Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Uitkijken naar de ex huishoudster die de onderhandelingen gaat doen en ze moet van boven komen :jajaja:


Ok, daar komen ze :applaus:



bananacreek



Als je hier s'avonds op het bankje zit dan is het behoorlijk koud en dan moet je geen natte kleren op je lijf hebben :jajaja:
...

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


xav

prachtige foto's C... wat ik me afvraag... dat suikerriet, eens geoogst, schiet dat dan terug vanzelf...? of worden er terug plantjes geplant...?

het is riet, dus veronderstel ik dat het vanzelf terug schiet...

bananacreek

#1347
Citaat van: xav op woensdag  4 mei 2011, 15:59:40
prachtige foto's C... wat ik me afvraag... dat suikerriet, eens geoogst, schiet dat dan terug vanzelf...? of worden er terug plantjes geplant...?

het is riet, dus veronderstel ik dat het vanzelf terug schiet...

Goede vraag :hoedjeaf:

Nee, tijdens het oogsten hakken ze "scheutjes" van ongeveer 20 cm af en die worden dan na het opbranden, ploegen en fertelizer weer gepland en daar groeit de suikerriet weer uit op.

Dus tijdens het oogsten hakken ze ook het suikerriet af, maar dat groeit niet zomaar terug. Eerst de resten afbranden en dan ploegen en en fertelizer en die grote suikerbaronnen die hebben dan wel tractoren om te ploegen (kleintjes vergeleken met Belgie en Marrokko. Maar de Carabao wordt ook nog gebruikt


bananacreek

Even vergeten:
Kijk die Habal-Habal drivers kunnen verschrikkelijk uit hun mond stinken want die hebben vaak zeer slechte tanden, net of ze nooit van een tandenborstel hebben gehoord  :floet:
En als jij daar vlak achter zit en er stinkt er eentje zwaar uit de mond dan heb je een slechte trip :negatief:
Hier zou ik er twee kunnen hebben, maar vandaag geen enkel probleem. Die twee zouden de Gouden Tandenborstel Prijs moeten ontvangen :thumb: :thumb:

Roland

Klopt inderdaad dat als sommige hun mond open doen lijkt de tsunami van Japan nog kinderspel vergeleken met de tombe waar hun tanden in staan!
Allways look on the bright side of life!

Kijk ook eens op : http://www.vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer!