Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

 
Hier komt de stoom en GIFTIGE zwaveldampen uit de cracks naast de weg en ook hoger in de bergwand en nog hoger op.
Ik vraag me af hoe ze dat kanaal hebben kunnen metselen met de hand want het is allemaal gloeiend heet.
Kijk het water eens koken, geen gasul meer nodig en het volgende filmpje gaat om een bewoond huis waarnaast flinke stoom/zwavel dampen naar boven komen, maar dat straks.....

[yt=640,505]WXP8PqqrgXE [/yt]

bananacreek

Naast dit huis op de clip komt behoorlijk veel stoom en zwaveldampen naar boven en volgens de eigenaar/bewoners van het huis komt dat door verkeerde re-injectie van afgewerkte stoom en andere gassen die worden gescheiden tijdens de clean-up van de gewonnen stoom voordat het in de turbines kan worden gebruikt.
Maar de maatschappij die de geothermal plant beheert ontkent dat en de zaak wordt onder de tafel geschoven zoals gewoonlijk omdat de eigenaar van het huis maar een Jan met de Pet is.

[yt=640,505]IK0gwdMAbp4 [/yt]

bananacreek

Valencia, Palinpinon Geothermal Power Plant

[yt=640,505] rRAbIBz-bUg[/yt]


Mawibata

Citaat van: bananacreek op zondag  5 juni 2011, 08:01:58



Probleem met het geluid van de wind moet ik ook nog oplossen


Willem,

wat je nodig hebt hiervoor is een Deadcat microfoon, zoiets als hieronder.









Je kan zoiets makkelijk zelf maken voor je Lumix     





[yt=640,505]zAZSckWorA0[/yt]






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos


De Deadcat is een oplosssing voor je probleem en kan je makkelijk zelf maken in de phils.

Gewoon wat schaamhaar knippen en er op plakken.....ben je van die ruis vanaf  :lachen:

Enkel om de paar maanden te vervangen.
LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

#1635
@Mawibata: wat je nodig hebt hiervoor is een Deadcat microfoon, zoiets als hieronder.

Dank u Sir voor de tip en de clip daaromtrent,  :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf: er zat al zoiets in mijn gedachten, maar kwam er nog niet uit en ik ga dat zeker proberen en dan zien jullie het resultaat.  

Zeer leuk idee op de clip en was van plan om daarbij een andere camera te kopen want de Optical zoom van de Panasonic FX-40 is 9,8x terwijl de Panasonic DMC-ZS10 16x optical zoom heeft +touchscreen, maar ik denk zeer duur hier vergeleken met Nederland?
Misschien niet eens te krijgen op de  :smiley-philippines:?
Nogmaals velen dank  :thumb: :thumb:


bananacreek

Citaat van: Digos op zondag  5 juni 2011, 16:03:37

De Deadcat is een oplosssing voor je probleem en kan je makkelijk zelf maken in de phils.

Gewoon wat schaamhaar knippen en er op plakken.....ben je van die ruis vanaf  :lachen:

Enkel om de paar maanden te vervangen.


Probleem is dat er geen schaamhaar meer voorradig is hier :lachen:

Phille

Citaat van: bananacreek op maandag  6 juni 2011, 08:09:11
Citaat van: Digos op zondag  5 juni 2011, 16:03:37

De Deadcat is een oplosssing voor je probleem en kan je makkelijk zelf maken in de phils.

Gewoon wat schaamhaar knippen en er op plakken.....ben je van die ruis vanaf  :lachen:

Enkel om de paar maanden te vervangen.


Probleem is dat er geen schaamhaar meer voorradig is hier :lachen:

Ben je zeker, je kan altijd bij de mannen gaan ronselen he ... they will make you a good price  :lachen:

bananacreek

Citaat van: Phille op maandag  6 juni 2011, 08:20:33
Citaat van: bananacreek op maandag  6 juni 2011, 08:09:11
Citaat van: Digos op zondag  5 juni 2011, 16:03:37

De Deadcat is een oplosssing voor je probleem en kan je makkelijk zelf maken in de phils.

Gewoon wat schaamhaar knippen en er op plakken.....ben je van die ruis vanaf  :lachen:

Enkel om de paar maanden te vervangen.


Probleem is dat er geen schaamhaar meer voorradig is hier :lachen:

Ben je zeker, je kan altijd bij de mannen gaan ronselen he ... they will make you a good price  :lachen:

De Janetten????????????  :negatief: :negatief: :negatief:

Kano

De Panasonic camera ZS10 is te koop in de Filipijnen. Ik heb een prijs gezien van P 16300  hier http://dbgadgets.multiply.com/photos/album/91#photo=36

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn