Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Citaat van: bananacreek op donderdag  7 juli 2011, 13:13:16
Misschien iets voor anderen?

Als je hier op de PI woont kan je dus surplus kopen en als je in Luzon en Bicol een wagen koopt die is geimporteerd via Subic Bay dan krijg je een nummerplaat die begint met een X

Koop je een surplus wagen in de visayas dan komen die met een nummerplaat die begint met een Y

Wat is het veschil zou u zeggen?
De wagens die komen met een Y plaat mogen niet Luzon en Bicol binnenzonder dat je de IMPORT documenten kan overleggen (en die zijn er meestal niet meer).
Dus de wagen wordt dan in beslag genomen en wordt alleen maar "released" na het betalen van de "import-taxes"

Wat is er gebeurt?
Op één of andere manier wordt er in Cebu city gerotzooid met de import ducumenten en de wagens worden vrijgegeven en gregistreerd met de LTO zonder de juiste Bur. of Customs en BIR documenten.

(Aldus zo heb ik het gehoord een paar dagen geleden, en of mijn uitleg helemaal correct is weet ik niet 100% zeker, maar dit is het idee hoe het tewerk "zou" gaan)




:ikkeniebegrijp: Mijn wagen is een surplus gekocht in de Visaya en mijn nummerplaat begint met de letter G .....  :weetikniet:

Kano

Kentekenplaten van de Central Visayas (regio VII) starten met de letter G of Y. De Y is "overflow".

Aldus http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plates_of_the_Philippines


En die dame met dat enorme bos hout voor de deur is dat een bayot? :denk: :weetikniet:

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

balikbayan

Als dat een bayot is dan zou dat de ideale huishoudster zijn  :lachen:

Niet aankomen / Wel aankomen maar nooit zwanger  :lachen:

josv

Citaat van: Kano op donderdag  7 juli 2011, 14:50:32
En die dame met dat enorme bos hout voor de deur is dat een bayot? :denk: :weetikniet:

Gezien die enorme kolenschoppen ( handen ) wel ja.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: balikbayan op donderdag  7 juli 2011, 14:59:37
Als dat een bayot is dan zou dat de ideale huishoudster zijn  :lachen:

Niet aankomen / Wel aankomen maar nooit zwanger  :lachen:


Wel een "gekke" (halve-buang) bayut, maar iedereen moet een kans krijgen vind ik  :jajaja:

Ok, dank u en uw vote staat in het register  :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

Citaat van: balikbayan op donderdag  7 juli 2011, 14:29:22


Misschien kan deze dame nog mee op de lijst voor bananacreek, zij lijkt mij over heel wat talenten te beschikken :D


Lekkerrrrrrrrrrr maar zal wel een kerel zijn ?
[/quote]

Oeps...goede vraag, maar daar moet Phille wel op kunnen antwoorden neem ik aan want het is zijn kennis?

bananacreek

@Kano & Callebout

Betreffende de kentekenplaten, dank u en ik wil daar meer over weten :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Betreffende de "dame" ...ja, nu ben ik wel even uit het veld geslagen, maar ja, iedereen heeft problemen neem ik aan :floet:

balikbayan

Hoezo uit het veld geslagen ?

Ziet er gewoon uit als een lekker wijf of het nou een echte is of niet  :weetikniet:

Leuk bekkie mooie tieten en een zeer bevallig kontje.

Enige tja is de kans op een champignon tegen je huig  :lachen:

Budgie

Citaat van: josv op donderdag  7 juli 2011, 15:04:00
Citaat van: Kano op donderdag  7 juli 2011, 14:50:32
En die dame met dat enorme bos hout voor de deur is dat een bayot? :denk: :weetikniet:

Gezien die enorme kolenschoppen ( handen ) wel ja.

Je kan je verkijken Jos want ik ken een Filipina met ook zulke grote kolenschoppen en voorkomen en die heeft 2 kinderen dus zal het wel een echte zijn.
Trouwens mijn asawa heeft ook vrij grote handen en schoenmaat 41 en daar weet ik zeker van dat ze een vrouw is
Getting older beats the alternative -dying young

Budgie

Citaat van: boldy op donderdag  7 juli 2011, 13:03:51
voor het oog kies ik voor A maar miss is C toch beter voor de klootzak ,omdat dat het er niet uit ziet kan je daar makkelijk vanaf blijven  :lachen:

Ook ik kies voor C want A geeft te veel onrust voor Klootzak zijn partner B lijkt mij beter van niet want Boomerang zegt dat ze hoefsmit is en ik wil Klootzak niet aandoen dat ze hem een keer als een paard een ijzer onder de zolen brand
Nee C lijkt mij het beste Gewoon een harde werker die alles proper houd en voor de rest geen gezeur of gedonder.

En die van Phille is mij een te groot vraagteken en ik ben bang dat die alleen maar een keu kan vasthouden
Getting older beats the alternative -dying young