Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

balikbayan

TMX 155 heb ik ook gehad maar is in de 4 jaar die ik er niet was veel gebruikt door de sukkels daar en dan weet je het wel.

Als een motor niet met de berijder veroudert is de klik er niet meer zal ik maar zeggen dus heb ik hem verkocht aan de gebruiker voor de helft van de nieuwwaarde vang ik nog iets terug  :lachen:

yepyep

Citaat van: bananacreek op zaterdag 25 juni 2011, 12:32:07
Prijs??  :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Eigenaar is een Blanda (witneuske)


Misschien een miljoen pesos???
Gaarne uw reacties betreffende de "street-value" ?

Noemen ze een buitenlander in Visayas ook Blanda/Belanda zoals in het bahasa (Indonesisch)?

gosternokke

nee, het woord blanda hoor ik nooit in de visayas,  wel ,,  putie,, = witte  ,  of soms hoor je  ,,porener,, = foreigner en ook veel  ,,amerkano,,

kristof19

Citaat van: yepyep op zaterdag 25 juni 2011, 15:02:20
Citaat van: bananacreek op zaterdag 25 juni 2011, 12:32:07
Prijs??  :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Eigenaar is een Blanda (witneuske)



Noemen ze een buitenlander in Visayas ook Blanda/Belanda zoals in het bahasa (Indonesisch)?

Ja mijn vriendin weet ook niet wat een blanda is, ik heb het haar net gevraagd. Is allesinds geen vissayan.

rony

The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

yepyep


Budgie

Citaat van: bananacreek op donderdag 23 juni 2011, 12:59:57
Mooi

De Prijs?  :weetikniet: :weetikniet:

Vergeet dat maar :negatief:


Is inderdaad mooi om te zien maar ja geen prijs nou vergeet het dan maar net als de dame want die is al geringd
Getting older beats the alternative -dying young

Amice

Citaatnou vergeet het dan maar net als de dame want die is al geringd

No! thats only decoration naman.

Give me your money :dollareyes:

:lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Zo te zien speelt ze "hard to get" ! Maar ondertussen staan de sofa's klaar  :biggrinn: Maar gezien al die vetrollen op d'r bovenarmen zou ik  :benweg:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Die "dame" is degene die de prijzen zou moet weten want zij is de "verkoopster" of "eigenaar" van de rotan-shop maar ik wilde haar niet wreed storen :neeneenee: :neeneenee:

BLANDA wordt niet op de Filipijnen gebruikt maar dat is wat de Ned. Indiers vroeger vaak de Nederlanders noemden en ook de Ambonezen deden/doen dat.

Ik hoorde het veel want ik ben altijd in contact geweest voor vele jaren in Nederland met Ned. Indiers vanwege mijn samenwerking met de bandjes die in Nederland maar ook in Duitsland speelden. Mijn eerste vriendin was de dochter van een KNIL man en een mooi meisje, maar ik was al een Klootzak (geboren Klootzak) op die leeftijd en moest afhaken. :negatief: :negatief: Zeer mooi meisje.