Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

@Opinie:  Is er in dit topic een mogelijkheid om   te zijn?

Geen enkel probleem, maar ik ga gewoon door zolang men dat nog accepteerd, en ook OFF-TOPIC reacties houden de spanning in de gelederen  :thumb: :jajaja: :hoedjeaf: :welcome:



bananacreek

#1191
@Deep Throat:We zijn overigens on-topic, het gaat over het dagelijks leven in Dumaguete en Negros Oriental

Juist correct en ik vind het allemaal zeer interessant en daarnaast ik ga toch terug naar de Provincial Tourist Office, maar dat zal weinig helpen neem ik aan. :neeneenee: :neeneenee:

Tegenwoordig als ik naar de Twin-Lakes (zijn dus intotaal 3 meren) ga en gebruik geen wagen op dat moment dan ga ik om het kleine meer heen te voet en dan hoef ik NIETS te betalen, want de slagboom staat naast het kleine meertje en het neemt 7 minuten om daaromheen te lopen  :applaus:
Kleine meer

Kan mezelf natuurlijk ook camoufleren  :jajaja: :thumb: :happy:



Kom ik met de wagen dan ga ik achterin tussen de banken zitten en doe een deken of zoiets over me heen en dan betalen de anderen 10 pesos per hoofd (de filipijnen) en rijden zij de wagen door de "slagboom" met een " verstekeling" aan boord  :thumb: :thumb: :happy: :happy: (zolang er iemand is die KAN rijden????)




Aan mij werd in het verleden gevraagd of ik tegen betaling buitenlandse toeristen (meestal Zwitsers) met mijn "taxi" naar de Twin-lakes wilde brengen.
De Taxi


Velen buitenlanders hebben geweigerd om in plaats van 10 pesos 110 pesos te moeten betalen, alleen maar om redenen dat OOK ZIJ spreken van simpele DISCRIMMINATIE vanwege de huisdkleur + foreign uiterlijk, ook negers, Japanners en Koreanen en wat dan ook betalen 100 pesos.

Als je dan een genationaliseerde buitenlander zou zijn dan moet je het Fil. paspoort eerst tonen voordat ze het geloven :negatief: :negatief: :floet:








bananacreek


bananacreek


bananacreek


josv

Behalve de 500 heb ik ze nu allemaal. Heel grappig is dat sommige klanten ( of personeel ) ze niet willen hebben omdat "ze niet zeker weten of het wel echt is". Hier komen ze zelfs aan mij vragen of ik 'n nieuwe wil wisselen voor 'n ouwe. Hoezo "gouverment-info" !!!!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: josv op woensdag 13 april 2011, 13:56:06
Behalve de 500 heb ik ze nu allemaal. Heel grappig is dat sommige klanten ( of personeel ) ze niet willen hebben omdat "ze niet zeker weten of het wel echt is". Hier komen ze zelfs aan mij vragen of ik 'n nieuwe wil wisselen voor 'n ouwe. Hoezo "gouverment-info" !!!!!

Ja, ik stond ook vreemd te kijken toen ik het in de lade van de kassa zag, maar was meer van nieuwsgierigheid.

josv

Citaat van: bananacreek op woensdag 13 april 2011, 14:02:50
Citaat van: josv op woensdag 13 april 2011, 13:56:06
Behalve de 500 heb ik ze nu allemaal. Heel grappig is dat sommige klanten ( of personeel ) ze niet willen hebben omdat "ze niet zeker weten of het wel echt is". Hier komen ze zelfs aan mij vragen of ik 'n nieuwe wil wisselen voor 'n ouwe. Hoezo "gouverment-info" !!!!!

Ja, ik stond ook vreemd te kijken toen ik het in de lade van de kassa zag, maar was meer van nieuwsgierigheid.

Ter info dan :

http://ph.yfittopostblog.com/2010/12/17/bangko-sentral-ng-pilipinas-issues-new-generation-banknotes/
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

gosternokke

Citaat van: josv op woensdag 13 april 2011, 13:56:06
Behalve de 500 heb ik ze nu allemaal. Heel grappig is dat sommige klanten ( of personeel ) ze niet willen hebben omdat "ze niet zeker weten of het wel echt is". Hier komen ze zelfs aan mij vragen of ik 'n nieuwe wil wisselen voor 'n ouwe. Hoezo "gouverment-info" !!!!!

Jos , tot wanneer blijven die oude geldig,? heb nog een paar duizend pesos in verschillende coupures liggen.En ik weet niet of ik dit jaar nog in  :smiley-philippines: geraak

Rich

Citaat van: gosternokke op woensdag 13 april 2011, 16:10:38
Citaat van: josv op woensdag 13 april 2011, 13:56:06
Behalve de 500 heb ik ze nu allemaal. Heel grappig is dat sommige klanten ( of personeel ) ze niet willen hebben omdat "ze niet zeker weten of het wel echt is". Hier komen ze zelfs aan mij vragen of ik 'n nieuwe wil wisselen voor 'n ouwe. Hoezo "gouverment-info" !!!!!

Jos , tot wanneer blijven die oude geldig,? heb nog een paar duizend pesos in verschillende coupures liggen.En ik weet niet of ik dit jaar nog in  :smiley-philippines: geraak


Don't worry, the old designs will still be valid for the next three years.

http://philmoney.blogspot.com/
Rich de Nederbelg.