Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


balikbayan

Ik prefereer bamboo het is:

- 1 goedkoper
- 2 meestal na een jaar of 6 versleten maar dan kun je je eten er nog op koken door het als brandhout te gebruiken

boldy

voor het oog kies ik voor A maar miss is C tog beter voor de klootzak ,omdat dat het er niet uit ziet kan je daar makkelijk vanaf blijven  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Misschien iets voor anderen?

Als je hier op de PI woont kan je dus surplus kopen en als je in Luzon en Bicol een wagen koopt die is geimporteerd via Subic Bay dan krijg je een nummerplaat die begint met een X

Koop je een surplus wagen in de visayas dan komen die met een nummerplaat die begint met een Y

Wat is het veschil zou u zeggen?
De wagens die komen met een Y plaat mogen niet Luzon en Bicol binnenzonder dat je de IMPORT documenten kan overleggen (en die zijn er meestal niet meer).
Dus de wagen wordt dan in beslag genomen en wordt alleen maar "released" na het betalen van de "import-taxes"

Wat is er gebeurt?
Op één of andere manier wordt er in Cebu city gerotzooid met de import ducumenten en de wagens worden vrijgegeven en gregistreerd met de LTO zonder de juiste Bur. of Customs en BIR documenten.

(Aldus zo heb ik het gehoord een paar dagen geleden, en of mijn uitleg helemaal correct is weet ik niet 100% zeker, maar dit is het idee hoe het tewerk "zou" gaan)


bananacreek

#1924
Citaat van: balikbayan op donderdag  7 juli 2011, 12:56:33
Ik prefereer bamboo het is:

- 1 goedkoper
- 2 meestal na een jaar of 6 versleten maar dan kun je je eten er nog op koken door het als brandhout te gebruiken

De "dry-wood" termites hier VRETEN alles op tenzij je serieus aan houtbehandeling doet en dat geld ook voor Bamboo en Rotan en ik neem aan de de mensen die de rotan meubels maken (om daarna te verkopen op de PI) daar niet aan meedoen :negatief: :negatief:
Maar ik ben een Klootzak en geen meubelmaker :lachen: :lachen:

Hier zijn de rotzakken en ze komen ook door het muggengaas heen :negatief: :negatief:
Lengte: ongeveer 6mm


Zodra ik er straks eentje of meerderen kapot kan slaan zonder ze te verminken maak ik er even een foto van, het is elke dag raak hier :explotieren: :explotieren: :janken: :janken:

Voor meer informatie:
http://ag.arizona.edu/pubs/insects/az1232/

TAKE NOTE
Their presence in structures is seldom noticed until damage is discovered or the termites swarm within the building

Meeste cabinets die je hier koopt zoals boekenkasten enz gaan door die jongens worden opgegeten en van binnenuit.
Iedereen die voor langere tijd op de  :smiley-philippines: woont moet dat hebben meegemaakt :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Citaat van: boldy op donderdag  7 juli 2011, 13:03:51
voor het oog kies ik voor A maar miss is C tog beter voor de klootzak ,omdat dat het er niet uit ziet kan je daar makkelijk vanaf blijven  :lachen:

OK, UW VOTE STAAT GENOTEERD :atyourservice: :hoedjeaf:

boomerang

Citaat van: bananacreek op donderdag  7 juli 2011, 12:48:20
NU ZAL IK TOCH EEN KEUZE MOETEN MAKEN NADAT DE PROEFPERIODE VAN DE EERSTE (a) VOLGENDE MAAND VOORBIJ IS:

a.

b.

c.  

Stembus gaat open op donderdag 7 juli 2011 om 19.00 uur  :smiley-philippines: tijd
Stembus sluit  op zaterdag 9 juli 2011 om 12.00 GMT

Vote-buying wordt niet toegestaan !!!!!!!!!!!!!!! :neeneenee:
SUV's worden niet cadeau gedaan aan de kerk  :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:

Vergeet hier niet bij dat kandidaat B een goede hoefsmid is.

"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

@Boomerang: Ok, dank u en ook uw vote staat genoteerd
Gaat er van komen dat ik dan toch aan de sigaren moet?????????? :lachen:

innka3

Citaat van: bananacreek op donderdag  7 juli 2011, 12:48:20
NU ZAL IK TOCH EEN KEUZE MOETEN MAKEN NADAT DE PROEFPERIODE VAN DE EERSTE (a) VOLGENDE MAAND VOORBIJ IS:

a.


Stembus gaat open op donderdag 7 juli 2011 om 19.00 uur  :smiley-philippines: tijd
Stembus sluit  op zaterdag 9 juli 2011 om 12.00 GMT

Vote-buying wordt niet toegestaan !!!!!!!!!!!!!!! :neeneenee:
SUV's worden niet cadeau gedaan aan de kerk  :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:
is er van kannidaat A ook een full-picture ,ook met die bril op is het moeilijk oordelen :denk:

Luc

Citaat van: bananacreek op donderdag  7 juli 2011, 13:13:16
Misschien iets voor anderen?

Als je hier op de PI woont kan je dus surplus kopen en als je in Luzon en Bicol een wagen koopt die is geimporteerd via Subic Bay dan krijg je een nummerplaat die begint met een X

Koop je een surplus wagen in de visayas dan komen die met een nummerplaat die begint met een Y

Wat is het veschil zou u zeggen?
De wagens die komen met een Y plaat mogen niet Luzon en Bicol binnenzonder dat je de IMPORT documenten kan overleggen (en die zijn er meestal niet meer).
Dus de wagen wordt dan in beslag genomen en wordt alleen maar "released" na het betalen van de "import-taxes"

Wat is er gebeurt?
Op één of andere manier wordt er in Cebu city gerotzooid met de import ducumenten en de wagens worden vrijgegeven en gregistreerd met de LTO zonder de juiste Bur. of Customs en BIR documenten.

(Aldus zo heb ik het gehoord een paar dagen geleden, en of mijn uitleg helemaal correct is weet ik niet 100% zeker, maar dit is het idee hoe het tewerk "zou" gaan)


Dan moet dat iets nieuws zijn. De surplus multicab van mijn schoonfamilie in Leyte begint met een "G" en die komt van Cebu. De import auto waar wij mee rondreden begon ook met een "G".
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.