar dat heeft ook zijn voordelen :thumb: :thumb:

Beter voorkomen als genezen vind ik :thumb: :thumb:

Ik heb al tegen mijn vriend gezegd: " Die gaan zeker terugkomen"
Die acht maanden geleden waren ze twee keer bij hem binnen.

Misschien ben ik te defensief opgesteld maar dat heeft ook zijn voordelen.

Het beste is nog steeds om een paar goede lawaaimakende honden te hebben en nog beter als die ook kunnen en willen bijten als er vreemden binnen komen :jajaja: :jajaja:



Ok, Klootzak heb jij dan geen honden?
Nee, ik hou wel van (schone) honden maar ik heb ze niet, alleen deze jongen, en die kijkt toch wel zo gevaarlijk als zijn ome Joop dacht ik: :floet:


Ome Joop, en die is nu op de grote reis na wat familieproblemen :negatief: :negatief:




Maar helaas is Sir Sambo nu ook op de grote reis :jajaja: :jajaja:  :negatief: :negatief: :atyourservice:


Of misschien Tampo Harry? :thumb: :thumb: :atyourservice:




















Budgie

Citaat van: bananacreek op zaterdag  9 juli 2011, 17:59:46


Het beste is nog steeds om een paar goede lawaaimakende honden te hebben en nog beter als die ook kunnen en willen bijten als er vreemden binnen komen :jajaja: :jajaja:





Nu ik heb er zo`n Rottweiler met dit verschil zij maakt geen lawaai Is de goedheid zelve naar goed volk maar owee als je ergens aankom zonder toestemming Dan word ze moeilijk Asawa had laatst iemand mee van school en die dame probeerde wat in haar tas te doen Lukte dus niet want ze gromde zo erg en blokkerde haar Heb de dame vriendelijk verzocht het terug te leggen en te vertrekken want ik miste iets op de tafel Als mensen wat willen en ik geef het reageert ze niet eens

Als ik in de toekomst op de Filippijnen woon zal ik ook zeker er een paar aanschaffen, een goede opvoeding geven maar ook leren op te passen op de spullen van de baas
Getting older beats the alternative -dying young

rony

Hartelijk gefeliciteerd Creek met je 200ste blz vol met foto s  O0 O0 O0 :lachen: :applaus: :applaus: :applaus:
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

yepyep


boomerang

"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

callebaut

@ Bananacreek , ik denk dat het ganse jaar kerstperiode is . Het volgende ..... een vriend woont te Sibulan nabij het vliegveld . Ze gaan samen uit dineren van 19hoo tot 21hoo op de boulevard te Dumaguete . Bij thuiskomst bemerkt zijn asawa een iemand achter de afsluiting terwijl ze het hek aan het openen was om de auto binnen te rijden . Ze schreeuwde het uit en Peter dacht dat zijn asawa aan het plagen was .
Wat blijkt bij binnenkomst van het huis , slaapkamer geheel overhoop gegooid , alle laden uitgekeerd op de grond , kledij uit de kasten , .....een puinhoop .
Volgens beschrijving asawa zou het om één iemand gaan , maar was wel gemaskerd , doch had een hele grote gestalte , een mager iemand .
Politie terplaatse geroepen van Sibulan .
Deden de vaststelling en hadden al een verdacht iemand in gedachten .....  :ikkeniebegrijp:
De persoon had het traliewerk van de badkamer achteraan het huis losgepeuterd en verwijderd ( zit namelijk verankerd met enkele nagels in het beton  :jajaja:)
Daarna had hij één voor één de glaasjes verwijderd en keurig tegen de betonnen muur gezet .
hahaha zei de politie snugger als ze zijn ... we kunnen misschien vingerafdrukken vinden op die glaasjes  :thumb:
En ja hoor ...ze vonden er ....  :happy:
De volgende dag hadden ze de verdachte al gevonden en weggebracht naar het politiebureau .
Nu nog konfronteren met de ooggetuige ( asawa van Peter ) vingerafdrukken nemen en de zaak is rond .
Mis hoor ...zo gemakkelijk gaat het hier niet aan toe .
Wat blijkt ... de verdachte was een jonge knaap van amper 16 jaar oud en was vergezeld van zijn vader .
De vader probeerde de asawa van Peter te bedreigen door te zeggen indien ze niet zeker was of het zijn zoon betrof ...ze er ook niet gemakkelijk vanaf zal komen indien ze dan toch zijn zoon zou beschuldigen .
Daarom besloot ze toch maar het vingerafdruk onderzoek af te wachten zodat ze meer zekerheid had , ze had enkel zijn lange gstalte gezien en niet zijn gezicht .
Twee dagen na het voorval krijgt Peter opnieuw bezoek van PnP Sibulan . Hij wordt uitgenodigd op het bureel om zichzelf te verdedigen aangaande een Hit en Run . Dit voorval zou hebben plaatsgehad ergens in de maand mei ..exacte datum wist de aanklager niet meer en zou dit nakijken in het logboek .
De aanklager was één van de agenten die 2 dagen voordien bij Peter waren om de vaststelling te doen .
Deze agent zou ergens in de maand mei aangereden zijn door Peter met zijn bromfiets .
Peter vroeg waar en welke motorfiets ( heeft er namelijk 2 in bezit ) en of hij alleen was of met zijn asawa op de motorfiets .
Oh U was alleen Sir en het was met de mio automatic , hier is het kenteken dat ik toen heb opgetekend . ( had hij natuurlijk genoteerd 2 dagen voordien bij de vaststelling van de inbraak )
En waar en op welk tijdstip .... i forgot Sir maar zal het nakijken in het logboek .
In ieder geval , Peter werd uitgenodigd op het PnP bureel  te Sibulan .
Drie dagen later , Peter naar het Pnp bureel te Sibulan ......wat blijkt ...de agent die Peter had beschuldigd kwam gewoon niet opdagen ..... ( zou de agent zich dan toch vergist hebben .....  :weetikniet: ) .
Terwijl Peter zat te wachten , brachten de Pnp een iemand met bebloed hoofd gehandboeid binnen .
Oeeeps ...dat is de vader van die jonge knaap die mij toen bedreigde zei de asawa van Peter .
Jajaja ... papa was opgepakt voor inbraak , de eigenaar kon hem net nog een slag geven met een bamboestok alvorens hij kon vluchten .
Zou het zijn ....zo vader zo zoon .....
We zijn ondertussen al 3 weken verder ... en Peter zit nog steeds te wachten op het resultaat van het vingerdruk onderzoek .....
En wachten .....en wachten ...en wachten ...........  :weetikniet: